To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Orlando - HELP: Problemy, usterki, i takie tam ró?ne

Krzys_159 - 2014-02-22, 22:22

To napiszę jak ja sobie z tym radzę.
Nie wiem jak u innych użytkowników Orlando czy wraz ze wskaźnikiem poziomu paliwa zapala się lampka inspekcji? Bo to ona zmusiła mnie do działania.
Okazało się, że można ją "zgasić" przekręcając kluczyk do zapalenia się kontrolek i w ciągu kilu sekund należy wcisnąć trzykrotnie pedał przyspieszenia do oporu. Lampka gaśnie a wskaźnik poziomu paliwa zaczyna powoli wracać do poziomu aktualnego paliwa, tylko powoli.
Zauważyłem jeszcze, że po przełączeniu komputera na dystans jaki można przejechać, kiedy wskazówka "leży" pokazuke 0 km, jednak wraz z powolnym powrotem wskazówki dystans też rośnie.
Pozdrowienia

comtv - 2014-02-22, 22:38

U mnie po kolejnym wgraniu nowego softu zegarów kontrolka inspekcji już się nie zapala. Wskazówka opada nadal, tylko w trasie po przejechaniu ok. 200-300 km. Nigdy nie opadła podczas jazdy w mieście, na krótkich odcinkach.
Kiedy miałem stary soft wszystkie objawy można było usunąć poprzez wyłaczenie i włączenie silnika podczas jazdy. Wskazówka wtedy zawsze powracała natychmiast na miejsce. Po zmianie softu ten sposób już nie działa.

Krzys_159 - 2014-02-23, 23:28

Czy opadanie wskazówki poziomu paliwa to objaw tylko w samochodach z LPG czy w innych też?
Czy w czasie jazdy na LPG świeci się wam na zegarze kontrolka "LPG"?

Krzysiek_81 - 2014-02-24, 06:36

1. Podobny efekt obserwują też osoby nie mające w ogóle instalacji LPG.
2. Kontrolka LPG nigdy nie zaświeci, bo jest dodana na wyrost do wskaźników.

paulr - 2014-02-27, 11:33

A ja mam pytanie o rezerwę. Czasem mi się zdarza zapomnieć zatankować. Przez prawie 20 przejechanych tysięcy miałem tak 2 razy.
Rezerwa zaświeca się w chwili gdy wskazówka dojdzie do pozycji praktycznie 0. Tylko ostatnio zaobserwowałem ciekawy objaw. jechałem do pracy (10km) gdzieś około 1 km przed pracą zaświeciła się rezerwa. pomyślałem że po pracy zatankuje stacja jakieś 2 kilometry. więc na rezerwie do przejechania 3km. Ale jakie było moje ździwienie jak po przejechaniu po pracy połowy drogi na stację czyli gdzieś z kilometr. lampka od rezerwy postanowiła migać i zablokował się komputer. Pokazywał coś fuel. Tak że nawet nie dało się sprawdzić ile jeszcze zostało do pokonania.
jest to dla mnie trochę zaskakujące bo w poprzednim samochodzie po zaświeceniu się rezerwy komputer wskazywał że jeszcze da się przejechać około 100km. A raz zgubiłem kluczyk do baku i przejechałem 80km na rezerwie i nie było żadnych podobnych objawów jak w orlando. I teraz nie wiem jak to traktować. jak zaświeci się żółta lampka to już ostateczność i na chwile braknie paliwa, więc rezerwę traktować np jak wskaźnik jest na powiecmy 1/5 wartości. Raczej staram się tankować przy stanie 1/4 paliwa. Ale zdarzają się sytuacje że nie ma jak lub wiem że za 20 kilometrów będę na stacji na której zawsze tankuje i wolę na nią dojechać.
mam silnik 1.8 benzynowy czy to tylko u mnie ta rezerwa jest jakaś niebezpiecznie mała czy ogólnie tak ma być?

rwicik - 2014-02-27, 11:39

Tak jest. Gdy przewidywana odległość na oparach w baku spadnie do około 60km, kontrolka rezerwy miga i wyświetla się komunikat "fiil fuel". Należy wtedy jak najszybciej zatankować.
Ja staram się tankować tuż poniżej 100km zasięgu.

Krzys_159 - 2014-03-01, 13:48

Czy ktoś wie co oznacza kod 136? Taki właśnie pojawił mi się ostatnio na wyświetlaczu.
paulr - 2014-03-02, 09:48

To znaczy że tej rezerwy jest ile. skoro od zaświecenia się lampki do sytuacji gdy zaczyna migać mija 2 kilometry:)
rwicik - 2014-03-02, 10:36

paulr napisał/a:
To znaczy że tej rezerwy jest ile. skoro od zaświecenia się lampki do sytuacji gdy zaczyna migać mija 2 kilometry:)


Producent asekuruje się i zapala wcześniej.
U mnie gdy miga wchodzi do baku ponad 52 litry. Czyli w baku jest jakieś 7-8 litrów.
Niby paliwo jest, ale nie jest zdrowe jeździć, gdy pompa pracuje na oparach.

