LPG - Cruze 1.8 LPG -du?e spalanie gazu
dawid84 - 2013-06-27, 19:36
Dla porównania, ja mam przejechane 1080km. Właśnie policzyłem spalanie LPG do tej pory.
Jazda ze stale włączoną automatyczną klimą, wyłącznie miasto, wychodzi mi:
- 12.08l/100km
- 11.98l/100km
Przy jeździe na tyle dynamicznej na jaką mogę sobie pozwolić na początku. Więc chyba w normie.
Lepus - 2013-07-10, 11:45
Byłem na regulacji, dałem szansę ASO, pierwszy test to niecałe 11 litrów/100km. Cały czas trasa, ale cisnąłem go trochę (2/3 trasy to autostrada) i klima, więc nie wiem czy to nadal dużo czy już akceptowalny poziom. Będę testował dalej.
paszczakus - 2013-07-11, 15:19
lepus to masz w normie teraz , ostatnio jechałem autostradą cały czas 190-200 to spalanie gazu wyszło 18,5 , co 160 km stacja
Joce7k - 2013-09-25, 09:37
Pytanko : jestem świeżym użytkownikiem Cruze 1.8 z LPG, generalnie spalanie nieźle po mieście ok 10,3l/100 km LPG, ale zastanawia mnie zużycie benzyny. Mam przejechane 2500 km i auto spaliło do tej pory ok 25 l benzyny, trochę dużo mi się wydaje. Wcześniej miałem Citroen C4 1.6 na LPG i benzynę tankowałem raz w miesiącu z 15 litrów, a tutaj po ok miesiącu 25 l zeszło, chyba że wskaźnik benzyny przekłamuje ? , ale zakładam że nie
mario78 - 2013-09-25, 10:50
Ja bym nie sugerował się samym wskaźnikiem, żeby poznać realne spalanie musiałbyś zatankować do pełna i obliczyć ile naprawdę wychodzi, może nie będzie tak źle .
Karlos - 2013-09-25, 13:32
Joce7k napisał/a: | Pytanko : jestem świeżym użytkownikiem Cruze 1.8 z LPG, generalnie spalanie nieźle po mieście ok 10,3l/100 km LPG, ale zastanawia mnie zużycie benzyny. Mam przejechane 2500 km i auto spaliło do tej pory ok 25 l benzyny, trochę dużo mi się wydaje. Wcześniej miałem Citroen C4 1.6 na LPG i benzynę tankowałem raz w miesiącu z 15 litrów, a tutaj po ok miesiącu 25 l zeszło, chyba że wskaźnik benzyny przekłamuje ? , ale zakładam że nie |
A przy jakiej temp. następuje przełączenie na gaz? Jeżeli przy "książkowych" 40*C, może to oznaczać, że pierwsze kilometry w mieście przejeżdżasz na benzynie. Proponuję sprawdzić dokładnie tankując do pełna.
Przejechałem 4 tys. km po autostradach.
Prędkość średnia 100-110 km/h - spalanie LPG - 9 l.
Prędkość średnia 140 km/h - 12,6 l.
Mam wrażenie potwierdzone prowadzonym dziennikiem spalania, że w upływem kilometrów auto się dociera i pali mniej.
etac - 2013-09-25, 15:40
mario78 napisał/a: | Ja bym nie sugerował się samym wskaźnikiem, żeby poznać realne spalanie musiałbyś zatankować do pełna i obliczyć ile naprawdę wychodzi, może nie będzie tak źle . |
Dokładnie moze kolege dopada najwiekszy problem Chevroleta, gdzie po zainstalowaniu LPG wskaznik paliwa zyje swoim zyciem i opada do 0 nawet jak jest pelny.
Joce7k - 2013-09-25, 19:32
dzisiaj zatankowałem 10 l pb i wskaźnik podskoczył (prawidłowo), więc raczej działa ok.
Przełącza się na PB dość szybko, wiadomo że coraz zimniej więc będzie coraz później się przełączał, może rzeczywiście zatankuję bak do pełna i po miesiącu dotankuję do pełna, wtedy będę wiedział na 100% ile zeszło pb.
Dzięki za porady
Joce7k - 2013-10-08, 09:38
Tankowałem do pełna i wyszło mi że na 3100 km auto spaliło ok 22-24 litry benzyny, czy to jest w normie, czyli ok 0,7 - 0,8 litra na 100 km.
