To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - DRL-e do Cruza

JorgKr - 2015-09-11, 20:20

Odnośnie świateł dziennych do poliftowców trafiłem na coś takiego DRL, a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13. Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE?
berpa - 2015-09-15, 14:58

JorgKr napisał/a:
Odnośnie świateł dziennych do poliftowców trafiłem na coś takiego http://www.aliexpress.com...2449996103.html
:-o
JorgKr napisał/a:
Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE
Pierwsze nie, ale byłyby pierwsze dedykowane do Cruza.
JorgKr napisał/a:
a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13
W zasadzie to chyba obojętne czy certyfikat jest prawdziwy czy też nie. Ważne, że jest! :roll:
Gdybym wiedział czy bezproblemowo uda się to podłączyć ( wersja LTZ, z automatem zmierzchowym ), to bym kupił bez namysłu...

krecik - 2015-12-20, 22:13

czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował
krecik - 2015-12-20, 22:14

czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował
berpa - 2015-12-20, 23:26

krecik napisał/a:
czy można użyć flex led drl
Włożyć można, ale co z homologacją?
pawelwaw84 - 2015-12-21, 00:17

krecik napisał/a:
czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował

Nie mozna bo klosze nie maja homologacji na swiatla dzienne.

krecik - 2015-12-21, 15:41

a osobno dać i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa a może polecacie jakieś drl led
mario78 - 2015-12-21, 19:05

krecik napisał/a:
i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa


Zużycie paliwa po montażu drl jeśli w ogóle się zmniejszy to naprawdę symbolicznie, a koszt zakupu na pewno się nie zwróci z oszczędnosci benzyny.

C77 - 2015-12-22, 11:27

Dokładnie Mario.
krecik, daruj sobie DRL-e jeśli chcesz je zakładać z chęci oszczędności na paliwie. One nigdy się nie zwrócą
Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy.
piszę to jako Poznaniak 8-) :mrgreen:

http://magazynauto.interi...ych,nId,1023449

Jeśli coś chcesz jednak uparcie zaoszczędzić to jeździj na samych halogenach,
wtedy masz spadek poboru prądu ze 110W na 70W,
a dodatkowo przedłużasz żywotność reflektorów głównych, potrzebnych w nocy.

berpa - 2015-12-22, 11:38

C77 napisał/a:
Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy.
Bez przesadyzmu, jakiś sens jest:
- Lepsza widoczność samochodu z DLR-ami ( świecą do góry, nie oświetlając drogi )
- Oszczędność akumulatora ( ważne dla osób poruszających się w korkach: 8W vs 110W )
- Oszczędzanie nerwów w samochodach gdzie ciężko wymienić żarówki
- Oszczędność badziewnych reflektorów ( obecne, plastikowe reflektory nie są dostosowane do świecenia ciągłego, przegrzane lustra dostają zwłaszcza latem ).

Niemniej jednak kupno homologowanych DRL + montaż w niedostosowanym samochodzie raczej się nie zwrócą.
Kupiłem DRL-e do samochodu żony ( Chevrolet Spark ) - TO BYŁ KOSZMAR. Montowali je ponad 12 godzin. Zarówno mocowanie samych lampek w miejscu halogenów jak i porąbana elektronika ( w Sparku światła włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika )

C77 - 2015-12-22, 12:01

berpa, widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza :mrgreen:





Jak dla mnie zdecydowanie pierwszego :-)

Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest, poza tym w Cruze śmiem twierdzić, że będzie żadna m.in ze względu na specyfikę pracy naszych alternatorów.

Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e,
gdzie żarówka H4 kosztuje poniżej 10 PLN
i jeśli niewysilona (a w tej cenie nie jest) to poświeci nawet 3 lata jak fabryczne Biluxy :roll:

Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych. Ile razy użyłeś w ogóle p.mgielnych?
Trzeba ich używać, bo za 10 lat oddasz auto na szrot z nowymi lampami p.mgłowymi
a jako dzienne w Cruze sprawdzają się one moim zdaniem rewelacyjnie :-)

berpa - 2015-12-22, 12:10

C77 napisał/a:
widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza
Trochę siedzę w fotografii i mogę ci zrobić zdjęcie gdzie takie oczywiste to nie będzie ( zależność od otaczającego światła, ustawień aparatu fotograficznego, balans bieli, reflektorów, DRL itd. ). Długo się przyglądałem samochodom podczas szarówki i główne reflektory faktycznie nędznie widać.

C77 napisał/a:
Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest
Gdy się ciągle jeździ po mieście na klimie to akumulator mocno dostaje.

C77 napisał/a:
Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e
Zakładając, że padnie to masz rację. Aczkolwiek przy markowych Osramach "chyba marne szanse..". Mam w domu lampki Osrama, które od ponad 6 lat oświetlają podłogę ( takie z czujnikiem światła )... Wcześniej chińszczyzna padała po kilku miesiącach.

C77 napisał/a:
Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych
Niby racja, ale nie wiem jak to wygląda z prawnego p-ktu widzenia. :roll: Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo. :-/ Nie specjalnie mi się pali do poprawiania statystyk policjantom. :evil:
zdzis.michal - 2015-12-22, 13:31

[quote Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo.][/quote]
Poza tym w jaki sposób włączyć p-mgielne bez mijania?

zzzz - 2015-12-22, 16:44

z pozycyjnymi
pawelwaw84 - 2015-12-22, 17:43

Pierwszy rozsądny patrol zatrzyma taki pojazd za korzystanie ze świateł przeciwmgłowych przy normalnej przejrzystości powietrza. Dobre homologowane DRLe są lepiej widoczne w dzień niż światła mijania, bo właśnie w tym celu przede wszystkim powstały. To porównanie ma podwójny sens jeśli auto jest z soczewkowymi lampami mijania, gdzie pole świecenia jest bardzo małe. Niestety nie ma miejsca w przednim zderzaku Cruze, żeby zamontować homologowane światła dzienne akceptowalne w kategorii cena/jakość, jak np. Narva 4LED. W poprzednim aucie założyłem je w pół godziny sam, zapłaciłem za nie 160zł i dały oszczędność spalania pi razy oko 0,2l/100km. Jak już ktoś wspomniał, największym zyskiem z ich montażu jest oszczędność odbłyśników w lampie i instalacji elektrycznej (alternator, akumulator).
Nie polecam żadnych zestawów LED, które wkłada się do wnętrza lampy. Pomijam kwestie homologacji. Chodzi o to że pod wpływem wysokiej temperatury panującej wewnątrz od żarówek te chińskie paseczki się topią, przypalają, pozostawiając syf wewnątrz (także na szybce i odbłyśniku). Kiedyś przez taką zabawę byłem zmuszony kupować nowy komplet :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group