Krzysiek_81 - 2014-03-02, 10:57

Krzys_159,

W jakiejś starej instrukcji od Cruze czy innego Chevy widziałem, że to może wiązać się z systemem parkowania. U mnie ten błąd pojawia się jak odpalam auto z wbitym wstecznym, kilka sekund później gaśnie, ale kamera, czujniki, pikanie, linie pomocnicze działają normalnie.

paulr - 2014-03-09, 22:05

rwicik napisał/a:
paulr napisał/a:
To znaczy że tej rezerwy jest ile. skoro od zaświecenia się lampki do sytuacji gdy zaczyna migać mija 2 kilometry:)


Producent asekuruje się i zapala wcześniej.
U mnie gdy miga wchodzi do baku ponad 52 litry. Czyli w baku jest jakieś 7-8 litrów.
Niby paliwo jest, ale nie jest zdrowe jeździć, gdy pompa pracuje na oparach.


Sprawdziłem dokładnie. skasowałem wszelkie liczniki i wyszło że rezerwa zapaliła się jak komputer pokazywał że do przejechania zostało 60 kilometrów a find fuel poniżej 50:)

Mogull - 2014-04-21, 15:07

Witam Szanownych Forumowiczów
Doczekałem sie i ja niedyspozycji "tradycyjnego" lusterka wstecznego ;)
Podczas przeglądu po dwóch latach dodatkowo zgłosiłem swoiste kuriozum; brak lakieru na mocowaniach trzeciego rzędu foteli; chyba coś sie za bardzo śpieszyli z produkcją ;)

Dodatkowo podczas przegladu stwierdzono nadmierny hałas pracujących amortyzatorów.

Lusterko do wymiany, co do niepomalowanych elementów i amorów czekam na informację z ASO.

Lusterko to stały motyw, ale czy ktoś zgłaszał pozostałe usterki?

Pozdrawiam.

Krzysiek_81 - 2014-04-27, 12:54

mario napisał/a:
Też zauważyłem takie zarysowania na dwóch tylnych drzwiach - wygląda na małe niedopasowanie z plastikowymi listwami, na grubość lakieru.

guzik1978 napisał/a:
Ja u siebie dziś sprawdziłem tylne drzwi i rzeczywiście na jednych z drzwi różek jest obtarty,dlatego poczekam na kolegę,który miał dziś jechać do serwisu z tym samym problemem. :)

gamar napisał/a:
Wróciłem z serwisu ... okazało się że nie jest to wina regulacji drzwi ale niewłaściwego montażu plastikowych listew. W serwisie listwy zdemontowano i zamontowano we właściwej pozycji i już nic nie obciera. Zrobili zaprawki na uszkodzeniach lakieru na krawędzi drzwi, alternatywą było lakierowanie całych drzwi - na co się oczywiście nie zgodziłem ;-) . Zamówili też nową chromowaną listwę na tylą klapę, na którą muszę jednak poczekać około tygodnia.


Czy któryś z kolegów ma może zdjęcia uwidaczniające problem z krawędzią drzwi ocierającą o plastiki progu i błotnika? Jak wcześniej pisałem, zauważyłem ok. 3-4 cm otarcie lakieru do blachy na krawędzi. W ASO "kierownik" stwierdził, że widać, że drzwi mają wystarczający luz między plastikami, więc najwidoczniej coś było przycięte, stąd otarcie lakieru. Nie ustosunkował się do tego, że na plastiku idealnie odbija się taki sam ślad, jakby drzwi chodziły na zawiasach, bo jakby było coś przycięte, to uszkodzenia byłyby widoczne też na zewnątrz, a nie tylko po otwarciu drzwi - poza tym ewidentnie było to działanie długotrwałe, tj. plastik jest wyszlifowany w tym miejscu, a nie otarty ewidentnie przez przycięcie. Jak będę miał samochód i aparat w rękach, to wrzucę swoje zdjęcia. Poniżej zaznaczyłem mniej więcej miejsce, gdzie u mnie występuje ten problem.

Pozdrawiam.


wszim - 2014-04-27, 21:31



gwarancja uznana

mario - 2014-04-28, 00:26

Krzysiek_81 napisał/a:
W ASO "kierownik" stwierdził, że widać, że drzwi mają wystarczający luz między plastikami, więc najwidoczniej coś było przycięte, stąd otarcie lakieru.

Kierownik pierniczy. Po zamknięciu drzwi nie widać czy jest jakiś luz czy nie miedzy drzwiami i plastikami. Nie mam zdjęć z tej samej usterki w swoim aucie,ale przy okazji przeglądu zgłosiłem to do serwisu. Spisali, sfotografowali i powiedzieli, że muszą zgłosić do centrali co ona na to. Po jakimś czasie oddzwonili z zaproszeniem na lakierowanie ubytków w lakierze i wymianę plastików na nowe w ramach naprawy gwarancyjnej.
(Euromarket Kraków)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group