To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Co polecacie? Cruze 2.0 Diesel czy 1.8 benzyna + LPG

Vintage - 2011-09-27, 22:59
Temat postu: Co polecacie? Cruze 2.0 Diesel czy 1.8 benzyna + LPG
Użytkownicy Cruza poradzcie co polecacie, chodzi mi o wersję silnika, Diesel 2.0 ten 163 KM, czy benzyna z LPG 1.8 141 KM.
Mam dylemat jaki kupić. Ekonomiczniej chyba z LPG ale nie wiem jak ten silnik będzie się sprawował w gazie.

Auto użytkował będe w cyklu mieszanym (miasto + trasa), robię ok 15 tys. km przebiegu rocznie.

Z góry dziękuję za wasze opinie.

Pozdrawiam, Vintage (Krystian)

[ Dodano: 2011-09-28, 15:32 ]
Koledzy wrzućcie jakąs swoją opinię

vera - 2011-09-28, 19:02

witaj,
z tego co wiem ( a chcialem 1,8 z lpg) to od ktoregos (nie wiem od kiedy) roku ze wzgledu na zmienne fazy rozrządu i bezposredni wtrysk rzekomo nie da sie wsadzic lpg.
zrobilem wywiad po gazowcach zanim kupilem auto
bbylem i obdzwonilem z 20 (bez przesady) punktow. wszedzie mieli jakies grymasy do cheviego o to co powyzej i nie gewarantuja jak to bedzie dzialac.
chba ze masz mozliwosc fabrycznego lpg. ja nie mialem wiec w sumie wyszlo przez przypadek ze trafilem diesla z przebiegiem 2670 w momencie kupna (150KM) w wersji jak to koledzy nazwali ls+ premium (we francji i w dokumentacji pisze LT+) ale mniejsza o to.
Chyba dobrze wyszlo bo jednak ingerencja w silnik to juz nie to samo co oryginal.
i napewno mniej zachodu.
po zakupie nie zalowalem - bo jak mam jezdzic po roznego rodzaju magikach ktorzy jedno zrobia a zepesuja drugie i tracic na to czas to - wole poslychac turbiny ;-)))
mysle ze koszta bylyby podobne - 2.0 bierze mi 5,2/100km w trasie a w miescie 8.
srednie na wyswietlaczu miasto 6,6 poza miastem 5,1. (niby wg wyswietlacza)
ja tankuje do pelna i po 100km dolewam az odbije wtedy mam jasna sytuacje.
leje rope legalną bo boję się kombinowanej. chyba ze kombinowana z legalnego i 100% sprawdzonego zrodla.
mielem auto z gazem i ............ jednak wole diesla. jakby wieksza frajda z jazdy i mniej wizyt w warsztatach.
pozdrawiam.

SanDiego - 2011-09-28, 19:03

Ja to nie wiem czy warto się pchac w LPG
vera - 2011-09-28, 19:03

.... dodam tylko, ze da się w 1.6 na 100% lpg wsadzic ale jakos cienko te moc widze...
Kubusiek - 2011-09-28, 19:07

Wyposazenie i wersja ? cena ? jezdzisz sam czy z rodzina ?

przekalkuluj sobie roznice w cenie , benzin spala minmum 2 l wiecej w miescie ( zakladajac ze cena benzin 5,3 ,- to roznica wyjdzie 300l na w stosunku do diesla czyli ok 1600zl rocznie).

Dieselek to przede wszystkim
moment obrotowy :) ten 163 konny ma skrzynie 6 biegowa , podlicz roznice :)

Ja mam benzyne pije 11 l miasto 7,5 trasa ...
kwestia Lpg ktos pisal ze mial awarie na fabrycznej instalacji
Kod:
http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?p=10989#10989
pozatym nie ma problemu z lpg pytalem widzialem smiga brc sql 2500 zl czakram. gwarancja itp

osobiscie ja bym drugi raz nie brał benzyny :)

Vintage - 2011-09-28, 20:03

Dzięki za odpowiedzi.

Jeżeli chodzi o LPG to teraz w roczniku modelowym 2011 i tym 2012 (nie ma praktycznie żadnych różnic, tylko pomieszali to w oznaczeniach LS+ to LT a dawne LT to LTZ) dają w automacie przystosowanie do gazu + promocyjny montaż u nich 3 700 zł, ale wtedy jest zachowana gwarancja.

