To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Spalanie Aveo T300

Maxus - 2012-03-23, 00:06
Temat postu: Spalanie Aveo T300
Witam

Chcialbym zeby wszyscy posiadacze nowego aveo wpisali swoje spalanie, nie ukrywam ze chcialbym porownac z moim, ktore wyglada nastepujaco.


Miasto 9-9,5L
Trasa 6.8-7L
Mieszany 7.9L

Pytanie teraz do wlascicieli , czy macie podobne spalanie ??

Nie ukrywam ze kupowalem auto po to by palilo mniej niz moj stary rover z 2litrowym motorem w benzynie , a tu niespodzianka pali tyle samo co moje stare 2 litry.

Czy warto zglosic sie do aso ? poniewaz na taki silnik to spalanie jest cholernie wysokie a nie przekraczam 70km/h w miescie. i zmieniam biegi przy 2200-2500 obrotow.

Niestety mylac ze do przez dotarcie auta , no ale juz pokonalem 2tys km i ciagle wychodzi to samo.


Pozdrawiam

kiel11 - 2012-03-23, 15:58

Cześć, ja uważam że biegi powinno się zmieniać przy 3000 obr/min (duzo tu na forum jest opinii na ten temat - każdy kierowca wie swoje) tak tez mi powiedział gościu jak kupowałem swoje AVEO (twierdził że te siniki tak lubią) i zaraz po zakupie auta spalanie miałem książkowe tak jak było napisane tak mi spalał - ja mam AVEO T255. Z tego co widzę w specyfikacji twojego autka - to trochę twoje AVEO dużo pali. Ważne tez jest jak długie odcinki jeździsz autkiem, nie ukrywam że jak jeździłem swoim do pracy 2 km to mi spalał 8,3 litra na 100km , ale jak teraz jeżdżę 6-7 km do pracy do spalanie wróciło do normy książkowej 7-7,2lit. W trasie pali mi 5,5 litra. Mieszana jazda 6litr.
Maxus - 2012-03-23, 22:50

powiem tak:

Do pracy mam 5km , po pracy jade dalej i ogolnie dziennie wychodzi 30km w tym 2 razy wylaczam silnik.

Co do zmiany biegow , zmieniam przy 2,200 rpm.

No to jeszcze poczekamy te 1500km i zobaczymy co wtedy bedzie.


Pozdrawiam

sebastian264 - 2012-03-25, 09:15

mi w nowym aveo spalanie unormowało sie po 6-7tys przejechanych km. Silnik 1.6 wersja LTZ. Spalanie w trasie 7,2-7,8 w zaleznosci od humoru kierowcy. Miasto ponad 9 litrow, a mieszane spalanie 8,5 litra. W aso nic nie zdziałaaz. Powiedza ze ten typ tak ma.
ŁukaszK - 2012-03-25, 16:45
Temat postu: Re: Spalanie Aveo T300 1.2 16V 86KM
Maxus napisał/a:
Witam

Chcialbym zeby wszyscy posiadacze nowego aveo wpisali swoje spalanie, nie ukrywam ze chcialbym porownac z moim, ktore wyglada nastepujaco.


Miasto 9-9,5L
Trasa 6.8-7L
Mieszany 7.9L

Pytanie teraz do wlascicieli , czy macie podobne spalanie ??



Mam wprawdzie 70KM, ale mój pali podobnie, co możesz ze szczegółami zobaczyć klikając na stopkę tego posta. Po demonstracyjnych samochodach widzę, że 5-6 tysięcy trzeba przejechać, żeby było widać obniżenie spalania. W 1,4 ciężko było zejść poniżej 10l/100km w mieście i 7,5 w trasie. Jak miał pod 10 kkm, to spalanie było mniejsze o 1,5-2 l/100km. Pojeździmy, zobaczymy - Corsy z silnikiem 1,2 jeżdżą od kilku lat i mało kto narzeka na spalanie.

Maxus - 2012-03-25, 23:50

Dzieki za podpowiedzi , rzeczywiscie nie slyszalem zeby ludzie posiadajacy corse narzekali na nia.


Pozdrawiam.

kicor - 2012-04-10, 23:13
Temat postu: Re: Spalanie Aveo T300 1.2 16V 86KM
Witam
mam aveo od niespełna miesiąca wersja 1,2 86kM sedan, przejechane ok 800 km i wg komputera i moich wyliczeń to jest to na poziomie ok 6,8l i wspomnę tylko że jest to miasto.
silnik na dotarciu więc nie kręcę go wyżej niż 2500 obr/min a biegi zmieniam na poziomie ok 2000-2200 obr/min ( jak zapala się kontrolka shift :) ).
jak zlitrażuję go na trasie podam wynik
pozdrawiam

Maxus napisał/a:
Witam

Chcialbym zeby wszyscy posiadacze nowego aveo wpisali swoje spalanie, nie ukrywam ze chcialbym porownac z moim, ktore wyglada nastepujaco.


