To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.6 113KM a LPG?

Maciej - 2011-05-19, 20:14

Daniel666 napisał/a:
(...)powiedzial mi ze mam wersje silnika jakąś 1.6 xesp coś takiego,mogłem coś przekręcić. I powiedział mi ze zamontuja ale musze sie z tym liczyc ze po ok 30-40 tys km bedzie trzeba szlifować jakieś szklanki zaworów czy jakoś tak.Powiedzial ze głowica jest w tym modelu zrobiona ze slabego materialu(zajebiscie mnie pocieszyl ogólnie). Moja wersja to 1.6 Base 83kw 2010 sierpien.Szkoda że mi o tej głowicy w salonie nie powiedzieli to odrazu bym sie za skodą octavią rozglądał. z resztą (...)

Czy te silniki w Cruze i Lacetti mają jakieś wspólne elementy? Akurat od kilku lat mam Lacetti 1.6 z gazem (założonym i obsługiwanym przez salon) i trochę mnie zaniepokoiły Wasze rozważania.

Daniel666 - 2011-05-26, 23:15
Temat postu: zalozenie instalacji
Założyłem gazik wczoraj. 3700 po lekkim upuscie. Firma czakram a instalka to plug&drive butla 50l w kole i lubryfikacja.Musze powiedzieć że ładnie to zamontowali wszystko i jak narazie chodzi super,no ale to zbyt wczesnie cos mówić na ten temat. Ale jakoś nie zauważyłem spadku mocy a silnik wydaje mi sie że chodzi deczko ciszej niż na benzynie.Przed zamontowaniem mieżyli mi luzy na zaworach i było 0.25 na czyms i 0.30 na wydechu, ja sie nie znam na tym,tylko zalecili mi sprawdzanie co 15tyś km bo sie okazało że mam jakąś wersje ze słabą głowicą. Ale jestem dobrej myśli,że długo pojeżdże a po 15tyś sprawdzimy zawory i zobaczymy jak sie sprawy mają. 8-)
Anonymous - 2011-05-26, 23:20

Jak masz dobrze zetsrojoną instalację (a tej instalacji nie da się żle zestroić, bo ma autokalibrację) to silnik będzie spalał lpg a nie zawory, więc żadnych problemów nie będzie :->
Rainer - 2011-05-27, 09:16
Temat postu: Re: zalozenie instalacji
Daniel: moglbys wrzucic zdjecie jak wyglada ta butla w bagazniku? Jakos ciezko mi uwierzyc ze wcisneli do wneki po zapasowym kole 50 litrowa butle....

Kubusiek: to w takim razie jakis lewus ci to opowiedzial, z tego co wiem do silnika dokupujesz opcje KL7 (pomimo ze to ten sam silnik) w cenniku 200 PLN i otrzymujesz utwardzone komponenty w silniku, jakie to nie powiem bo nie jestem az takim znawcą, ale mowili cos o zaworach i glowicy

kiniu - 2011-05-27, 10:08

Ale za 200 pln daliby utwardzone zawory i głowicę ? Chyba jednak ktoś kogoś próbuje zrobić w balona i wyciągnąć kasę. Nie bardzo chce mi się wierzyć że to tylko taki koszt i dają lepsze części. Bo za taką kasę to sam bym kupił nawet do jazdy na benzynie.
Bardziej wydaje mi się że to może być coś z programowaniem silnika jakieś wyprzedzeniem bądź opóźnieniem zapłonu lub coś innego (nie bardzo się orientuję w gazie w silnikach)

Pytanie do Daniel666: Z jakiego roku masz samochód i czy to wersja 113 czy 124 KM ?
Wcześniej pisałeś że w czakramie mówili coś o wersji silnika czy to nie chodziło przypadkiem o 1.6 XER

Rainer - 2011-05-27, 10:29

kiniu: nie sądze fabryczne przystosowanie pod gaz wcale nie jest drogie, zamawia sie silniki do Cruzow na cala produkcje a nie kazdy indywidualnie. Wiec te 200 pln to nie bzdury. Kalibrowanie dawki gazu odbywa sie w trakcie montażu, btw jak juz wyjedzie sie z gazem wypada wpasc po tygodniu i sprawdzic czy jest mieszanka odpowiednio skalibrowana i dawkowana, niby nic ale czasem warto ;)
Kubusiek - 2011-05-27, 17:41

jak montuja cruzy to nie mysla o lpg, przystosowanie odbywa sie w polsce i napewno nie ingeruja w silnik :) za 200 zl i zawory w aso heheh no raczej słabo...



