To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - BRC sequent 24,11 problem ga?ni?cie

chevaveo - 2012-06-19, 21:03
Temat postu: BRC sequent 24,11 problem gaśnięcie
Tydzień po montażu i problem pomimo interwencji i gaziarza silnik na benzynie chodzi poprawnie a na gazie obroty przepadają przy wysprzęgleniu i użyciu hamulca co doprowadza do gaśnięcie tyle denerwujące :twisted: że to na światłach itp.
Byłem u gaziarza blisko 1godzina z laptopem na kolanach i kalibracja werdykt czyszczenie przepustnicy. Czyszczenie przez nich sprejem i ma być - ale porada przez nich demontaż i czyszczenie całej samemu. Przepustnica czysta a problem pozostał. Nie mam pomysłu bo silnik działa poprawnie na benzynie - instalacja myślę że dobrze dobrana wtryski niebieskie z reduktorem genius 1200 dla silnika 1,2 8v.Może ktoś miał problem podobny to poda wskazówkę.

miHu - 2012-06-19, 23:10

Ja z tym bujałem się ze 40 tys. km. W moim przypadku ASO!!! które założył LPG źle podłączył wtryskiwacze z przewodami (a wszystkie wiązki są opisane "1234" :-) . Po poprawieniu jak ręką odjął. Pozostały delikatne wahnięcia ale nigdy takie żeby silnik zgasł czy nawet na moment kontrolki się zapaliły. Czemu? Nie wiem :-) Nie przeszkadza mi to.

PS Jeszcze majster podłączył obroty z czujnika wału na cewkę (czy jakoś tak). Ale to jak się później okazało było/jest bez różnicy.

chevaveo - 2012-06-19, 23:13

a czy położenie reduktora może mieć znaczenie że przy hamowaniu będzie silnik gasł
user_02 - 2012-06-19, 23:25

chevaveo, jak możesz to wrzuć fotki twojej instalacji (podłączenie wtrysków, położenie reduktora itp.) wtedy osoby znające się na LPG może coś doradzą i powiedzą co jest źle zamontowane, co powinno być zmienione itp.
chevaveo - 2012-06-20, 20:48

zdjęcia może nie profesjonalne ale są:












jak widać niedociągnięcia będzie się poprawiać....

jar76 - 2012-06-20, 23:16

Kto tak montuje parownik !! !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć.
nieaktualne - 2012-06-21, 09:20

jar76 napisał/a:
Kto tak montuje parownik !! !??? :thumbdown: Obróć do pionu i problem powinien zniknąć.


Przy tym reduktorze nie ma to już żadnego znaczenia w jakim położeniu będzie on zamontowany.

Montowanie reduktorów w pionie względem osi samochodu tyczyło się tylko starszych wersji reduktorów i to głównie montowanych w instalacjach w II generacji. One też miały korek spustowy do opróżniania z mazutu.

chevaveo - 2012-06-21, 15:41

Nowe reduktory tego typu instaluje się w taki sposób bo była taka myśl że hamowanie będzie miało wpływ na membranę i dlatego go dusi
zastanawia mnie montaż samej nowej listwy Rail bo wygooglałem w inny sposób montażu starsze listwy były montowane jak na zdjęciu poniżej może to ma jakiś wpływ.


nieaktualne - 2012-06-21, 16:12

chevaveo, montowanie listwy zaraz nad pokrywą zaworów jest jak najbardziej prawidłowe i nawet wskazane ponieważ ciepło oddawane z silnika podgrzewa ją co pozwala szczególnie zimową porą łagodniej przechodzić z benzyny na gaz.

Szkoda tylko że w silniku 8 zaworowym miejsce to zajęła cewka zapłonowa i raczej nie widzi mi się to jakoś aby nad nią montować listę z wtryskiwaczami LPG.

Ja mam zamontowaną listwę zaraz nad pokrywą (16V) i dodatkowo jest ona lekko pochylona w dół wyjściami wtryskiwaczy dla polepszenia ich samooczyszczania.

