To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Podsumowanie po 3 latach użytkowania

widmod - 2012-09-22, 19:22
Temat postu: Podsumowanie po 3 latach użytkowania
Wszystko co wystąpiło w aucie wraca.

1 Klapa bagażnika ( no ta klapa to chyba każdego z Was doświadczyła)
2 Rozładowanie akumulatora po zostawieniu przełacznika świateł na światła mijania (kilka razy mnie to spotkało niestety)
3 piszczące hamulce (miałem wymiane na tyle za kase no i dalej piszczą)

W trakcie tych lat na gwarancji miałem też ze 3 razy świecącą diodę silnika na zółto.
Niby były to sprawy błache bo mogłem jeździć ale coś mi tam zawsze wymieniano.

SanDiego - 2012-09-22, 21:30

Ja mam jeszcze 5 miesięcy do 3 lat. Dorzucam:

- pęknięty przewód pompy wspomagania kierownicy
- brzeczące drzwi podczas odtwarzania muzy z płyty
- klekoce coś po prawej stronie przy uchu kierowcy (raczej nie szyba, jakby coś tam od wewnątrz gdzie są pasy bezpieczeństwa)
- niesprawny akumulator (akcja serwisowa)

Co do hamulców - założyli tłumiki (czekałem ok 3 miesięcy)

Zajjack - 2012-09-24, 05:06

Mój ma ponad 3 lata, przebieg 40.000, 1,6 113 koni.

1. charczące głośniki po 3 latach w przednich drzwiach - oba wymienione na trzecim przeglądze (gwarancja)
2. dosłownie tydzień temu wysiadł przycisk klapy bagażnika (wymieniony już raz profilaktycznie na 1 przeglądzie w zwiądku z aukcją serwisową na ten podobno nie psujący się, dobrze że kluczyk ratuje sytuację)
3. delikatne wgniecenia progów oraz troche schodzi farba na skórze kierownicy - ale to raczej z powodu eksploatacji a nie usterek.

Oprócz powyższych i tak i tak mało istotnych usterek odpukać wszystko inne działa bez problemu.

xyz - 2012-09-24, 07:39

No to ja też wrzucę:

za 2 tygodnie będzie 3 lata, silnik 1.8 wersja LS+ (wg oznaczeń 2009 roku), przebieg 99 000 km

1. stycznik klapy bagażnika - 2 razy wymieniony (od prawie półtora roku bez problemu);
2. pęcherze na "chromie" atrapy - wymiana na gwarancji.

Poza tym leję i jeżdżę. Średnie spalanie ok. 7 l na 100 km (70% trasa, 30% miasto), jeżdżę raczej spokojnie i tylko po drogach krajowych, bo tu gdzie jestem nie ma autostrad. Przeglądy robię w ASO (po gwarancji też będę robił w ASO).

SanDiego - 2012-09-24, 19:22

Dodatkowo wymiana 2 znaczków Chevroleta - z w przodu i z tyłu zaczęła odłazić farba (wymiana na gwarancji)
kysiow - 2012-09-26, 07:41

To się dorzucę, bo za miesiąc mija trzy lata:

- stycznik klapy bagażnika
- prawy głośnik w drzwiach przednich
- logo tylne - złażący chrom
- kawałek układu wydechowego - powodował objaw jakby "warczenia" wewnątrz kabiny

- no i jeden nierozwiązany: mój typ ma po prostu taki objaw, że po zapaleniu silnika występują jeden-dwa-trzy lub raz nawet cztery krótkie sygnały dźwiękowe - był nawet facet z centrali, nic nie ustalili, ja sam też nie widzę skąd, co zacz i po co, więc jeżdżę.

sebastian264 - 2012-09-26, 18:59

Również wygarnę dolegliwości tego modelu wersja LS+ 2.0 125KM:
-wymiana obu znaczków chevroleta (purchle pod chromem)
-wymiana górnej części grila (purchle pod chromem)
-założenie tłumików drgań w tylnich hamulcach
-wymiana koła kierownicy i drążka zmiany biegów (skóra na kierownicy wytarła się i robiła czarna, z drążka biegów pozłaził chrom)
-wymiana jakiegoś czujnika od poduszki powietrznej (akcja serwisowa)
-zalożenie brakującej śruby na opasce wydechu
-wymiana jakiegoś czujnika w silniku ( nie pamiętam jakiego ale nie wpływało to na prace silnika, wyszło to na przeglądzie)
-wymiana przycisku klapy bagażnika

