To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Dusi si? na gazie i benzynie

zjanusz - 2011-11-14, 22:28
Temat postu: Dusi się na gazie i benzynie
Witam,
mój Chevi Kalos 1.4,16V robi mi ostatnio psikusy. Rano odpala bez problemu na obu paliwach ale po około 500 m zaczyna sie dusić ,nie ma mocy .Po nagrzaniu się silnika , dosłownie dwie,trzy minuty, wszystko wraca do normy i jedzie jak nowy. Faktem jest że świece mają 15 tys. a przewody ponad 45 tyś. ale zastanawiam sie czy tylko to może być przyczyną takiego zachowania.Niestety zapaliła się lampka Check in .Może ktoś ma większa wiedzę i podsunie jakąś myśl ,szczególnie mało inwazyjną w portfel :-> .
Dodatkowo zapaliła się również lampka poduszki. Da się te lampki skasować wyłączeniem akumulatora czy jednak komp jest potrzebny ? Oczywiście po usunieciu usterki.

etylinek - 2011-11-15, 08:12

Najlepiej podjechać na kompa i sprawdzić z jakiego powodu zapaliła się lampka, to może wiele powiedzieć.
45tysi na kablach na gazie? To raczej spore przegięcie.

Odpalasz aveo na gazie?

nieaktualne - 2011-11-15, 15:10

zjanusz napisał/a:
Da się te lampki skasować wyłączeniem akumulatora czy jednak komp jest potrzebny ?


Tylko z pozycji OBDII ponieważ rozłączenie zasilania nie kasuje błędów ECU a już tym bardziej nie poduszki.

chevy_power - 2011-11-16, 21:36

Tak jak Etylinek napisał, że na kablach 45 tys. przy gazie to spore przegięcie. Ja bym zaczął od rutynowych czynności w Twoim przypadku tj. świce, kable i podstawowe, czyli olej i filtr powietrza. A może przyczyną być też silniczek krokowy, który Etylinek opisał w moim temacie.
Jeśli to nie pomoże to wtedy zająć się dalszą analizą.

Grześ - 2012-01-10, 23:33

No ja mam 150 tys. (co prawda Felicją ale też z gazem) na jednych przewodach i nie widzę powodu żeby je wymieniać. Być może problem tkwi w za szybkim przełączaniu się na gaz. Nie wiem jak u Ciebie z regulacją zaworów, ale jeśli nie jest automatyczna to też warto sprawdzić. Wadliwe świece to często strzały w kolektor. Do gazu z własnego doświadczenia polecam NGK (70 tys. bez wymiany na gazie). Przewody też bym wykluczył o ile z rozruchem nie ma problemu. Ale nigdy nic nie wiadomo:)
Pozdrawiam.

zjanusz - 2012-01-11, 18:57

Dzięki za różne przemyslenia ale z tego co udało mi sie ustalić u znajomego mającego amatorski komp ,wynika że druga sonda lambda pracuje gorzej od pierwszej i pewnie jest to przyczyna. Mam nadzieje doczekać wiosny i wtedy sam zajmę sie wymianą.Na razie na gazie jeździ bez problemów. Póki co przełaczam z benzyny na gaz ręcznie,wcześniej niż to automat robi i jest ok. Mam gaz V generacji Viale a tu jest trochę inaczej niż w starszych rozwiazaniach.Świece mam NGK a kable Bosch.
Pozdrawiam

zjanusz, PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z REGULAMINEM FORUM I UZUPEŁNIĆ SWÓJ PROFIL



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group