To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wypalanie DPF-a

sancho - 2013-01-08, 08:30
Temat postu: Wypalanie DPF-a
Miałem wczoraj przypadek najprawdopodobniej związany z DPF. Posiadam świeżo kupioną Captivę 2.0 z 2007 roku. Zrobiłem nią może 1000 km, więcej po mieście. Żadne kontrolki się nie paliły a tu jadąc po mieście na drugim biegu, w pewnym momencie soczyście huknęło i samochód zgasł (nie bardzo wiem nawet skąd był strzał). Zapaliła się kontrolka check engine ale silnik odpaliłem normalnie. Nie ma żadnych spadków mocy, wszystkie przewody całe, płyny, oleje w normie. Kumpel zbadał testerem- jeden błąd P244C- "Temperatura katalizatora za niska podczas regeneracji" (kontrolkę zgasił). Co mogło być przyczyną strzału? To mój pierwszy diesel więc historie z DPF, do tego jeszcze strzały lekko mnie deprymują :-? . Jak mam rozpoznać, że DPF właśnie się regeneruje, jeżeli kontrolka się nie zapala? Zauważyłem, że teraz po 10 minutach jazdy (miasto) włączają się oba wentylatory mimo że temperatura wody niewiele wzrosła (do jednej kreski) - czy to właśnie oznaka wypalania DPF?
Bardzo proszę właścicieli Captiv o podzielenie się wszelkimi spostrzeżeniami na temat filtra DPF.

herman00 - 2013-01-09, 11:15

Witamy w klubie. Polecam koledze wątek dotyczący Captivy i wzrastania poziomu oleju silnikowego, tam są opisane także moje spostrzeżenia dotyczące DPF-a. A co do oznak wypalania, to u mnie zanim wywaliłem DPF po 80tys. kontrolka filtra zapaliła się tylko raz i to podczas wypalania w idealnych warunkach - pusta trasa, stała prędkość i obroty, dobra temperatura. Wtedy wypalenie przebiegło nieprawidłowo i dołał mi tyle ropy do oleju silnikowego, że włosy stanęły mi na głowie dęba - 1,5cm ponad max na bagnecie i wtedy postanowiłem wywalić to ustrojstwo. Jak miałem DPF to zwykłe oznaki wypalania były takie, że wzrastały obroty biegu jałowego do 1000rpm i wentylatory chłodnic chodziły jak głupie. Przyjmowałem zasadę, że nawet jak dojechałem do domu, słyszę wentylatory i obroty są wysokie, to nie gaszę silnika, niech sie wypala. Trwało to różnie 5-10 minut, jak sobie wyłączył wentylatory i spadły obroty, to dopiero wyłączałem silnik. Zdarzyło się, że nie mogłem czekać i musiałem wyłączyć silnik, to potem w krótkim czasie po uruchomieniu zaczynał znowu cykl wypalania. Nie miałem nigdy strzału i zgaśnięcia. Moja Captiva to 2006 ale pierwsza rejestracja 2007, więc pewnie w oryginale było takie samo oprogramowanie.
sancho - 2013-01-14, 20:32

Zapaliła się kontrolka zapchanego DPF - wyjechałem za miasto na 15 minut i zgasła. Oleju przybyło jakieś 0,5 cm ponad max (było w 2/3 podziałki). Wymieniłem olej i filtry (i tak miałem to zrobić).
Samochód dopiero co kupiony, więc trudno się zdecydować na tak drastyczne posunięcie jak wycięcie DPF-a. Zobaczymy, ale jak tak dalej będą następowały cudowne rozmnożenia oleju to chyba też wytnę puszkę (bo majątku na olej nie planowałem wydawać).
A propos - czy ktoś mógłby mi przesłać skan albo zdjęcie harmonogramu przeglądów z książeczki serwisowej dla diesla 2.0 (110kw) 2007r.? Mam niemiecką książkę ale język coś mi ten nie leży :/

herman00 - 2013-01-15, 10:22

http://www.chevrolet.pl/i...je-obslugi.html

W instrukcji masz w zasadzie wszystko. Tylko musisz znaleźć odpowiedni model Captivy.
Przeglądy co 15tys.
Pozdrawiam

sancho - 2013-01-15, 11:27

W instrukcjach rozdziały mówiące o zakresie i harmonogramie przeglądów są puste. Te informacje są tylko w książeczkach serwisowych.
herman00 - 2013-01-15, 13:51

Dobra, jak nie zapomnę to zeskanuję i wyślę na "pw".
sancho - 2013-01-25, 19:36

Przejechałem kilkaset kilometrów, regeneracja DPF uruchamia się mniej więcej co 150km (wyższe obroty, zużycie paliwa, praca wentylatorów, kontrolka się nie zapala). Nie ma znaczenia miasto czy trasa- regeneracja potrafi się uruchomić na trasie po 100 przejechanych kilometrach. Myślałem że DPF jest już tak zapchany, że sadza nie może się skutecznie wypalić. Sprawdzono auto na komputerze, a tutaj ciśnienie za i przed filtrem takie samo, filtr zapchany w 2%, sterownik nie pokazuje żadnych błędów- po prostu ideał. Gdyby to było polskie auto- obstawiałbym, że ktoś grzebał w sofcie sterownika ale Niemca o to nie posądzam. Może ktoś ma jakiś pomysł?
etac - 2013-01-25, 20:02

