To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Tryb świateł (skandynawski)

pietro - 2013-06-17, 21:55

Podbijam temat. Wie już ktoś jak wyłączyć światła w Orlando MY 20131?
opoka - 2013-06-18, 18:09

Ja mam automat świateł i odkryłem ze światła mijania można wyłączyć tylko jeśli jest ciemno(w pozycji auto pali się podświetlenie przycisków)Jeśli jest jasno wyłączenie świateł jest nie możliwe(chyba ze przykryjemy czujnik światła przy szybie)
czy ktoś może to potwierdzić? MY2013 Funkcja "auto"przełącznika swiateł.

pietro - 2013-06-20, 17:16

U mnie świecą cały czas,obojętne czy jest dzień czy noc.
opoka - 2013-06-20, 17:55

trzeba je wyłączyc w pozycje "0" w czasie ciemności
wszim - 2013-10-02, 12:17

Czy jest w temacie wyłączania świateł jakieś nowe dobre info czy nadal kupa? Może by tak EKOOSZOŁOMÓW zainteresować tematem żeby narobili rabanu że chevrolet z premedytacją zachowuje się nieekologicznie. :?: i zanieczyszcza Europę dawką niepotrzebnych spalin z przymusowego świecenia wszystkich lamp?
etac - 2013-10-02, 16:48

wszim napisał/a:
Czy jest w temacie wyłączania świateł jakieś nowe dobre info czy nadal kupa? Może by tak EKOOSZOŁOMÓW zainteresować tematem żeby narobili rabanu że chevrolet z premedytacją zachowuje się nieekologicznie. :?: i zanieczyszcza Europę dawką niepotrzebnych spalin z przymusowego świecenia wszystkich lamp?


powiem jednym slowem KUPA. Jedynie moze jak ich zasypiemy pismami

wszim - 2013-10-02, 18:48

Ja to podliczę. Świecą dwie lampy z przodu po 55W każda i postojówki po 5W. Z tyłu mam pozycyjnych lamp 4 szt każda z żarówką 5W do tego podświetlenie tablicy tez 10W. W sumie 110+10+20+10=150W bezsensownie traconej energii (i paliwa), którą można zastąpić około 10-20W z ledowych DRLi. Absurd i to na kontynencie na którym walą kary za emisję CO2 i narzucają drakońskie normy emisji spalin w pojazdach. :-x
jfcop - 2013-12-02, 21:57

wszim napisał/a:
Ja to podliczę. Świecą dwie lampy z przodu po 55W każda i postojówki po 5W. Z tyłu mam pozycyjnych lamp 4 szt każda z żarówką 5W do tego podświetlenie tablicy tez 10W. W sumie 110+10+20+10=150W bezsensownie traconej energii (i paliwa), którą można zastąpić około 10-20W z ledowych DRLi. Absurd i to na kontynencie na którym walą kary za emisję CO2 i narzucają drakońskie normy emisji spalin w pojazdach. :-x


Witam, mam ten sam problem, ktoś wie jak tego się pozbyć?

W salonie Domcar powiedzieli ze tak ma być i nic z tym nie zrobią.

wszim - 2013-12-02, 22:32

jfcop, Na razie GM stoi okoniem w tej kwestii i to dość arogancko. Bez żadnych logicznych uzasadnień i wyjaśnień. Tak ma być i już. Dlaczego tak jest, jakaś słodka i śmierdząca tajemnica, która kiedyś wyjdzie na jaw. Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Jest jeszcze drugi kwiatek w chevroletach o którym może wiesz a może się dowiesz. Klimatyzacji też nie da się wyłączyć jeżeli ustawisz nadmuch na szybę. :twisted:
daro205 - 2013-12-02, 22:54

Światła fakt - wkurzające, ale się przyzwyczaiłem.
Akurat myk z klimatyzacją jest stosowany już od lat w samochodach o rodowodzie zza oceanu. Przed Orlando byłem posiadaczem Dodge'a, Chryslera, Windstara i wszystkie z automatu włączały klime aby osuszyć przednią szybę. Więc mi osobiście nie przeszkadza

wszim - 2013-12-02, 23:27

daro205 napisał/a:
Światła fakt - wkurzające, ale się przyzwyczaiłem.
Akurat myk z klimatyzacją jest stosowany już od lat w samochodach o rodowodzie zza oceanu. Przed Orlando byłem posiadaczem Dodge'a, Chryslera, Windstara i wszystkie z automatu włączały klime aby osuszyć przednią szybę. Więc mi osobiście nie przeszkadza


Ja nie podważam sensu istnienia tej całej automatyki. Ona ma swój niezaprzeczalny cel. Natomiast ktoś postawił sprawę na głowie że nie ma opcji "wyłącz". Niezrozumiałym faktem jest, że się tego nie da dezaktywować nawet w autoryzowanym serwisie chevroleta. RDS możesz sobie wyłączyć w radiu ? Możesz. Lampkę sufitową możesz? Możesz. System trakcji, nawet poduszkę pasażera, i sto innych automatycznych bajerów które są systemami komfortu tak samo jak światła skandynawskie i osuszanie szyby sprężarką klimy. Więc dlaczego tych nie można dezaktywować? Gdzie sens, gdzie logika.
Z homologacją nie ma to żadnego związku bo w modelu z przed 2011r nie ma przymusu świateł dziennych, których faktycznie nie ma.

silvan85 - 2013-12-03, 09:24

wszim napisał/a:
System trakcji, nawet poduszkę pasażera


Akurat system trakcji możesz wyłączyć tylko dla tego by próbować wyjechać z miejsc o bardzo słabej przyczepności, a poduszkę pasażera żeby zamontować fotelik na przednim siedzeniu.

wszim - 2013-12-03, 10:24

silvan85 napisał/a:
wszim napisał/a:
System trakcji, nawet poduszkę pasażera


Akurat system trakcji możesz wyłączyć tylko dla tego by próbować wyjechać z miejsc o bardzo słabej przyczepności, a poduszkę pasażera żeby zamontować fotelik na przednim siedzeniu.


No a wyłączyć światła skandynawskie tylko dlatego żeby założyć DRLe (i oszczędzać na paliwie reflektorach, żarówkach, emisji spalin).

A wyłączyć osuszanie automatyczne szyby tylko dlatego że jest niepotrzebne jak jest sucho (i oszczędzać na paliwie, emisji spalin), i że niektórzy źle znoszą klimę i po to z premedytacją kupują manualną żeby mieć nad tym cholerstwem kontrolę.
:-P

silvan85 - 2013-12-03, 14:17

Zgadzam się z tobą we wszystkim. Producent najchętniej zablokował by wszystkie opcje ale kilka (w tym te dwie które wymieniłem) po prostu musi zostawić. Pozostałych nie musi.
wszim - 2013-12-03, 14:23

Cytat:
Producent najchętniej zablokował by wszystkie opcje

No i dochodzimy do konstatacji - po co? Jaki w tym interes?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group