To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony zimowe

Anonymous - 2013-09-06, 09:10

rk_1980 napisał/a:
Continental ContiWinterContact TS830 P
w testach bardzo dobre
rk_1980 napisał/a:
Goodyear UltraGrip
w testach i z własnego doświadczenia bardzo dobre
rk_1980 napisał/a:

Dunlop WinterSport
mam (3D a tearaz są 4D) i są super

Koła najprawdopodobniej masz 16x6,5 więc opony 205/60 wejdą bez problemu (wręcz idealnie), ale nawet jakbyś miał koła 16x7 to też opona 205 będzie dobrym rozmiarem

Masz stalówki czy alumy?

piciks - 2013-09-06, 09:13

rk_1980 napisał/a:
(na stalowej oryginalnej R16) - i takie też mam letnie opony


już napisał :)

a 205/65 mają mniejszą różnicę w obwodzie niż 205/60 :)

Anonymous - 2013-09-06, 09:18

piciks napisał/a:
już napisał

mój błąd :oops:

piciks napisał/a:
a 205/65 mają mniejszą różnicę w obwodzie niż 205/60

Tak masz rację co do obwodu, ale ja skupiłem się teraz na dopasowaniu szerokości felgi i opony

piciks - 2013-09-06, 09:23

tak tak :) zresztą to nieważne. chyba obydwie opony pasują dobrze. Kwestia doboru, ceny, czy czegokolwiek już są indywidualną sprawą kupca :) ja więcej w tym temacie już nie wiem, więc życzę powodzenia i udanego zakupu oponek!

pzdr!

Anonymous - 2013-09-06, 09:26

piciks napisał/a:
tak tak zresztą to nieważne. chyba obydwie opony pasują dobrze. Kwestia doboru, ceny, czy czegokolwiek już są indywidualną sprawą kupca ja więcej w tym temacie już nie wiem, więc życzę powodzenia i udanego zakupu oponek!


Dokładnie, teraz to pozostaje wybór opon w zależności od chęci do wydawania pieniedzy :mrgreen:

rk_1980 - 2013-09-13, 16:25

Witam!
Nadal nie potrafię się zdecydować, czy kupić do Orlando opony 215/60 R16 (wg. producenta), czy wziąć 205/60 R16 (wg. zasady o jeden numer mniej na zimówkach).
Na różnych forach są różne opinie - jedni piszą, że homologacja auta to rzecz święta (czyli 215/60) drudzy zalecają węższą powierzchnię (tj. 205).
Ja myślę, że jeżeli powierzchnia ma znaczenie (a zapewne ma, a raczej chodzi o docisk bloku do podłoża), to może raczej lepiej dopasować coś do warunków jazdy - tj. jeżeli np. TS830 w ww. rozmiarze ma indeksy H99 (czyli około 775 kg na oponę), wychodzi na to, że maksymalne obciążenie na 4 kołach to 3100 kg. Orlando ma około 1600 kg + paliwo i kierowca to średnio kolejne 150 kg. Razem około 1750 kg (na 1 oponę przypada 437 kg). Może więc dlatego taka opona jest gorsza na śniegu/błocie/wodzie od tej: TS830 205/60 R16 (indeks 96 - 710kg lub 92 - 630kg). Zwykle jeżdżę sam - więc auto jest niedociążone. Pytanie co w sytuacji, kiedy załaduję rodzinę + bagaż + pełny bak i trafię na ekstremalne warunki? Czy zatem lepiej założyć węższe opony i czasem zbliżyć się do maksymalnej nośności? Czy kupić homologowane i mieć zapas ładowności może kosztem utraty przyczepności przy niedociążeniu? Wrzućcie jeszcze jakieś przemyślenia, bo wprawdzie obiecałem sobie po złych doświadczeniach z tanimi Fuldami, że nie będę już oszczędzał na oponach zimowych kosztem strachu na drodze, ale czytając różne opinie, zaczynam się zastanawiać czy odczucia nie są jednak bardziej zależne od pojazdu a mniej od konkretnej opony? Miałem kiedyś okazję jeździć w zimie Corsą B na nie wiadomo czym (podobno były to zimówki) - tyle, że autko szło po śniegu/lodzie/błocie jak po asfalcie i to nie ściema tylko realne moje, własne odczucie!!! Tak więc może jednak kwestia samochodu?

