To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problemy w Cruze 1.8 z LPG

barus - 2013-06-10, 19:26

Avatar napisał/a:
Ja do LPG ogólnie nic nie mam i samochód fajnie na nim jeździ. Problemem jest jakość przeszkolenia Panów w ASO :) . Po sobotniej wizycie doszli do wniosku że muszą zainstalować jakiś emulator żeby kontrolka się nie zapalała bo poza tym jest wszystko OK.
Tylko zastanawia mnie co teraz zamontują skoro po przeglądzie okresowym 15kkm demontowali "jakis" emulator bo był podobno niepotrzebny po wgraniu nowegosoftu do zegarów. Chcac byc tym razem madrzejszy zrobilem sobie zdjecia wnetrza silnika i jak owy klocek sciagna i zamontuja zobaczę czy cos sie zmienilo. Chyba ze nie jest to montowane w komorze silnika?


Nie wiem o jakim emulatorze mówisz, może chodzi o poziom paliwa, bo w niektórych Cruzach z LPG, od czasu do czasu, pojawia się problem błędnego wskazania poziomu benzyny. Aby temu zaradzić w ASO montowali emulator poziomu paliwa.

Will - 2013-06-10, 19:34
Temat postu: Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG cd.
Koledzy,
Dzięki za podpowiedzi i komentarze. Szczególny SZACUN dla kolegi barus.
Znalazłem w sobotę trochę czasu aby przyjrzeć się instalacji - zwłaszcza elektrycznej. Nie znalazłem żadnej zaśniedziałej końcówki lub niestarannego połączenia przewodów. Wszystko było polutowane i zaizolowane poprawnie. Znalazłem jednak coś co nie ma bezpośredniego połączenia z instalacją elektryczną LPG, ale jest oryginalnie zamontowane w samochodzie i leży na wierzchu. Brakowało śruby mocującej „wieszak” (wspornik) przewodu I sondy lambda. Ten element przy wibracjach silnika swobodnie obijał się o blok silnika i szarpał kablem sondy. Prawdopodobnie miało to przełożenie na drgania złączki tego kabla z resztą instalacji pokładowej samochodu.
Nie chciałem szarpać tego kabla w ramach testowania na gorąco aby nie rozwalić sondy przy przejściu kabla w jej obudowę. Przykręciłem wspornik poprawiłem wszystkie widoczne złączki i przetestowałem samochód. Po przejechaniu ~200 km nic się nie dzieje! Totalnie nic!
Niestety wcześniej nie testowałem samochodu wyłącznie na PB, więc nie mam pewności czy ten wspornik poprzez sondę lambda wymuszał złą pracę, czy też poprawienie (dociśnięcie) innych złączek miało wpływ na zanik objawów. Ciekawe samochód był w poprzednim tygodniu w serwisie (wymiana pękniętego przewodu wodnego) i nic „fachowcy” nie znaleźli.

etac - 2013-06-10, 19:38
Temat postu: Re: Dziwne zachowanie silnika 1.8 na LPG cd.
Will napisał/a:
Koledzy,
Dzięki za podpowiedzi i komentarze. Szczególny SZACUN dla kolegi barus.
Znalazłem w sobotę trochę czasu aby przyjrzeć się instalacji - zwłaszcza elektrycznej. Nie znalazłem żadnej zaśniedziałej końcówki lub niestarannego połączenia przewodów. Wszystko było polutowane i zaizolowane poprawnie. Znalazłem jednak coś co nie ma bezpośredniego połączenia z instalacją elektryczną LPG, ale jest oryginalnie zamontowane w samochodzie i leży na wierzchu. Brakowało śruby mocującej „wieszak” (wspornik) przewodu I sondy lambda. Ten element przy wibracjach silnika swobodnie obijał się o blok silnika i szarpał kablem sondy. Prawdopodobnie miało to przełożenie na drgania złączki tego kabla z resztą instalacji pokładowej samochodu.
Nie chciałem szarpać tego kabla w ramach testowania na gorąco aby nie rozwalić sondy przy przejściu kabla w jej obudowę. Przykręciłem wspornik poprawiłem wszystkie widoczne złączki i przetestowałem samochód. Po przejechaniu ~200 km nic się nie dzieje! Totalnie nic!
Niestety wcześniej nie testowałem samochodu wyłącznie na PB, więc nie mam pewności czy ten wspornik poprzez sondę lambda wymuszał złą pracę, czy też poprawienie (dociśnięcie) innych złączek miało wpływ na zanik objawów. Ciekawe samochód był w poprzednim tygodniu w serwisie (wymiana pękniętego przewodu wodnego) i nic „fachowcy” nie znaleźli.




