To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.6 113KM a LPG?

lukaszwojtakows - 2014-01-12, 11:44

Panowie, mam instalacje od 3 miesiecy, i wyskakuje mi bląd P2096 Korekcja mieszanki uboga.
jestem po ponownej kalibracji i dalej to samo. Zapala się Check i świeci. auto jeździ normalnie.

endriu333 - 2014-01-12, 16:05

miałem przez "chwilę" identyczny błąd P 2096 - u mnie problemem była sonda lambda (ta druga). Najprostszą metodą zorientowania się czy to lpg czy nie to wykasowanie błędu a następnie wyłączenie instalacji LPG ( najlepiej poprzez bezpiecznik) i jazdę tylko na PB ...jak wyskoczy znów check to sprawa jest jasna - do wymiany sonda a jak nie to męczyć fachowców aż dobrze dostroją instalację....ten check wyskakuje od razu po montażu instalacji czy chwilę już nią pośmigałeś?
lukaszwojtakows - 2014-01-17, 19:47

zrobiłem może 2 tyś km, raz byłem u gazownika zrobił kalibrację i dalej to samo.
DanielB50 - 2014-03-12, 12:00

50 tyś. na LPG sprawdzenie zaworów - OK, bez żadnych problemów przy eksploatacji.
JasieKosz - 2014-05-12, 21:14

Jak to jest LPG, na co należy zwrócić uwagę podczas jej instalacji i w ogóle coś więcej na temat LPG w silniku DOHC Cruze 1.6 124 KM Kombi. (auto w wersji bez nawigacji i wyświetlacza kolorowego).
Z góry dziękuję za informacje

JasieKosz

endriu333 - 2014-05-13, 07:40

kolego temat rzeka ..poczytaj sobie one wątki i pytaj o to czego tam nie ma....w skrócie najważniejszy jest dobry (bardzo dobry) gazownik i nie żałuj kasy na montaż...oszczędzać możesz przy tankowaniu.... i wtedy będziesz w 100% zadowolony ...ja osobiście polecam omegasa ale wiem, że ludzie jeżdżą nawet na stag-ach i też nie narzekają.....
Rosum - 2014-09-02, 12:37

Witam,

a czy polecacie w Warszawie jakieś konkretne miejsce na instalacje?

endriu333 - 2014-09-02, 20:28

Klinikalpg
Rosum - 2014-09-03, 10:39

A czemu ten warsztat polecasz? Korzystałeś z nich? A jaką instalacje polecacie?
endriu333 - 2014-09-04, 09:41

wiesz co na forum lpg możesz sobie dużo dobrego poczytać - ja byłem u nich raz na "przeglądzie" i też byłem zadowolony.....a co polecamy hmmm ja mam OMEGASA więc właśnie taką instalację polecam (zrobione ponad 80kkm i śmiga bez problemów) ale tak jak napisałem wcześniej - jest dużo tańszych instalacji które niby dobrze się sprawują np. BRC, STAG itp... najważniejsze to dobry fachowiec, który nie wmawia klientowi, że check engine to normalne w autach z gazem - a wiem że nawet ASO potrafiło tak tłumaczyć brak kompetencji swoim klientom....
Krzysiek_81 - 2014-09-04, 10:43

Ja na swojej instalacji zrobiłem już 11 tysięcy, i w sumie nie ma się do czego przyczepić, bo tylko musiałem jechać do gazownika na czyszczenie zaworu za parownikiem (?) bo nie otwierał się jak komora silnika nie była nagrzana (widocznie tankowałem słaby gaz - teraz tylko Shell - zobaczymy jak będzie). Mi polecił Lovato, kupione przez Landi Renzo ale tańsze, choć bez wpływu na jakość (LR swojego czasu zaliczyło podobno jakąś wpadkę z wtryskiwaczami). Powiedzial mi również, że o ile BRC można ząłożyć, wystroić i jakoś tam działa, to można spodziewać się problemów w przypadku napraw gwarancyjnych, bo czasami trzeba czekać po 30 dni na ich ekspertyzę, podczas gdy samochód stoi w warsztacie -tak więc też to ma jakież znaczenie przy wyborze marki.
Manto98 - 2014-09-05, 22:30
Temat postu: check engine
Panowie kupiłem niedawno Cruza 1.6. Zakup bardzo mnie ucieszył ze względu na fakt posiadania fabrycznej instalacji LPG w samochodzie, jednakże po drugim tankowaniu LPG podczas jazdy samochód zaczął szarpać i wyskoczył check engine i zapaliły się kontrolki od kontroli trakcji :-o . Postanowiłem więc udać się do najbliższego warsztatu i podpiąć auto pod komputer, który wykazał problem z zaworem. Następnie wykasowano błąd ze względu na jego nieciągły charakter. Niestety gdy ponownie załączyłem LPG błędy się powtórzyły. Co ważne podczas jazdy na benzynie nie ma takich problemów. Co polecacie w takiej sytuacji...? :sad:
Krzysiek_81 - 2014-09-06, 08:50

Który to zawór? U mnie, gdy miałem problemy z tym zaworem za parownikiem, to gazownik go rozkręcił, wyczyścił i zmontował. Od tamtej pory spokój, ale mój problem objawiał się tylko rano, jak komora silnika nie była nagrzana - zawór się blokował, i jak komputer chciał przełączyć paliwo na gaz, to przełącznik piszczał i migał kontrolkami tak, jakby zbiornik był pusty, ale nic nie szarpało ani nie wyskakiwały żadne kontrolki.

Na początek polecałbym zmienić warsztat, bo skasować forsę za skasowanie błędów bez właściwej naprawy to może każdy.

Co do check-engine i kontroli trakcji - to jest połączone - jeśli komputer przełącza się w tryb awaryjny (check-engine) to w przypadku wielu marek jest też praktykowane odłączenie systemu kontroli trakcji - tak mi powiedziano w ASO, wcześniej też o tym słyszałem/czytałem. Po co to jest - nie wiem, może ma jakiś ukryty sens, ale na pierwszy rzut oka wygląda jak zamach na życie :D - masz silnik przełączony w tryb awaryjny, to jeszcze Ci utwudnimy kontrolę nad pojazdem w razie W.

pool80 - 2014-09-06, 15:24

Manto98, Po pierwsze to kupiłeś Cruza z silnikiem NIEDOSTOSOWANYM do lpg, więc "fabrycznej instalacji" to on na pewno nie ma. I czy mechanik powiedział że chodzi o elektrozawór instalacji lpg?
Tiases - 2014-11-13, 14:43

Silnik: 1600 cm³ (Moc 113 KM / 83 kW)

Witam zamierzam kupić cruza z takim oto silnikiem i z tego co piszecie dobrze on znosi instalacje gazową, powiedzcie mi czy powinienem coś wiedzieć przed kupnem takiego auta ?
czy śmiało można go brać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group