To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Captiva - Kilka pyta? odno?nie Captivy

boruc007 - 2012-10-14, 13:14
Temat postu: Kilka pytań odnośnie Captivy
Witam!
Na początku chciałbym się z wami przywitać. Mam na imię Damian, pochodzę z Warszawy i dopiero zaczyna się moja przygoda z Chevroletem. Wcześniej jeździłem Peugeotami zaczynając od 307, później Partner, następnie 407 i teraz Chevrolet. Wcześniej udzielałem się sporo w Peugeot Klub Polska i myślę że na tym forum również będę mógł się podobnie udzielać.

Kilka tygodni temu kupiłem roczną Captivę w wersji LTZ z silnikem diesla o poj.2,2.
Już większość samochodu rozgryzłem, lecz nadal mam kilka nurtujących mnie rzeczy.

Pierwsza to USB ponieważ nie mogę słuchać muzyki z USB w nawi nie ma żadnych utworów.
Drugie pytanie to czy isntnieje możliwość aby po zamknięciu drzwi z pilota domykały się szyby i składały lusterka tak jak to było w P 407?
Trzecie to czy w samochodzie z 2011r nie było świateł dzennych chyba że w poz auto?

dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

pozdrawiam

Komierowski - 2012-10-16, 19:37

Witaj,
Na Twoim miejscu udalbym sie do Servisu Chevy i zapytal czy jest mozliwosc przeprogramowania na taki sposob jak bys chcial.Wiele aut ma te mozliwosci lecz nie ujawnia sie tego klientowi dopiero na zyczenie i za oplata.Wszyscy chca jakos tam zyc.
Pzdr.Chepika 215.

boruc007 - 2012-10-18, 21:20

a nie ma możliwości zakupu programu z kablem do podpięcia pod komputer tak jak robiłem to w Peugeotach bez potrzeby w serwisie?
Komierowski - 2012-10-19, 07:22

Niestety tak daleko nie umiem odpowiedziec.Obserwujac rynek Chevroleta , zauwazylem ze jest wszystko obwarowane i tylko dostep maja servisy.Malo tego niechca udzielac zadnej informacji pomocnej.Sprobuj dogadac sie z fabryka bezposrednio pytajac o ten problem.Sadze ze wiecej uzyskasz informacji niz w Europie. Wyslij email do DW w Korei.
Osobiscie juz zalatwilem jedna taka sprawe.Tylko prosza o cisze.Takze nikt sie nie chwali.
Pzdr.Chepika 215.

jesse - 2013-03-29, 07:39
Temat postu: Kilka pytań o Captive 2.0D z roku 2007.
Po pierwsze chciałbym sie przywitać ze Wszystkimi. Jest to mój pierwszy post na tym forum a może nie ostatni. Jako że urodziło mi sie dziecko potrzebuje przesiąść sie z mojego SIgnuma do czegos wiekszego, szczególnie co ma większy bagażnik. A teraz do rzeczy:
Zastanawiam sie na Captivą 2.0D taką z rocznika 2007 i mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:
1. Ile Wam palą szczególnie w mieście?
2. DPF-już ma,tak??
3. Na co zwrócić uwage przy zakupie? czy sa jakieś newralgiczne punkty, bolączki tego modelu??(ciężko cokolwiek znaleźć w necie od użytkowików)
4. Jak wygląda sprawa z naprawą tego modelu i dostępem części po ASO?
5. Jak wytrzymuje zawieszenie??(auto nie będzie używane w terenie)

Ogólnie będe wdzięczny za wszelkie pomocne informacje przed zakupowe.


