To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Wypalanie DPF-a

pithugo - 2014-02-12, 08:43

A jaki masz kolor rur wydechowych? Wyglądają na obdymione jak w starym diesel czy raczej wyglądaj na czyste ?
Matsoft - 2014-02-12, 16:10

witam czysty nie kopci itp ?? czy może wypalanie dpf muszę rozpocząć sam ??
ps
1 auto z dpf wiec nie mam pojęcia
Pozdrawiam

pithugo - 2014-02-12, 17:44

Wypalanie inicjalizowane jest przez komputer poznac proces mozna po zwiekszonych obrotach silnika i duzo wiekszym spalaniu. Na postoju co oczywiscie nie jest wskazane w czasie wypalania dpf obroty wzrastaja z 800 do 1100 a sam proces trwa około 10 minut. Jesli robisz trasy to wypalanie moze rozpoczac sie w czasie trasy i tego nawet nie zauwazysz (no moze po chwilowym spalaniu - jesli masz taka opcje u siebie w komputrze)
Matsoft - 2014-02-13, 19:50

witam dziękuje z odpowiedzi myślałem ze będę miał to sygnalizowane kontrolką ze się włączyło wypalanie
Pozdrawiam
Ps
dziś captiva 2.0 diesel na trasie poszła 200 kl/h na trasie A4 to chyba przetkało się na długo :-P
jeszcze raz pozdrawiam

michu2489 - 2014-04-26, 20:01

Witam . Posiadam Captive 2.0Vcdi LTZ 2010 rok. Co do tego problemu "DPF" podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka DPF a po 25 min zapaliła mi sie kontrolka wymiana oleju !! ! zgłupiałem zupełnie. Wiec następnego dnia odpalam auto i jadę wymienic olej ale kontrolka od DPF juz nie mrugała .tylko ta od oleju .hmm olej wymieniono i zadna kontrola sie juz nie pojawiła jak na razie. mimo wszystko proszę o jakie kolwiek informacje bo jestem :-( zielony w tych sprawach.dzieki
misiek3232 - 2014-04-29, 11:07

Z filtrem DPF trzeba się obchodzić jak z dzieckiem (szczególnie w procesie wypalania), tutaj jest wszystko fajnie opisane http://www.filterki24.pl/...zty-utrzymania/ polecam możesz się dużo dowiedzieć o DPF i nie tylko.
Korneliusz - 2014-07-29, 13:48

Witam , mam od pół roku Captivę 2.0 diesel ,auto z 2006 roku , pierwsza rejestracja 2007 :lol: , jeżdzę jeszcze stosunkowo niewiele ale tez nie widziałem by zapalała się ta kontrolka od DPF'a. Auto jest z Austrii i tu pytanie - jak sprawdzić czy ten DPF jest czy go nie ma /czy Austriak to wywalił/. Spalanie mam na trasie ok 8.5 l ale w miescie to już ok 15 bo auto na automacie. Do tego termostat zbyt wcześnie otwierał obieg i silnik nie był dogrzewany.
Wymieniłem rozrząd i termostat , przejrzałem hamulce i wymieniłem tarcze i klocki - juz ich czas nadszedł. :-P
Pytanie - ile koledzy zapłaciliscie za wywalenie dpf'a i czy mozna to samemu zrobić.
Jestem mechanikiem z dłuuga praktyką w Oplach :-) mam sprzęt i tlko problem z oprogramowaniem ...

herman00 - 2014-07-30, 10:30

Witam,
To kolega ma tak jak ja 2006 rok, ale zarejestrowałem 4 stycznia 2007. Kolego zanim wywaliłem DPF po przebiegu 80tys, a było to prawie 4lata temu kontrolka zapaliła mi się raz w trasie. Spokojna jazda na autostradzie, ale poczułem, że DPF mi się wypala, bo było zwężenie i zwolniłem a podczas przyspieszania spadek mocy był wyczuwalny i po chwili zapaliła mi się kontrolka. Paliła się dobre 20-30km więc zatrzymałem się na parkingu, ale nie wyłączałem silnika, na jałowym obroty były normalne, czyli wypalanie się skończyło. Wyłączyłem silnik i uruchomiłem po około 5 minutach. Kontrolka znów sie zapaliła ale obroty były normalne. Ruszyłem i kontrolka zgasła po około 10-20km. Po dojechaniu na miejsce wypoczynku sprawdziłem stan oleju na bagnecie, było około 1,5cm ponad max, czyli miałem do 6 litrów oleju silnikowego wpakowane 1-1,5 litra diesla. Potem kosztowna wymiana oleju i co tam dalej gadać, wywaliłem chwasta. Wywalić trzeba umieć, żeby nie zostawiać żadnych śladów mechanicznych. Odłączenie samych sond i czujników z kostki to nie problem ale wyłączenie programowe to już problem. Pomimo, że robiłem to w profesjonalnym warsztacie usuwającym DPF, to te 4 lata temu nie udało się usunąc z oprogramowania wszystkich śmieci związanych z DPF i kontrolka mi sie zapalała i gasła, a jak nie chciała zgasnąć, to została wyłączona na desce. Pomimo tego, że Opel i Chevrolet to jedna rodzina, przez OPCoMa nic nie dało się zrobić z oprogramowaniem. Spalanie masz normalne, ja mam manuala i miasto to 12-13, trasa też 8-9.