Czy to prawda że od 3 tys obrotów jest dotrysk benzyny ?
mario78 - 2013-10-08, 12:11
Joce7k napisał/a: | Czy to prawda że od 3 tys obrotów jest dotrysk benzyny ? |
Nieprawda. Po rozgrzaniu i przełączeniu na gaz powinien być spalany tylko LPG, jeśli wszystko działa prawidłowo.
huri_khan - 2013-10-08, 13:12
A właśnie że może być podawana benzyna, przykład Skody, która montuje LPG.
Jeżeli chodzi o Cruza to w BRC jest jest funkcja VSR. (Można włączyć/wyłączyć )
Ale dotrysk benzyny w Skodzie jest z zupełnie innego powodu - stosuję się go wtedy, kiedy silnik ma bezpośredni wtrysk benzyny do cylindra i trzeba czasem trysnać benzyną przez wtryskiwacz, żeby ten się nie zapiekł - pracuje przeciez w cylindrze, gdzie spalana jest mieszanka.
W Cruze masz standardowy wtrysk pośredni i ten problem nie występuje. Natomiast "na wszelki wypadek" utwardzili gniazda zaworowe, z tym jest problem czasem przy gazie (gaz jest bardziej suchy, ma mniejsze własności smarujace i spala się w wyższej temperaturze).
Moje spalanie gazioru:
- maksymalne na dystansie 150 km z bardzo dużą prędkością - 14,8 l100 km
- minimalne na dystansie 330 km z prędkością ok 100 km/h - 8,54 l/100 km
Karlos - 2013-10-08, 13:44
huri_khan napisał/a: | mario78 napisał/a: | Nieprawda. Po rozgrzaniu i przełączeniu na gaz powinien być spalany tylko LPG, jeśli wszystko działa prawidłowo. |
A właśnie że może być podawana benzyna, przykład Skody, która montuje LPG.
Jeżeli chodzi o Cruza to w BRC jest jest funkcja VSR. (Można włączyć/wyłączyć ) |
Cóż to za funkcja VSR? Wspomaganie gazu paliwem?
huri_khan - 2013-10-08, 13:48
Cytat z ulotki
"Funkcja VSR umożliwiająca dotryskiwanie małej
dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem
w samochodach borykających się z tym problemem"
http://www.czakram.pl/gra...quent_24_11.pdf
Karlos - 2013-10-08, 13:48
Joce7k napisał/a: | Tankowałem do pełna i wyszło mi że na 3100 km auto spaliło ok 22-24 litry benzyny, czy to jest w normie, czyli ok 0,7 - 0,8 litra na 100 km.
Czy to prawda że od 3 tys obrotów jest dotrysk benzyny ? |
Uruchamiasz silnik na benzynie. Temperatura przełączania na gaz wynosi 30 - 40*C (ja mam 40*C). Paliwo siłą rzeczy jest wykorzystywane. W moim przypadku mam przejechane prawie 5 tys. km i zużyłem 1/4 zbiornika, z czego na benzynie przejechałem około 160 km przy prędkościach autostradowych.
Karlos - 2013-10-08, 13:56
huri_khan napisał/a: |
Cytat z ulotki
"Funkcja VSR umożliwiająca dotryskiwanie małej
dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem
w samochodach borykających się z tym problemem"
http://www.czakram.pl/gra...quent_24_11.pdf |
Jestem zaskoczony technologią .
Mam pytanie dot. przełączania instalacji gazowej przy wysokich obrotach na benzynę. Podczas przeglądu uczestniczyłem w pracach i widziałem, jak fabrycznie instalacja BRC ma ustawiony parametr na odcięcie gazu przy 8 tys. obrotów. Doradca serwisowy zapewniał, że BRC przełącza na benzynę przy wyższych obrotach, ponieważ ma to służyć zabezpieczeniu silnika przed przysłowiowym "przekręceniem". Więc po kiego te 8 tys. obrotów jako górny próg?
Druga kwestia, to temp. przełączania na gaz - mam ustawione 40*C, jednak instalacja dość szybko przełącza się, zazwyczaj po przejechaniu około 800 m. Czyżby jednostka 1.8 tak szybko rozgrzewała się?
|
|
|