Diesel dopłata do silnika to jakieś 8 300 zł ale jak piszecie inny moment obrotowy i moc.

Muszę przeliczyć, dzięki za info o tej awaryjności LPG.

Kubusiek

8 300 zl / 1 600 zł wyliczonej różnicy, to oznacza, że przy średniej jezdzie diesel zwraca się za 4-5 lat.

Versja: LT + Premium, cena jaką proponują z upustami to ok. 62 tys. już z montażem LPG

C77 - 2011-09-28, 20:39

Vintage napisał/a:
... tylko pomieszali to w oznaczeniach LS+ to LT

Jedynie gwoli ścisłości:
dawne LS+ = obecne LT+ (czujniki parkowania, halogeny przód + alufelgi),
dawne LS = obecne LT,
dawne BASE = obecne LS
Vintage napisał/a:
Versja: LT + Premium, cena jaką proponują z upustami to ok. 62 tys. już z montażem LPG

No całkiem całkiem, a jaki jest w tym koszt samej instalacji LPG?

Vintage - 2011-09-28, 22:25

Instalacja gazu 3 700 zł.

Poza tym mamy praktycznie kocówkę roku i większość dealerów ma w ofercie upusty ok 6 tys. zł.
Cruze LT + PREMIUM wychodzi po jakieś 58 500 po wszystkich zniżkach, w tym 2000 za lojalność.

[ Dodano: 2011-09-28, 23:28 ]
vera napisał/a:
witaj,
z tego co wiem ( a chcialem 1,8 z lpg) to od ktoregos (nie wiem od kiedy) roku ze wzgledu na zmienne fazy rozrządu i bezposredni wtrysk rzekomo nie da sie wsadzic lpg.
zrobilem wywiad po gazowcach zanim kupilem auto
bbylem i obdzwonilem z 20 (bez przesady) punktow. wszedzie mieli jakies grymasy do cheviego o to co powyzej i nie gewarantuja jak to bedzie dzialac.
chba ze masz mozliwosc fabrycznego lpg. ja nie mialem wiec w sumie wyszlo przez przypadek ze trafilem diesla z przebiegiem 2670 w momencie kupna (150KM) w wersji jak to koledzy nazwali ls+ premium (we francji i w dokumentacji pisze LT+) ale mniejsza o to.
Chyba dobrze wyszlo bo jednak ingerencja w silnik to juz nie to samo co oryginal.
i napewno mniej zachodu.
po zakupie nie zalowalem - bo jak mam jezdzic po roznego rodzaju magikach ktorzy jedno zrobia a zepesuja drugie i tracic na to czas to - wole poslychac turbiny ;-)))
mysle ze koszta bylyby podobne - 2.0 bierze mi 5,2/100km w trasie a w miescie 8.
srednie na wyswietlaczu miasto 6,6 poza miastem 5,1. (niby wg wyswietlacza)
ja tankuje do pelna i po 100km dolewam az odbije wtedy mam jasna sytuacje.
leje rope legalną bo boję się kombinowanej. chyba ze kombinowana z legalnego i 100% sprawdzonego zrodla.
mielem auto z gazem i ............ jednak wole diesla. jakby wieksza frajda z jazdy i mniej wizyt w warsztatach.
pozdrawiam.


Vera dzięki serdeczne! Pozdrawiam.

C77 - 2011-09-28, 22:50

Można by jeszcze trochę poczekać z zakupem bo na przełomie listopad/grudzień 2011
powinien przypłynąć statek z Cruzakami z MY2012 wyprodukowanymi w ostatnim kwartale 2011 8-)
Na Twoim miejscu bym się wstrzymał.

Kubusiek - 2011-09-29, 11:15

Dokladnie roznica w cenach paliw teraz to jakies 2-10 gr na litrze :) tez mialem dylemat bo robie jakies 10000 rocznie na krotkich odcinkach. wiec dieselek niestety odpadł :)

Udanych zakupow :)

