To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Cruzakowe ciekawostki

KAI - 2012-12-07, 11:12

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
Chętnie posłucham jakie mam wspaniałe auto :D

Nie podpuszczaj mnie, bo zacznę Cie wypytywać o gorsze prowadzenie HB w zakręcie względem SED,
która to kwestia wymaga wyjaśnienia i potwierdzenia :twisted:

Niestety - nie mam porównania. Mogę tylko o HB pisać.
Pozdr :)

C77 - 2012-12-07, 12:40

To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB? :twisted:
KAI - 2012-12-07, 12:45

Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.

Był czas kiedy regularnie robiłem kursy kasujące punkty i balansowałem na krawędzi.
Zmądrzałem. A od 2 lat jeżdżę zgodnie z przepisami (naprawdę - nawet po mieście).

A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością ;)

indyk - 2012-12-08, 00:12

Dlaczego odnoszę wrażenie że "Młodość ma swoje prawa"? :lol: :lol: :lol:
KAI - 2012-12-08, 16:39
Temat postu: Euro NCAP Chevrolet Cruze
Dla wszystkich, którzy jeszcze nie widzieli:

http://www.euroncap.com/files/376_datasheet.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=V3eddfbBzWA

Liczba gwiazdek Euro NCAP: 5

Ochrona dorosłych: 96 proc.
Ochrona dzieci: 84 proc.
Ochrona pieszych: 34 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 71 proc.

Co do pieszych to słabo. Najbardziej narażona miednica dorosłego lub głowa dziecka - jeżeli dobrze zrozumiałem.

W systemach obniżyli za brak Speed Limitation Assistance - przyznam, że nie do końca wiem o co chodzi.

indyk - 2012-12-08, 17:41

Wg Euro NCAP chodzi o ogranicznik prędkości, uniemożliwiający przekroczenie zadanej przez kierowcę prędkości bądź też sygnalizację przekroczenia tej prędkości.
Wjeżdżasz w zabudowany, ustawiasz wartość na 50km/h i niezależnie od wciśnięcia gazu samochód rozpędzi się do max 50km/h - lub zacznie Ci sygnalizować przekroczenie 50km/h.

KAI - 2012-12-08, 18:37

Trochę mnie to dziwi - jako kryterium bezpieczeństwa w osobówkach.
Od utrzymywania prędkości jest tempomat. A ogranicznik wydaje mi się bardziej sensowny do przewozów masowych.

indyk - 2012-12-08, 18:59

Bardziej chodzi o stosowanie się do tymczasowego ograniczenia prędkości aniżeli ograniczenie max prędkości. Coś na zasadzie: masz zabudowany czyli "50". Ale znak wskazuje 40. Więc ustawiasz na 40 i już się nie przejmujesz, nie musisz tego pilnować. Ewentualnie, zakładasz dojazdówkę z limitem 80km/h, ustawiasz sobie system na 80 i Ci tego elektronika pilnuje. To raczej w tych kategoriach należy postrzegać. Taka trochę pierdółka. W Mercedesie jest takie rozwiązanie, nie pamiętam jak to nazwali, obsługiwane jest tą samą dźwigienką co tempomat i skutecznie uniemożliwia przekroczenie zadanej prędkości. Oczywiście kickdown wymusi przekroczenie.
KAI - 2012-12-08, 19:04

Kurde. No nie widzę różnicy pomiędzy tym co piszesz a tempomatem.
Też mogę sobie ustawić 80 albo 50 i nie pilnować.

indyk - 2012-12-08, 19:16

Tempomat ustawiasz na utrzymanie zadanej prędkości. A taki ogranicznik na nieprzekraczanie zadanej prędkości. Ot, cała różnica. Nie mówię że to ma jakiś większy sens, po prostu jest. Albo np opony zimowe z niższym indeksem prędkości - ustawiasz na daną prędkość i masz ograniczenie/sygnalizację.
C77 - 2012-12-10, 15:55

KAI napisał/a:
Obawiam się, że niewiele mam na ten temat do powiedzenia.

A jadąc zgodnie z przepisami raczej wchodzę w zakręty z bezpieczną prędkością ;)


A po autostradach jeździłeś już tak?
Chyba każda autostrada ma jakiś zakręt? :mrgreen:
Poza tym nie chodzi o jazdę z niebezpieczna prędkością czyli na krawędzi,
ale zwyczajnie o prowadzenie w ciasnym łuku przy chociażby 100-120?
Musisz się pilnować? :twisted:

KAI - 2012-12-10, 19:21

Nie mam problemów.
Ale porównanie mam takie, że wcześniej jeździłem Fordem Focusem Kombi z 2000 roku ;)

Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam.

Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości?

huri_khan - 2012-12-12, 22:45

C77 napisał/a:
To napisz jeśli możesz, jak szybko jechałeś dotychczas w zakręcie i jakie było wówczas zachowanie Twojego HB?


Ja mam sedana i ostatnio zajechałem na duży plac żeby się poślizgać na śniegu, niestety z włączoną TC samochód bardzo dobrze się spisywał się w zakrętach i nie pozwolił na latanie bokiem byłem pełen podziwu jak elektronika potrafi korygować tor jazdy.

milosh - 2012-12-13, 22:21

Kolejne porównanie Cruza, tym razem z Civikiem - klik
C77 - 2012-12-17, 14:08

KAI napisał/a:
Ja nie jestem ekspertem.
Rozstaw osi i kąt skrętu jest ten sam.


Heh, tutaj nie chodzi o opinie eksperta, ale o subiektywne wrażenia z jazdy,
które powinny wystarczyć do wyrobienia własnego zdania :-)

KAI napisał/a:
Dlaczego sedan miałby się prowadzić lepiej w zakrętach?
Inaczej położony środek ciężkości?


Ja nie wiem czy prowadzi się lepiej, próbuje to ustalić.
A ewentualnych powodów może być kilka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group