Korneliusz - 2014-07-31, 21:22

Dzięki @herman00 za odpowiedz. Dobrze że jest takie forum gdzie mozna wymienić opinie i doświadczenia.

Powiedz jeszcze ile Cię skroili za wywalenie tego "chwasta " bo tu w Szczecinie jak czytam to wołają ponad 1000 zł co nie jest małą kwotą.

pozdrówka

herman00 - 2014-08-01, 14:16

Wtedy kosztowało to w Warszawie 2000 z delikatnym podniesieniem mocy.
maras82 - 2016-02-25, 20:02

herman00 napisał/a:
Wtedy kosztowało to w Warszawie 2000 z delikatnym podniesieniem mocy.


Witam, mam pytanie czy wyciołeś w końcu DPF? jeżeli tak to gdzie zrobiłeś i jak wygląda jazda z perspektywy czasu bez tego badziewia. Widzę spotach że jesteś ze Szczecina a właśnie tam planuje go wyciąć bo u mnie w Świnoujściu nie ogarniają takich rzeczy. Pozdrawiam Marek

maras82 - 2016-02-25, 20:05

Pytanie było oczywiście do Korneliusz :)
Korneliusz - 2016-02-25, 22:42

maras82 napisał/a:
Pytanie było oczywiście do Korneliusz :)


Witaj
nie nie wyciąłem jeszcze , niewiele ostatnio jezdziłem Captivą bo mam dwa samochody.
Międzyczasie edukowałem sie trochę , kupiłem programator / na razie leży jeszcze w kartonie/
- byc moze to był słomiany zapał :mrgreen: . Programator Chiniec , planowałem zawiżć do kogoś w celu kalibracji i sprawdzenia , ktos z Goleniowa podobny sprzedaje na allegro duzo drożej być może zgodzi się by przetestować mój. Może własnie Twój post mnie trochę zmotywuje.

Ale tez znam gostka - warsztatowca który sam wycina puszkę i ją wytrzebia :lol: a do modyfikacji oprogramowania zaprasza elektronika. Chcesz to podam Ci namiary na PM. Nie wiem czy zyczy sobie podawania tego do publicznej wiadomości więc nie podaję.

Ale też widzę na ul.Warcisława taki baner wystawiony przez kogoś kto tym się zajmuje i swiadczy usługi na hamowni.

http://vtech.pl/ceny.html

Kroją dość drogo. Wyjdzie ponad 2 000 zł. Ja z natury jestem dociekliwy , znam mechanikę i spawalnictwo, znam elektronikę i mam czym zrobić. Nie mam praktyki w tym. Ale też znam miejsce kto takie kursy prowadzi za ok 500 zł.

Reasumując - wolę zakupić sprzęt i nabyć wiedzy co razem daje kwotę ok 1400 zł , i zrobić sobie samemu niż dając do kogoś kto zrobi dobrze bądz oszuka i sprawi więcej problemów.
Poza tym zostaje sprzęt i wiedza na stałe ;-)
Jak juz kiedyś pisałem mam wieloletnią praktykę w mechanice , teraz co robię to elektronika uzytkowa w tym programowanie czyli flashowanie róznych zabawek.
Zobaczę jeszcze i zdecyduję co zrobię.

pozdr

maras82 - 2016-02-26, 13:02

Ok dzieki myślałem że już masz to za sobą, bo też się wacham że jak mi wgraja nowego softa to będę miał za jakiś czas roblem z odpaleniem auta bo co mi nawet po gwarancji jak szczecin daleko od Ś-cia. Jak narazie zdecyduje się na czyszczenie go bo diabelstwo zaczeło się wypalać co 20-40km. Jak już nabierzesz odpowiedniej wiedzy i zlikwidujesz go sam bez problemów z dalszą eksploatacją to daj znać to się może dogadamy :) Pozdrawiam
John Wayne - 2016-02-26, 14:05

maras82 napisał/a:
Jak narazie zdecyduje się na czyszczenie go bo diabelstwo zaczeło się wypalać co 20-40km.


Nie chcę Cię martwić, ale miałem to samo i czyszczenie może nic nie dać. U mnie nie dało - żadnych zmian, chociaż filtr fizycznie czysty. Dopiero jak mi wymienili na inną sztukę, też regenerowaną, to jak ręką odjął.

Także trzeba być przygotowanym na różne scenariusze :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group