To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Lacetti hamulce ty?

grodi88 - 2012-12-04, 23:14
Temat postu: Lacetti hamulce tył
Witam, jestem nowym użytkownikiem na Forum więc jeżeli taki post już był to proszę o przekierowanie , a piszę ponieważ mam problem z hamulcami tył a raczej z lewą stroną , otóż wymienilem jakis czas temu klocki jednak po max 2 m-cach zjadło z lewej strony od srodka druga jest ok, dzisiaj wymieniłem klocki na nowe jednak , auto zwalnia a tarcz zrobiła się czerwona , co może być przyczyną i jak taka usterkę naprawić :) dziękuje za Pomoc ;) Jest jakis zestaw naprawczy ale czy pomoże ;/ dodam że wszystko wyczyściłem , przesmarowałem i założone wszystko prawidłowo.
JAR - 2012-12-04, 23:48

Sprawdź, czy uda Ci się, ciągnąc cały zacisk na zewnątrz, wcisnąć tłok. Powinien powstać luz, a zacisk przesuwać się w jarzmie dość lekko w ramach tego luzu. Jeśli zrobisz to bez trudu, to pozostaje wyciągnąć klocki (muszą pójść bez narzędzi, palcami). Jeśli zacisk się nie ruszy, to może tłok zapieczony w cylindrze, albo cały zacisk nie "pływa". Wszystko tam musi być ruchome. Czasem klocki trzeba oszlifować dookoła, żeby miały swobodę.
grodi88 - 2012-12-05, 14:56

Tłoczek wygląda na to że pracuje prawidłowo, prowadnice również, przesmarowałem i wyczyściłem wszystko jednak nie dało to żadnego efektu. Zamówiłem na jutro zestaw naprawczy całego zacisku: prowadnice tłoczki śrubki i osłony gumowe oraz uszczelki więc zobaczymy jaki to da efekt. Jak zrobię napiszę jakie są efekty .
user_02 - 2012-12-05, 21:27

Czytałem o tym problemie, ZTCP to pomogło założenie zestawu naprawczego i oczyszczenia wszystkiego z rdzy.
grodi88 - 2012-12-06, 19:36

Witam , więc kończę post bo : zamówiony zestaw naprawczy okazał się zupełnie nie pasujący, ale że już rozebrałem więc wyjmując wszystko dokładnie wyczyściłem , tłoczek troszkę łapała miejscami korozja wszystko wyczysciłem papierkiem sciernym delikatnie , przedmuchałem kompresorem, prowadnice specjalnym smarem do hamulców , złożyłem, odpowietrzyłem i działa ;-) Mam nadzieje ze na moim przypadku może pomogę innym użytkownikom LACETTI :-)
user_02 - 2012-12-06, 19:47

grodi88 napisał/a:
Witam , więc kończę post bo : zamówiony zestaw naprawczy okazał się zupełnie nie pasujący,


A jaki kupiłeś ? Tak żeby było na przyszłość :-)

grodi88 - 2012-12-06, 21:34

Powiem szczerze nie pamiętam ale zamówiłem w AUTO-LANDzie miał być prawidłowy i na nastepny dzień do odbioru czyli dzisiaj , sprzedawca powiedział że pasuje również do mondeo MK2 co mnie trochę zdziwiło ale pomyślałem że może i tak jest. komplet kosztował 67 zł , jednak nic z niego nie pasowało, więc odrazu zwróciłem, dlatego nie pomogę z nazwą .
konradoo - 2012-12-18, 22:52

Panowie idzie dostać prawidłowy zestaw naprawczy, tylko trzeba poszukać!! Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej i dobrałem sobie pasujący:) Z moim Tatą mamy Nubiry Kombi on 1.6 ja 1.8. U niego właśnie się stała taka sama rzecz, co opisujesz. Receptą na to było lekkie zeszlifowanie boczków w klockach i już nic się takiego nie działo. A zestaw pasował - ale obyło się bez wymiany:)
JAR - 2013-01-02, 13:08

Mnie też trafiło przy 81 tys. Wczoraj rozebrałem lewy tył, bo sporadycznie rąbało, jak przy rozwalonym łożysku, a później cisza i znowu za jakieś kilkaset kilometrów to samo, trzepało całą budą, ale ostatnio coraz częściej. Warto macać tarcze. Grzała się. Zapiekł się dolny sworzeń prowadzący zacisku. Ledwie udało się zdemontować. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu działa.
konradoo - 2013-01-02, 14:08

Panowie ta reperaturka ma numery
AUTOFREN - D4-705
FRENKIT - 232020

P.S. u mnie pasowało, ale jak mam pomóc znaleźć to bez VIN-a nie pisz;]

JAR - 2013-03-23, 13:53

Znowu się zaczęła grzać! Rozebrałem ponownie, ale wszystko idealnie chodzi...Wygląda na to, że szczęki. Coś się musiało rozlecieć wewnątrz, bo przy próbie regulacji, blokowało bęben. Próbowałem wielokrotnie, ale jak tylko ruszyłem gwiazdkę w stronę naprężenia, to od razu blokada!...Rozluźniłem więc dość mocno i od kilku dni zimne. Da się ten tarczobęben jakoś "po ludzku" zdemontować? Po odkręceniu małej śrubki, chciałem zdjąć ze szpilek, ale ani drgnął. Złożyłem z powrotem, bo i tak nie miałem części, a wyglądało przez otwór, że wewnątrz trochę pyłu jest, czyli okładziny przypiłowane...
konradoo - 2013-03-23, 16:48

spróbuj poluźnić ręczny i jakoś wtedy próbować zdejmować (oczywiście po uprzednim spryskaniu go odrdzewiaczem) do tarczo-bębnów są ściągacze.
P.S. jak jest ślisko to sprawdzisz łatwo czy Ci blokują koła ciągnąc ręcznym i odpuszczjąc

JAR - 2013-03-23, 21:49

Teraz już luźny. Powinno zejść, ale przyrdzewiało? Tak patrzyłem za gwintowanymi otworami, jakie często bywają w bębnach, gdzie wkręca się dwie śruby i ściągacza nie trzeba. Nie są gwintowane. Czy rozumiem dobrze, że powinienem zdjąć tarczobęben ze szpilek, które zostaną z piastą? Nie znam budowy i nie chciałem zakładać zwykłego ściągacza do łożysk, żeby nie zniszczyć.
tomii1982 - 2013-03-24, 08:56

http://lacetti.com.ua/che...5J2_4E1.en.html

Kolego przejżyj dokładnie rysunki tam zawarte, zwróć uwagę na rysunek J3B14E08

oraz
http://lacetti.com.ua/che...5J2_4E2.en.html
rys. T3B14 E09
to są urządzenia do luzowania szczęk.

JAR - 2013-03-24, 10:14

Super! Dziękuję! Szkoda, że nie zapytałem wcześniej. Bęben zdejmuje standardowo. Musiał po prostu przyrdzewieć do piasty.

[ Dodano: 2013-03-26, 20:19 ]
Czy samoregulator występuje jako część zamienna? Chciałbym kupić to i element z gwiazdką, ten śrubowy rozpierak regulacyjny, ewentualnie sprężynki i resztę "śmieci".

[ Dodano: 2013-03-26, 20:21 ]
Póki co, wszystko chodzi ładnie, nic się nie grzeje, ale ręczny bierze na samej górze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group