fota zbiornika 57 l http://www.abart.com.pl/i...ruze-1,6i/4.jpg
i Polskiej stronki z gazemm http://www.abart.com.pl/Galeria/Chevrolet

wiecej trzeba odpalic tlumacza google

http://www.2a-lpg.com/for...eb16da837084477

i tu tez macie http://forum.donanimhaber.com/m_31601620/tm.htm

Daniel666 - 2011-05-27, 22:29

benny86 dzieki za słowa otuchy hehe!

rainer-wrzuce zdjęcia jak tylko zrobie

kiniu-ja kupilem go w sierpniu 2010 i to jest 83kw czyli 113km a jesli chodzi o wersje silnika to chyba jeszcze cos wlasnie innego bylo bo ja im mowilem ze jest wersja xer, no ale to nie bedzie to bo ona ma 80kw nie wiem dokl.ile to koni.

kiniu - 2011-05-27, 23:11

To musi być chyba to bo innych chyba w tamtym czasie nie było. Ew. tylko nowsza wersja 124 KM. Sam się zastanawiam nad gazem. Dzwoniłem dziś do Czakramu i powiedzieli że faktycznie do 1,6 nie polecają ale mnie o VIN'a nie pytali tylko z marszu miałem taką odpowiedź.

Coś mi się zdaje że z tym przystosowaniem to chyba jednak wielka ściema i poszła jakaś informacja w świat i teraz żyje to własnym życiem.

80kw to 108.7 KM. i to był silnik 1.6 XE (jest to w instrukcji obsługi) ale one chyba w Polsce nie były sprzedawane.

C77 - 2011-05-28, 00:20

kiniu napisał/a:

80kw to 108.7 KM. i to był silnik 1.6 XE (jest to w instrukcji obsługi) ale one chyba w Polsce nie były sprzedawane.


Te silniki szły do Izraela, Egiptu i reszty Bliskiego Wschodu. Bardzo słabe motory jak do Cruza, masakra :roll:

Daniel666 - 2011-05-29, 21:50

kiniu masz racje to ja mam xer a tamta wersja byla xe .Może tak być że jakas fama poszla i tak sie to rozeszlo bo kumpel ktory kupil 3 m-ce wczesniej ode mnie 1.6 bezn base tez zalozyl w czakramie i nikt go o vin nie pytal tylko zalozyli i juz. jak odbieralem auto to rozmawialem z innym gosciem niz ten u ktorego zlecalem zalozenie i powiedzial mi ze ta wersja gazu jest z gornej polki i jak jeszcze jest lubryfikacja to mowil zebym byl naprade dobrej mysli i nie powinno sie nic dziac,no ale wpisali mi ta kontrole luzów zaworowych co 15 tys. i to kosztuje 100pln no ale z jednej strony jak zrobie kontrole po 15 tys km to zobaczymy czy tam sie cos dzieje czy tez nie.
kiniu - 2011-05-30, 17:00

Daniel napisz jakiej firmy masz ten gaz i jak z perspektywy czasu (krótkiego ale zawsze) spisuje się u Twojego kumpla.
Daniel666 - 2011-05-30, 22:56

kiniu kumpel zrobil chyba 5000-6000 jakos tak i wszystko cacy bez zająknięcia.nie ma naprawde co wiecej pisac.tankuje i jezdzi on ma ten sam typ instalacji co ja czyli sequent 24 plug&drive + lubryfikacja. 3maj sie! :-P
Dołącz do naszego grona i załuż gazior hehe!

Kubusiek - 2011-06-06, 16:33

a ile wam pali po miescie te 1,6 ? benzin i gazu ? :roll:
Daniel666 - 2011-06-06, 22:39

gaziku spalil z 40l 360km( jazda mieszana + troszke na klimie) ale mysle ze bedzie lepiej bo to pierwszy bak po instalacji, dzisiaj zalalem drugi zobaczymy ile pociągne...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group