Dodatkowo Twoja instalacja 24,11 ma funkcję Warm Up Injector która pozwala podgrzać wtryskiwacze zanim przełączy jeszcze się z benzyny na gaz.

chevaveo - 2012-06-21, 16:31

fajnie ale ostatnie zdjęcie jest z sieci a nie moje moje są powyżej. To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę?
nieaktualne - 2012-06-21, 16:50

chevaveo napisał/a:
To pewnie specom kazać przemontować na pokrywę?


Możesz ich o to po prosić ;-)

Co do usterki to powiedz majstrom aby podłączyli obroty z wału a nie z cewki.

Problem leży też w samej kalibracji (bywało tak w 8V niebieskie wtryskiwacze) ponieważ wtryski przy wysprzęglaniu się zalewają i dlatego gaśnie Ci silnik.

chevaveo - 2012-06-21, 16:57

dzięki jutro jestem umówiony zobaczę co na to fachowcy :lol:

[ Dodano: |24 Cze 2012|, o 20:33 ]
Rezultat wizyty samochód postawiony systemowo od początku na nogi śmiga aż miło na pełnym zakresie obrotów (fachowcy docierali 1h): podłączenie było wykonane poprawnie sygnał był pobrany z wału, listwa wtryskowa obiecana na przeniesienie gdy będą zauważalne problemy w zimie. Największą zasługą było wykonane resetu polecanego przez Marco tz. odpięcie akumulatora i jazda na benzynie żeby komputer się poprawnie skalibrował.

chevaveo - 2014-01-10, 08:37

Do tego tematu wrócę ponieważ zebrane doświadczenie z użytkowania owej instalacji nastręcza pytania
temat gaśnięcia pozostaje problemem moim z gaśnięciem silnika przy klimatyzacji nadal występuje ale po poprzednich ustawieniach jest dużo mniejszy (użytkownik nauczył się z tym żyć).
Po ostatniej wizycie w Czakramie wizyta spowodowana awarią i wymianą jednego wtryskiwacza .Dowiaduje się mimowolnie o włączonej w swojej mapce opcji wspomagania Pb na LPG . Ta opcja została mi włączona w podczas wizyty reklamacyjnej przeszło rok temu.Trochę się tym tematem zainteresowałem ...tego ustawienia stosuje się w sytuacjach gaśnięcia przy zimnym silniku (podniesione zużycie Pb a kontrolki LPG nie pokazują użycia PB) a nie na stałe przy użyciu klimatyzacji. Myślę że sedno sprawy jest w tym że instalacja nie ma opcji cut off i przy przejściach na niskie obroty przy hamowaniu i wysprzęglaniu silnik jest zalewany gazem i się dusi. Niepokoi mnie ustawienie benzynki w LPG czy jest to poprawne tej informacji nie otrzymałem od pracownika serwisu. Wiem tylko że wtryskiwacze padają przy żle ustawionych niskich obrotach i na pewno przy takich przełączeniach a instalacja ich nie pokazuje.

Oczekuję na Wasze opinie na temat praktyk stosowanych przy ustawieniu cut off i czy moje ustawienie jest poprawne.

wszim - 2014-01-11, 01:01

Cut off ci robi ECM silnika a nie sterownik LPG. Jak ECM nie otwiera wtryskiwaczy to gazowe przecież też się nie otworzą.
chevaveo - 2014-01-11, 07:35

Funkcja cut off w brc powoduje przymknięcie silnika krokowego LPG do zadanej wartości co odpowiada funkcji hamowania silnika. Funkcja ta na 100% nie wyłącza elektrozaworów. Ustawia się ją w odpowiedniej funkcji obrotów wejścia i wyjścia odpowiadającej otwarciu przepustnicy wejścia i wyjścia TPS. Tak się doczytałem i myślę że ECM silnika na to nie ma wpływu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group