sancho napisał/a:
Przejechałem kilkaset kilometrów, regeneracja DPF uruchamia się mniej więcej co 150km (wyższe obroty, zużycie paliwa, praca wentylatorów, kontrolka się nie zapala). Nie ma znaczenia miasto czy trasa- regeneracja potrafi się uruchomić na trasie po 100 przejechanych kilometrach. Myślałem że DPF jest już tak zapchany, że sadza nie może się skutecznie wypalić. Sprawdzono auto na komputerze, a tutaj ciśnienie za i przed filtrem takie samo, filtr zapchany w 2%, sterownik nie pokazuje żadnych błędów- po prostu ideał. Gdyby to było polskie auto- obstawiałbym, że ktoś grzebał w sofcie sterownika ale Niemca o to nie posądzam. Może ktoś ma jakiś pomysł?



Miałem to samo, zmiana stacji paliw i trasa ciagle 800 km i potem tankowanie niemieckiego paliwa pomogło. Teraz wypala sie co 700-800 km.

sancho - 2013-01-26, 16:03

Tankuję paliwo V-Power Shela - jedno z nielicznych, które nie pochodzi z naszych dwóch, rodzimych rafinerii (V-Power jest produkowany w Malezji). Pewnie niemieckie jest jeszcze lepsze ale V-Power też nie jest zły.
etac - 2013-01-26, 16:32

sancho napisał/a:
Tankuję paliwo V-Power Shela - jedno z nielicznych, które nie pochodzi z naszych dwóch, rodzimych rafinerii (V-Power jest produkowany w Malezji). Pewnie niemieckie jest jeszcze lepsze ale V-Power też nie jest zły.


To tylko dobra trasa autostradowa moze to zweryfikowac, jak nie to chemia. Lub wymiana czujnika zapchania DPF

sancho - 2013-02-15, 12:12

W międzyczasie zrobiłem około 2 tys km, głównie w trasie także na autostradzie sytuacja bez zmian - regeneracja filtra włącza się cyklicznie co 200-300 km. Badanie na komputerze nie pokazuje żadnych błędów- czysty DPF. W instrukcji serwisowej pisze "Przewody ciśnieniowe, podłączone do czujnika ciśnienia różnicowego, mierzą poziom sadzy nagromadzonej na powlekanym filtrze cząstek stałych i zabezpieczają silnik, uruchamiając proces regeneracji po osiągnięciu krytycznego poziomu sadzy na filtrze" - więc może to uszkodzony czujnik ciśnienia, który w jakimś momencie daje fałszywe wskazanie.
A może ktoś ma jakiś inny pomysł?

etac - 2013-02-15, 13:32

sancho napisał/a:
W międzyczasie zrobiłem około 2 tys km, głównie w trasie także na autostradzie sytuacja bez zmian - regeneracja filtra włącza się cyklicznie co 200-300 km. Badanie na komputerze nie pokazuje żadnych błędów- czysty DPF. W instrukcji serwisowej pisze "Przewody ciśnieniowe, podłączone do czujnika ciśnienia różnicowego, mierzą poziom sadzy nagromadzonej na powlekanym filtrze cząstek stałych i zabezpieczają silnik, uruchamiając proces regeneracji po osiągnięciu krytycznego poziomu sadzy na filtrze" - więc może to uszkodzony czujnik ciśnienia, który w jakimś momencie daje fałszywe wskazanie.
A może ktoś ma jakiś inny pomysł?


Dokładnie.

Jesli jest wypalanie nastepuje tzn uklad dziala, ale niestety mozez le analizować dane z czujnika.
Wiec albo jest gdzies przewod zagnieciony, ale wtedy komputer nie pokaze ze jest czysty, albo czujnik jest walniety bo zle analizuje te dane.

sancho - 2013-02-26, 19:48

Wyciąłem dzisiaj chwasta zwanego filtrem cząstek stałych. Przy tej okazji okazało się, że poprzedni właściciel Niemiec albo jego niewydarzony mechanik wydłubał wkład katalizatora (być może chcąc poprawić pracę DPF) ^^. Komfort jazdy wzrósł (póki co) o 100%, nic się nie wypala, przepala co 100km, zużycie na trasie 7,5L (było 9L), nie śmierdzi ropą i.t.p.. Katalizator został uzupełniony nowym wkładem.
Zaczynam odzyskiwać wiarę w superdisle Chevroleta ^^.

pithugo - 2013-11-03, 21:15

Miałem to samo, kupiłem 3 mc temu 150 000. Po 1 mc zapchał sie trasie do Krakowa. No wiec chemia 2 raz, potem okazalo sie ze czujnik temperatury poelcial, wiec nowy czujnik i niby wszystko ok tyle, ze wypalał sie co 50 km w miescie plus podnoszacy sie poziom oleju.. Obecnie bez na razie dojedzajac do pracy nie musze jak wariat robic kółek bo sie wlasnie zaczął wypalac dpf
Matsoft - 2014-02-11, 19:45

witam zakupiłem tydzień temu captivie 2010 r 2.0 d zrobiłem już ponad 1000km a nie zaobserwowałem by PDF się załączał ?? olej w normie hmmm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group