Miasto 9-9,5L
Trasa 6.8-7L
Mieszany 7.9L

Pytanie teraz do wlascicieli , czy macie podobne spalanie ??

Nie ukrywam ze kupowalem auto po to by palilo mniej niz moj stary rover z 2litrowym motorem w benzynie , a tu niespodzianka pali tyle samo co moje stare 2 litry.

Czy warto zglosic sie do aso ? poniewaz na taki silnik to spalanie jest cholernie wysokie a nie przekraczam 70km/h w miescie. i zmieniam biegi przy 2200-2500 obrotow.

Niestety mylac ze do przez dotarcie auta , no ale juz pokonalem 2tys km i ciagle wychodzi to samo.


Pozdrawiam

Maxus - 2012-04-13, 01:31

Kicor" Az dziwne 6.8 w miescie :D

Ja dzisiaj tankowalem to komputer pokazuje 7.8 a realnie wedlug dystrubutora jest 9l , masakra ......


Bylem w Aso i jak zwykle , "Panie ciezki samochod , bylo brac 1.4 palilby tyle co 1.2" porostu smiech...


A nawet im sie nie chcialo podbiac auta do komputera , wiec jednak trzeba aso zmienic....

kicor - 2012-04-13, 07:19

Ale tak jak mówię na obrotomierzu wskazówka nie przekracza 2500 obr/min. I co najlepsze to komputer wskazuje mniej więcej tyle samo.
jar76 - 2012-04-13, 07:56

Koledzy, piszecie że jeździcie dość delikatnie, więc ja mam propozycje abyście zaczęli jeździć bardziej dynamicznie. Silnik dopiero się układa i jak cały czas teraz będzie delikatnie traktowany, to go zamulicie i spalanie Wam nie zmaleje. Przejeździjcie z jeden, bak kręcąc co jakiś czas silnik wyżej, a gwarantuje Wam że jak potem będziecie jeździli delikatniej, spalanie zmaleje, ale pamiętajcie że autko trzeba też czasami podkręcić po obrorotach, tym bardziej 16v. Te silniki na prawdę to lubią . Stawiam piwo jak zastosujecie się do mojej rady, a spalanie Wam nie zmaleje :thumright:
kicor - 2012-04-13, 08:03

A nie jest tak aby silnik na dotarciu spokojnie traktować?
Wychodzi na to że co kierowca to inna opinia na temat docierania, lecz nieco więcej jest tych którzy twierdzą aby nie kręcić za bardzo.

sebastian264 - 2012-04-13, 12:40

Silniki są wstępnie docierane na hamowni więc nie trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Korbowód bokiem nie wyjdzie więc można od czasu do czasu wyżej kręcić.
jar76 - 2012-04-13, 14:42

sebastian264 napisał/a:
Silniki są wstępnie docierane na hamowni więc nie trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Korbowód bokiem nie wyjdzie więc można od czasu do czasu wyżej kręcić.


Dokładnie tak. Jak już pisałem, to nie maluch :-D Jako że to silniki 16 zaworowe, można śmiało powiedzieć że szkodzą mu bardziej zbyt niskie obroty, niż wysokie. Polecam kręcić tak do ok 4000 obr, gwarantuje poprawę .

kicor - 2012-04-13, 14:52

jar76 napisał/a:
sebastian264 napisał/a:
Silniki są wstępnie docierane na hamowni więc nie trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Korbowód bokiem nie wyjdzie więc można od czasu do czasu wyżej kręcić.


Dokładnie tak. Jak już pisałem, to nie maluch :-D Jako że to silniki 16 zaworowe, można śmiało powiedzieć że szkodzą mu bardziej zbyt niskie obroty, niż wysokie. Polecam kręcić tak do ok 4000 obr, gwarantuje poprawę .


Gwarantujesz poprawę spalania na nieco więcej;)

jar76 - 2012-04-13, 15:31

A właśnie wbrew przeciwnie. Spróbuj a się sam przekonasz. Każdy samochód ma swoje optymalne obroty, i wcale nie znaczy że jak będziesz jeździł jak żółw , to spali Ci mniej.
Jak zamulisz silnik przez pierwsze parę tysięcy kilometrów, to potem nie dość że muła będziesz miał to i paliwka łyknie więcej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group