Will - 2011-09-29, 20:24

Mam 1,8 LS+ Premium z LPG BRC Sequent 24.
Wrażenia z jazdy - subiektywnie - nie czuję różnicy.
Zużycie LPG 9,8 trasa, 14,5 miasto, - skutek mały zasięg na zbiorniku (33 l mieści się w instalowanym w komorze koła zapasowego 43 l zbiorniku). Średnie zużycie po ~2300 km 12,60 l LPG/100 km wg ilości zakupionego gazu. Zużycie wg komputera ~2,5 l mniejsze. Na benzynie nie testowałem, a przy ww. przebiegu dolałem ~18 l benzyny - w tym ~40 km wyłącznie na benzynie.
Do przyjęcia ale w serwisie byłem już 6 razy. Dwa razy regulacja instalacji, 4 razy wyciek z układu chłodzenia (przewody wodne na styku instalacja chłodzenia - instalacja LPG w okolicach trójników - ingerencja w układ chłodzenia samochodu).
Przy okazji korzystania z samochodu zastępczego testowałem ten sam samochód z silnikiem 2.0 diesel. Przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa niż w 1,8 l 141 km!
Diesel ciągnie od samego dołu i czujesz wciskanie w fotel nawet przed włączeniem turbiny.
W benzynie do 3 tys rpm nie ma mowy o takim zjawisku. Nie przeszkadza to w spokojnej jeździe ale nie ma takiej zabawy jak w dieslu.
Gdybym miał wybierać ponownie wziąłbym 1,8 141 km ale bez LPG.
Jeżdżąc głównie po mieście (Warszawa, krótkie trasy i korki) diesla można zajeździć (filtr cząstek stałych).
Jeśli ktoś decyduje się na LPG to radzę zbadać opinię o serwisie (salonie) w którym zamontują instalację. Ja miałem pecha - bo jak można sknocić tak prostą czynność jak połączenie przewodów gumowych. Uwaga na Auto Żoliborz Warszawa.
http://fanklub.chevrolet....p?p=10989#10989

vera napisał/a:
...ze wzgledu na zmienne fazy rozrządu i bezposredni wtrysk rzekomo nie da sie wsadzic lpg..
- Ecotec 1,8 l 141 KM nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa ;)
vera - 2011-09-29, 22:53
Temat postu: ...
... to dobrze. ;-) widocznie tylko na dolnym śląsku taka fama poszła.
Vintage - 2011-09-30, 23:32

Will, dzięki za rzeczowy opis. Faktycznie sporo tego LPG idzie w jezdzie po mieście.

Mam jeszcze pytanie, odnosząc się do Twoich negatywnych doświadczeń z serwisem gaz-u, czy jakbyś nie miał tych trudnosci to decydowałbyś się na benzynę z LPG, czy jednak tylko benzyna?

Wydaje sie, że w długim okresie na LPG ekonomiczniej jednak.

[ Dodano: 2011-10-01, 00:37 ]
C77 napisał/a:
Można by jeszcze trochę poczekać z zakupem bo na przełomie listopad/grudzień 2011
powinien przypłynąć statek z Cruzakami z MY2012 wyprodukowanymi w ostatnim kwartale 2011 8-)
Na Twoim miejscu bym się wstrzymał.


Tylko pytanie na ile Chevrolet obniży cenę...

Will - 2011-10-02, 00:21

Vintage napisał/a:
... czy jakbyś nie miał tych trudnosci to decydowałbyś się na benzynę z LPG, czy jednak tylko benzyna? ....

Prawdę mówiąc nie wybrałbym po raz drugi LPG.
Nie po to kupujesz nowy samochód, by co tydzień jeździć do serwisu.
Fakt, że miałem wyjątkowego pecha, bo znam kilka osób, które jeździły lub jeżdżą na LPG i nie miały żadnych podobnych problemów.
Następne auto na pewno nie będzie z LPG bo nie chcę mieć problemów jakie zdarzają się z tymi instalacjami - np mój "niepowtarzalny przypadek".
Istotnie oszczędności mogą kusić ale cena świętego spokoju ...

SanDiego - 2011-10-02, 10:18

Mogę powiedzieć Wam na przykładzie mojego poprzedniego auta - Astry F, miałem montowaną jakoś w 2004 roku instalację LPG w ASO i po 3 latach się okazało, że oni już niestety nie mają oprogramowania do diagnostyki i w Olsztynie całym ... też nikt nie ma.

A problemy z instalacją były, bo starczało gazu po mieście na ok. 190 KM, a na trasie niewiele więcej i nikt nie umiał powiedzieć co jest nei tak, że tak dużo pali.

Dlatego od tego czasu jestem zdecydowanym przeciwnikiem montowania LPG



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group