To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Orlando - HELP: Problemy, usterki, i takie tam ró?ne

Krzysiek_81 - 2014-06-15, 14:41

rexxo, jeśli czegoś odmawiają, to upominaj się o taki zapis w gwarancji, bo niekiedy różne rzeczy są zrzucane bądź ignorowane przez ASO, bo poprostu czasami im się robić nie chce jak myślą o weekendzie.

Jeden wentylator będzie działał przy włączonej klimatyzacji, niezależnie od temperatury silnika, więc może po prostu ostatnio częściej włącza Ci się klimatyzacja.

Odnośnie informacji w Twoim profilu, to pole "Skąd:" odnosi się do tego, gdzie mieszkasz/przebywasz, a nie skąd jest samochód. Jeśli będziemy wiedzieli w jakiej okolicy mieszkasz, łatwiej będzie komuś doradzić Ci jakieś inne ASO po sąsiedzku, do którego lepiej byłoby zacząć oddawać samochód.

centrokom - 2014-08-09, 13:43

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem tu świeży, moje Orlando to 2,0 Diesel 163 KM 2011r.
Jestem w trakcie drugiej, poważnej naprawy - w przypadku pierwszej była to wymiana sprzęgła.
Może któryś z forumowiczów miał podobny przypadek i wie co mogło ulec uszkodzeniu (mechanik jeszcze do tego nie doszedł).

Wczoraj w drodze do pracy, samochód w trakcie przyspieszania "opadł z sił" a wokół mojego Orlando pojawił się siwy dym - nie mam pojęcia skąd się wydobywał bo było go zbyt dużo. Mimo prób odpalenia, auto tylko wchodziło na wysokie obory i koniec, gasł. Oczywiście laweta i holowanie do warsztatu.
Pewnie to zbyt mało informacji, żeby określić mniej więcej przyczynę, ale mimo wszystko spróbuję, ponieważ obawiam się wysokich kosztów naprawy.

Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

wszim - 2014-08-09, 18:42

Podejrzewam że padły uszczelnienia turbiny.
Julek35 - 2014-08-09, 19:14

Dobrze ze w ogole sam normalnie zgasl i nie trzeba bylo zadusic gada :-D


centrokom - 2014-08-21, 09:33

Padła pompa wysokiego ciśnienia, tak stwierdzono na serwisie. Koszt nowej z wyminą to 9000 zł !!
Orientuje się ktoś, czy istnieje możliwość regeneracji lub zakup używanej pompy ? Ewentualnie może ktoś z orlandowiczów spotkał się z podobną usterką i posiada cenne rady gdzie się udać ?

Pozdrawiam

Majkelus - 2015-06-29, 12:42
Temat postu: Problem z Orlando
Mam pytanie do Krzysiek_81. Czytałem Twój post z zeszłego roku o awarii prawdopodobnie cewki (objawy: silnik rzucił palenie na 1. cylindrze jak stwierdził mój zaufany gazownik - ogólne objawy to migająca/świecąca się stale kontrolka check-engine i kontroli trakcji, nierówna praca na wolnych obrotach, na luzie aż cała buda podskakuje, i strasznie zamulenie silnika (jak to w trybie serwisowym).). Powiedz czy faktycznie pomogła wymiana cewki? Nie miałeś też przypadkiem problemów ze sterownikiem silnika?

Pozdrawiam
Michał

Krzysiek_81 - 2015-06-29, 13:13

Tak, to cewka była problemem i po jej wymianie wszystkie niedogodności ustąpiły jak ręką odjął.
Majkelus - 2015-06-29, 14:33

Dzięki za szybką odpowiedź. Ja zaraz jadę wymieniać cewkę i mam nadzieję, że po wymianie będzie wszystko ok.

Pozdrawiam

zypek - 2015-10-13, 23:00
Temat postu: Problem ze wskaźnikiem shift.
Od jakiegoś czasu nie zapala się pomimo stosownego deptania w pedał gazu.
Zapala się w warunkach ekstremalnych i tylko na 1 biegu i to nie zawsze.
Generalnie przyzwyczaiłem się do tej "autokorekty", która działała bez zarzutu i to na wszystkich biegach, dając oczywiście wymierne korzyści. W serwisie po wymianie/aktualizacji oprogramowania oznajmili, że nie bardzo wiedzą jak to usunąć i muszą to skonsultować z Chevroletem. Czekam na info z ich strony.
Czy ktoś może miał podobny problem?
Pozdrawiam

C77 - 2015-10-14, 00:45

Czy naczelna forumowa metoda,
tj. zdjęcie klemy minusowej z akku i odessanie prądu było już stosowane? :-D

zypek - 2015-10-15, 09:16

Ja tego nie wykonywałem.
Mogę to wykonać, nie ma problemu.
Czy ten reset nie "rozjedzie" mi układów elektronicznych?

C77 - 2015-10-16, 13:39

Układów elektronicznych? <mysli>
Co masz konkretnie na myśli?

zypek - 2015-10-19, 22:07

Źle się wyraziłem - ustawień w sterowaniu w LPG i np. w radiu?
C77 - 2015-10-20, 12:51

Ustawienia radia (prócz czasu), samochodu, informacje o przebiegach spalaniu etc.
są zapisywane na kościach pamięci eprom lub eeprom
więc nie znikną np. w przypadku rozładowania akumulatora.

wszim - 2015-10-20, 22:28

C77 napisał/a:
Ustawienia radia (prócz czasu), samochodu, informacje o przebiegach spalaniu etc.
są zapisywane na kościach pamięci eprom lub eeprom
więc nie znikną np. w przypadku rozładowania akumulatora.

Technologii EPROM w takim zastosowaniu się nie stosuje, bo do zmiany zawartości wymaga skasowania światłem UV i jest to kasowanie chip-erase. EEPROM jak najbardziej i NOR-FLASH.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group