Jeśli komuś kierownica również się wytarła to podlega ona wymianie na gwarancji!!!

adikoss - 2013-02-10, 11:02
Temat postu: zakup Cruza
jako, że jestem nowy tutaj to Witam wszystkich forumowiczów Chevy :)

Zastanawiam się nad zakupem Cruza 2.0 - 150 km z początku produkcji czyli 2009 - 2010 r. Samochód bardzo mi się podoba stylistycznie, ale czytając opinie, fora mam coraz większy dylemat czy warto.

Bardzo proszę o wypowiedzi osób, które tym samochodem zrobiły ponad 100.000 km. jakie usterki im się przytrafiły.

Z tego co wyczytałem, to przerażają mnie opinie dot. lakieru, wypowiedzi użytkowników o konserwacji samochodu (praktycznie zupełnie nowego), rysujących się szyb, usterek mechanizmu otwierania klapy, problemów z filtrem cząstek stałych (ale to praktycznie w każdym dieslu), stukach w zawieszeniu (wada fabryczna). Coraz więcej zaczyna wychodzić, pomimo, że auto ma dopiero 4 lata.

Kolejne kwestia to plastiki w środku, czy po takich przebiegach trzeszczą, czy wycierają się siedzenie (o kierownicy już wiem :)) .

Czy jest możliwości, na domowym sprzęcie komputerowym, diagnozowania błędów? (instaluje program na lapku, kupuje kabel i sprawdzam...)

Czy sprawdzał ktoś z użytkowników korekty wtrysków CR po przebiegu ok. 150.000 km., czy nadają się jeszcze do swojej pracy, czy konieczna jest już regeneracja bądź wymiana,

jak zachowuję się sprzęgło po takim przebiegu ? (dwumas),

kolejna kwestia elektroniki, czytałem opinie, że są problemy z gasnącym oświetleniem deski, problemy z nawiewem, jak to wygląda wszystko u użytkowników mających przelot ponad 100.000 km.

czy kupiłbyś ponownie ten samochód ? :) .


Napisze szczerzę, że jak to facet, jestem napalony na ten samochód, ze względu na wygląd i cenę , ale boję się tego co będzie to auto sobą reprezentować po 8 - 10 latach od swojej produkcji. Oczywiście wchodzi u mnie w grę tylko zakup diesla (choćby ze względu na dystanse pokonywane oraz moc autka). Boję się przepaści i rozczarowania gdyż obecnie jeżdżę 10 letnim BMW i nie będę ukrywać, że przy zakupie wchodzi w grę Cruzik i BMW E90 - wiem, dwie zupełnie inne klasy samochodów, ale z drugiej strony Cruzik jest praktycznie nowym samochodem, e90 już dość "wyjeżdżonym" z przebiegami grubo ponad 200.000 km., jak nie 300.000 km dlatego nie boję się porównywać tych dwóch samochodów.

marcinenergy - 2013-02-10, 18:42

adikoss mój Cruze 2.0 150KM ma przejechane ponad 195 000 i tak na prawdę nic złego się nie dzieje z nim.