opoka - 2013-09-13, 21:36

Kolega popełnił chyba błąd
Zamiennik dla 215/60/16'' to jest 205/65/16'' różnica w wysokości jest ok.8mm jest to dopuszczalne przez producentów.
Polecam przelicznik http://www.opony.com.pl/n...opon/215/60r16/
Na zimówki lepsze trochę węższe

piciks - 2013-09-14, 22:16

jeżeli oczekujesz, że podejmiemy decyzję za Ciebie, to dla mnie byłaby ona taka:

sprawdzam:
http://www.oponeo.pl/arty...owych-2012-2013

wybieram jedne z tych pięciu wyróżnionych w tym teście (które będą na stanie) i kupuję najtańszy z tych trzech rozmiarów, które Ci podaliśmy. na każdym będziesz jeździć i wyrobisz sobie własną opinię, komplet informacji, czym się różnią od siebie już znasz :)

Twoje obliczenia co do masy? nuuuda :p i chyba mało na rzeczy ;)

po prostu kup i podziel się z nami wrażeniami, daj pomógł, albo o....ol nas za to, że słabo doradziliśmy i już :D

rk_1980 - 2013-09-16, 07:51

Witam!
Dzięki za wszelaką pomoc. Zerknąłem na oponeo pod wskazany ranking opon i znów mam mały problem :)
Otóż, nadal najbardziej interesuje mnie opona Continentala. W rankingu wspomina się o następny TS830 - tj. TS850. Nie ma niestety w tym modelu odpowiednika mojej rozmiarówki - czyli albo 205/60 R16 czy 205/65 R16 lub 215/60 R16. Trochę zgłupiałem z tymi rozmiarami. Poczytałem więcej o tych testach i głównie testowano te opony na samochodach typu kompakt lub średnia limuzyna (np 215/55 R16). Zastanawiam się teraz, czy Orlando (coś w stylu minivan) może być zaliczane (pod względem fizyki - tj. masa, opory itp) bardziej do aut typu suv (bez 4x4)? Czy jednak klasyfikować je do aut osobowych? Przepraszam, że tak męczę tymi oponami, ale w obecnym Mondeo tak bardzo naciąłem się na zimówkach, że jak widzę to moje nowe cacko (Orlando) i przypomnę sobie o "tańcu na lodzie" w fordzie, to aż mnie gęsia skóra przechodzi (już widzę siebie w rowie, przy tym gabarycie)! Wrzućcie jeszcze jakieś spostrzeżenia co do bryły/masy/fizyki tego auta - na pewno mają one wpływ na zachowanie się opon w zimie!

Anonymous - 2013-09-16, 08:11

rk_1980 napisał/a:
może być zaliczane (pod względem fizyki - tj. masa, opory itp) bardziej do aut typu suv (bez 4x4)

Nie, bo tam zdażają się do testów opony w wersjach pod Suvy.

rk_1980 napisał/a:
Czy jednak klasyfikować je do aut osobowych

Ja bym tą opcję wybrał

Natomiast wszystkie testy są tylko porównawcze, bo możesz mieć inny rozmiar, masę, aerodynamikę ustawienia ABS itp. Po prostu trzeba porównać opony według jednego testu z gazety czy netu.

Jagna - 2013-12-20, 19:18

Witam dostałem taka ofertę od dilera na opony zimowe z wymiana
Nokian WR D3
Oczywiście do Orlando za 450 sztuka brać

mario78 - 2013-12-20, 19:45

Na oponeo są one po 429zł :arrow: klik ale jeszcze dochodzi montaż ok 80zł więc na jedno wychodzi, jeśli chcesz nokiany to chyba dość atrakcyjna oferta.
Jagna - 2013-12-21, 08:06

Tez mi sie tak wydaje w warsztacie na mieście te same opony z wymiana gościu wycenił za 430 zł za sztukę tak wiec jak na ASO to niewiele ze mnie zdarli choć jak rozmawiałem pierwszy raz z innym gościem z ASO to cenę podał mi 460 + 70 wymiana (Szkoda tylko ze za każdym razem trzeba stoczyć boje zebu urwac choć pare PLN bo z tego wynika co konsultant to inna cena ale pewnie tak już musi byc)
mario78 - 2013-12-21, 08:51

Chociaż teraz znalazłem że w niektórych sklepach są dostępne od ok 400zł :arrow: klik , także nawet jak doliczysz montaż to zawsze ponad stówka zostaje w kieszeni :wink: .
Jagna - 2013-12-21, 11:08

Zgadzam sie tez widziałem takie oferty tylko diabeł tkwi w szczegółach jak oferta była atrakcyjna to psuły ja koszty wysyłki przynajmniej w tych ofertach które ja przeglądałem trudno poczuje sie jak prawdziwy europejczyk ;-) i wymienię koła w ASO nara.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group