To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Akumulator w Cruze i Orlando

C77 - 2012-12-29, 20:27

No tam raczej jest też całkiem inna bateria, bo przy tradycyjnej to raczej taka zabawa w Start-Stop-Start-Stop za długo by nie potrwała :mrgreen:

Swoją drogą jestem ciekaw w przyszłości opinii o "niezawodności" akumulatorów w Cruzakach z Start/Stop. I na temat rozruszników też :twisted:

etac - 2012-12-29, 20:30

C77 napisał/a:
No tam raczej jest też całkiem inna bateria, bo przy tradycyjnej to raczej taka zabawa w Start-Stop-Start-Stop za długo by nie potrwała :mrgreen:

Swoją drogą jestem ciekaw w przyszłości opinii o "niezawodności" akumulatorów w Cruzakach z Start/Stop. I na temat rozruszników też :twisted:


Za dwa miesiące będzie miał mój ojciec chevroleta z układem START/STOP wiec będę raportował na bieżąco.

huri_khan - 2012-12-30, 09:13

user_01 napisał/a:


System chyba ma blokadę jak napiecie na akumulatorze jest zbyt niskie i nie pozwala na wyłączenie silnika


W którym momencie sprawdza to napięcie ? Przecież podczas pracy aku jest ładowany i nie ma zbytnio możliwości sprawdzenia napięcia na samym akumulatorze (bez ładowania).

etac - 2012-12-30, 09:48

huri_khan napisał/a:
etac_owiec napisał/a:


System chyba ma blokadę jak napiecie na akumulatorze jest zbyt niskie i nie pozwala na wyłączenie silnika


W którym momencie sprawdza to napięcie ? Przecież podczas pracy aku jest ładowany i nie ma zbytnio możliwości sprawdzenia napięcia na samym akumulatorze (bez ładowania).


W instrukcji jest zapis ze nie działa

C77 - 2012-12-30, 14:39

huri_khan napisał/a:
W którym momencie sprawdza to napięcie ? Przecież podczas pracy aku jest ładowany i nie ma zbytnio możliwości sprawdzenia napięcia na samym akumulatorze (bez ładowania).


Jeśli sprawdza to pewnie tylko czy występuje moment pełnego naładowania akumulatora,
więc w momencie gdy akumulator jest całkowicie naładowany to przestaje go ładować oraz daje możliwość korzystania z tego systemu. Ale to tylko moje domniemanie.
Może ktoś kto ma 1.4T pod maską napisze jaka tam jest bateria albo fote wrzuci? :twisted:

huri_khan - 2012-12-31, 00:00

C77 napisał/a:
więc w momencie gdy akumulator jest całkowicie naładowany to przestaje go ładować oraz daje możliwość korzystania z tego systemu. Ale to tylko moje domniemanie.


Aku jest cały czas ładowany, alternator podaje napięcie (około 14,4V) jedynie prąd może się zmieniać ale znowu z drugiej strony część prądu pobierają inne systemy. Więc jestem ciekaw skąd system wie że podczas prawy aku jest odpowiednio naładowany bądź nie.

sebek30091986 - 2012-12-31, 07:54

Ma elektroniczny regulator za pomocom połączenia z komputerem reguluje ładowaniem
kiniu - 2013-03-26, 19:43

Mam takie pytanie z ciekawości. Czy akumulator w Cruze ma otwierane cele (np. w celu dolania wody destylowanej) czy to jakaś konstrukcja zamknięta.
etac - 2013-03-26, 19:49

kiniu napisał/a:
Mam takie pytanie z ciekawości. Czy akumulator w Cruze ma otwierane cele (np. w celu dolania wody destylowanej) czy to jakaś konstrukcja zamknięta.


Talich alumulatorów to juz chyba nie ma na rynku. Są samoobsługowe

user_02 - 2013-03-26, 23:11

user_01 napisał/a:
kiniu napisał/a:
Mam takie pytanie z ciekawości. Czy akumulator w Cruze ma otwierane cele (np. w celu dolania wody destylowanej) czy to jakaś konstrukcja zamknięta.


Talich alumulatorów to juz chyba nie ma na rynku. Są samoobsługowe


Są, są, na jesień kupowałem akku od pewnego producenta z Myszkowa, i są normalne korki.
A "samoobsługowość" polega na tym, że nie trzeba go dodatkowo ładować (jeśli w aucie jest sprawna instalacja) :roll:

etac - 2013-03-27, 09:02

SebaSRS napisał/a:
user_01 napisał/a:
kiniu napisał/a:
Mam takie pytanie z ciekawości. Czy akumulator w Cruze ma otwierane cele (np. w celu dolania wody destylowanej) czy to jakaś konstrukcja zamknięta.


Talich alumulatorów to juz chyba nie ma na rynku. Są samoobsługowe


Są, są, na jesień kupowałem akku od pewnego producenta z Myszkowa, i są normalne korki.
A "samoobsługowość" polega na tym, że nie trzeba go dodatkowo ładować (jeśli w aucie jest sprawna instalacja) :roll:


Ja mialem na mysli, ze producenci samochodów z takich juz nie korzystaja (ja nie widzialem)

kiniu - 2013-03-27, 09:44

Chodziło mi o to czy w oryginalnym aku są korki po pokrywką czy nie.
Bo z powyższych nie bardzo mogę wywnioskować

etac - 2013-03-27, 10:18

kiniu napisał/a:
Chodziło mi o to czy w oryginalnym aku są korki po pokrywką czy nie.
Bo z powyższych nie bardzo mogę wywnioskować


Pewnie są, ale nikt do nich nie zaglada i nawet sie nie zaleca.

huri_khan - 2013-03-27, 11:27

W aku bezobsługowych są normalne korki tylko czasami żeby je otworzyć potrzeba siły i śrubokręta co uniemożliwia ich ponowne zamontowanie.
user_02 - 2013-03-27, 11:56

user_01 napisał/a:

Ja mialem na mysli, ze producenci samochodów z takich juz nie korzystaja (ja nie widzialem)


W takiej sytuacji, to się zgadzam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group