- Turbo bez wycieków
- silnik suchy cały czas na 5W30
- DPF zero problemów - tylko co ważne nie przerywam w 90% automatycznego wypalania, ale jeśli jeździsz dużo w trasy to nie ma co się przejmować. Jeśli planujesz auto do miasta to niestety ale auto z DPF odradzam jeśli do pracy masz parę km.
- Dwumas + sprzęgło wymienione przy 187 000.
- plastiki - nie wycierają się, nie stukają, nie trzeszczą (ale wiadomo jak dbasz tak masz)
- fotele jak nowe
- jedyne ślady na kierownicy i gałce skrzyni biegów
- lakier - zero problemów i uwag
- szyby - moja czołowa wygląda o wiele lepiej niż w 4 letniej Octavii którą miałem wcześniej zanim mi ukradli w zeszłym roku (przebieg miała niewiele wyższy)

Auta też nie mam od nowości - kupiłem w ASO ale jako używkę i póki co śmiga, z awarii jakie miałem do tej pory to amortyzator wymieniony w ramach rękojmi i rozleciał się łącznik elastyczny za DPF-em (200zł z robocizną w ASO) no i trzeszczący głośnik w drzwiach pasażer (jak będzie cieplej i tak będę rozbierał, wygłuszał i wymienię przy okazji głośniki bo zalegają mi na półce w piwnicy) ... i faktycznie klapa tylna działa mi tylko z pilota

... i ostatnie - kupił bym ponownie to auto :mrgreen:

adikoss - 2013-02-10, 19:33

bardzo Ci dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

Jakbyś mógł to proszę napisz jakie były koszty wymiany sprzęgła oraz dwumasu.

W moim przypadku z tymi kilometrami to różnie bywa, rocznie około 25.000, tyle, że połowa z tego to po mieście...

sebastian264 - 2013-02-11, 16:15

Zawsze DPF-a można wyciąć. Znajomy w fordzie mondeo 140KM pozbył się filtra i jest bardzo zadowolony. Autko zaczęło mniej palić i zrobiło się dużo żywsze. Badania diagnostyczne przechodzi bez problemu.
W naszym Cruzaku jest przebieg około 100tys km tyle że wersja 125KM rocznik 2009. Z lakierem żadnych problemów nie ma, jedynie niektóre chromy na gwarancji były wymienione, zawieszenie w porządku również nie było z nim problemów. Silnik i skrzynia chodzą bez zarzutu. Plastiki nie trzeszczą, siedzenia się nie wycierają i nie zapadają się. Kierownica i gałka zmiany biegów były wymieniane na gwarancji, ale podejrzewam, że w tej wersji (LT) co chcesz go kupić kierownica jest z lepszej jakości materiałów a niżeli w wersji LS+
Czy kupilibyśmy takie autko raz jeszcze? Tak tyle że z mocniejszym silnikiem i nie wykluczone że tak będzie. Pozdrawiam

adikoss - 2013-02-11, 19:59

to może wypowiedzą się pozostali użytkownicy, którzy nie osiągnęli jeszcze magicznej cyfry 100.000 przebiegu jak u nich wygląda sprawa wycierającej się kierownicy, mieszka, siedzeń i plastików, a użytkowników diesla bardzo proszę o opinię dot. sprzęgła (dwumas), turbinki, CR.

Bardzo dziękuje za opinie, myślę, że nie tylko mi się one przydadzą, ale również innym potencjalnym nabywcom tego samochodu szukającym informacji.

Pozdrawiam.

kamix - 2013-02-11, 20:27

Przebieg 90 000 km - diesel 163 KM, data rej. luty 2011

- wycierającej się kierownicy - nie stwierdziłem
- mieszka - chrom lekko schodzi
- siedzeń i plastików - brak zużycia

- sprzęgła (dwumas) - wszystko ok
- turbinki - wszystko ok
- CR - wszysttko ok, wkurzający moment wypalania

marcinenergy - 2013-02-11, 20:35

adikoss napisał/a:

Jakbyś mógł to proszę napisz jakie były koszty wymiany sprzęgła oraz dwumasu...


Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniło ASO na własny koszt - ale przeglądając historię auta w ASO, widziałem że koszt to coś ok 5000 zł.
Na pewno robiąc to na częściach swoich po za ASO w 3000 się można zamknąć.

KAI - 2013-02-11, 21:49

marcinenergy napisał/a:

Dwumas wraz ze sprzęgłem wymieniło ASO na własny koszt

Czegoś nie rozumiem. W ramach gwarancji przy:
"Dwumas + sprzęgło wymienione przy 187 000"?

A przy okazji. Są zamienniki na koło sztywne?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group