Pozdrawiam

herman00 - 2013-03-29, 11:12

Witamy Kolegę. Pytania to temat rzeka, szczególnie spalanie. Ja mam rocznik 2006 kupiony w 2007. Przejechałem 113.000km. Po gwarancji serwisowanie tylko poza ASO. Spalanie miasto 11-13L/100km i jak ktoś powie, że mu spala mniej to dla mnie po prostu kłamie. Spalanie trasa do 90km/h około 7,5-8L/100km. Spalanie tylko autostrada 130km/h około 10-10,5L. DPF fabrycznie ma, jak zacznie przybywać oleju w silniku należy natychmiast usuwać DPF, bo jazda na oleju napędowym zmieszanym z silnikowym skończy się poważną i kosztowną awarią. Nieważne, czy DPF wypala się na trasie, w mieście lepiej czy gorzej, ważne czy nie przybywa oleju na bagnecie. Co do bolączek ważnych w dniu zakupu nie wypowiadam się, bo nie wiem jak je zdiagnozować na odległość i opisać. Jedynie doświadczony kierowca takiego skrzypowozu po przejechaniu 30-50km i porównaniu do swojego mógłby coś ocenić. Generalnie czy przyspiesza z ochotą bez świstu turbiny. Czy nie grzechocze coś na postoju i biegu jałowym a po wciśnięciu sprzęgła grzechotanie zanika, bo jeśli tak jest, to prawdopodobnie do wymiany może być komplet sprzęgła i koło dwumasowe – koszt około 6000-7000zł. Czy biegi wchodzą płynnie z pominięciem 2 która zawsze wchodzi opornie, czy nie zgrzyta coś w układzie kierowniczym, bo wtedy maglownica albo taki zestaw naprawczy do wymiany, czy nie walą łożyska przy zjeżdżaniu ślimakiem z wiaduktu (bo łożyska to duża główna bolączka – koszt 1szt. około 700zł z wymianą). Jak auto nie walone, to nie powinno być problemu. Korozja podobno tylnej klapy się pojawia, ale ja na swojej na razie nie stwierdziłem (nie wiem jak po tej zimie – jest cała w soli). Jak wspomniałem naprawy mechaniczne tylko poza ASO (elektronika niestety w ASO). Części są w miarę dostępne z prywatnego importu np. http://www.potak.com.pl/produkty.php albo http://www.jmlparts.pl/captiva-c-20_23.html i tam możesz zorientować się w cenach. Ceny nie są niskie, powiem szczerze poziom Mercedesa. Zawieszenie w miarę wytrzymuje, na razie amortyzatory mam OK., jeden na tył kosztuje 1600zł. Jeśli zadbasz o regularną wymianę łączników stabilizatorów, koszt 4szt. około 300zł z wymianą i gum w wahaczach, to skrzypowóz nie powinien skrzypieć tak bardzo i komfort jazdy będzie wyższy. Jeśli to zaniedbasz, to odgłosy dochodzące z zawieszenia spowodują szybką frustrację. Tyle mogę pomóc. Auto pakowne, wygodne, nie tak źle wyciszone, zwykle z dobrym wyposażeniem, dla rodziny super. Pozdrawiam.
motoguru - 2013-06-22, 14:59

Przymierzam się do kupna tego autka, nie wiem co dla kogo znaczy, że skrzypi, jakiś większy opis ? Fabrycznie skrzypiała czy może z czasem to poszło. Skrzypi zawieszenie czy wnętrze ?

Jak z wymianami oleju, rozrządu ? ( Cały czy wystarczy tylko pasek ? )

Regularna wymiana łączników stabilizatorów - co znaczy regularna ? Co tydzień, czy raz na rok wystarczy ? :)

Ogólnie przesiadam się z saaba i nie wiem jeszcze czy to dobrze czy źle.

Pozdrawiam, Sebastian

herman00 - 2013-06-25, 12:53

Witam kolejnego kolegę. Może wreszcie jak nas bedzie więcej to wymiana informacji o naszych skrzypowozach będzie intensywniejsza.
Skrzypi nie od nowości. Plastiki wewnętrzne są chyba nie najlepiej spasowane, skrzypi mi konsola środkowa pomiędzy kierowcą i pasażerem. Zawieszenie skrzypi tak jak wspomniałem jak się nie wymieni łączników co jakieś 15-20tys. km.
Rozrząd wymieniany cały co 90tys. Olej co 15-20tys. albo raz na rok, jak masz DPF nie usunięty, to trzeba kontrolować stan co miesiąc, albo po każdej dłuższej trasie 1-2tys km i jak ponad max na bagnecie to olej raczej do wymiany. Wchodzi 6L oleju (do diesla) i najlepiej jakiś 0W40; C3 - niskopopiołowy.

motoguru - 2013-06-25, 15:09

Kurde, nienawidzę jak mi coś w środku skrzypi ;/ a średnio mam wybór w modelu. Co 20 tysięcy to mało na dobrą sprawę. Gdzie w łodzi mi usuną DPF ? i ile to będzie kosztować ?

Kogo polecacie do części ? Głównie chodzi mi o dobre zamienniki - oryginały zazwyczaj są średniej jakości. Stosowane u mnie w saabie i wychodziłem na tym lepiej niż na częściach z Trollhättan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group