albo to oni nie przykrecili :twisted:

Avatar - 2013-06-13, 18:21

barus u mnie sytuacja teraz jest taka ze usuneli ten emulator w momencie wgrywania nowego softu do zegarów oraz odrazu regulacji gazu (odcinało przy około 5k obrotów). Soft w zegarach wlasnie mial rozwiazac problem opadajacej wskazowki paliwa podczas jazdy, nagle do poziomu 0 i komunikatu Fill Fuel. Wszystko było fajnie tyle że sytuacja sie odwróciła. Teraz mam Fill Fuel i wskazówke do 0 (PB) przy rozruchu raz na jakiś czas, myślę że średnio tak 1 - 2 razy w miesiącu. Wyłączenie silnika nic nie daje, po prostu trzeba jechac i wskazówka powoli wraca do właściwej pozycji wskazania Pb w zbiorniku. Teraz nie potrafią dojść do tego czemu non-stop zapala mi sie Check Engine (średnio po 50-70 kilometrach od kasacji błędu przez ASO). Prawdopodobnie coś jest z mieszanką paliwową (tak stwierdzili). Pomijam fakt ze ostatnio oni robili regulacje i od tego czasu zaczeły się jazdy z Engine Check chociaz silnik już nie odcina gazu przy 5k obrotów. Co ciekawe podczas jazdy na Pb, Engine Check znika tak po około 150km natomiast po włączeniu spowrotem LPG znów się zapala po około 50km wiec na pewno jest to związane z źle działającą instalacją LPG. Jak mówiłem stwierdzili że coś sciągną z Czakramu i ma to niby pomóc. Równiez podkreślili ze moge samochód normalnie na LPG eksploatować bo instalacja działa prawidłowo a bład wynika jak to określono "z niedoskonałej współpracy elektroniki gazu z samochodem" Nie wiem ile w tym prawdy ale czekam na telefon :)
Anonymous - 2013-06-13, 19:25

Avatar napisał/a:
bład wynika jak to określono "z niedoskonałej współpracy elektroniki gazu z samochodem"

Albo raczej powinno być:
błąd wynika "z niedoskonałej wiedzy pracowników ASO z zakresu montażu i regulacji LPG".

Avatar - 2013-06-13, 21:46

tez mam takie odczucia, przy 5 wizycie chyba kazdy zaczyna sie denerwowac :) bede raportował jak beda przebiegaly naprawy w ASO :]
user_02 - 2013-06-13, 21:54

Avatar, A gdzie to zakładane było ?

Sprawdza się przysłowie:
To nie LPG psuje silniki, psuje je montaż gazu przez "fachofffców" :roll:

etac - 2013-06-13, 22:09

Avatar napisał/a:
tez mam takie odczucia, przy 5 wizycie chyba kazdy zaczyna sie denerwowac :) bede raportował jak beda przebiegaly naprawy w ASO :]


Znajdz BRC Czakram i zaplac za regulacje - taniej to wyjdzie

user_02 - 2013-06-13, 22:48

etac_owiec napisał/a:
Avatar napisał/a:
tez mam takie odczucia, przy 5 wizycie chyba kazdy zaczyna sie denerwowac :) bede raportował jak beda przebiegaly naprawy w ASO :]


Znajdz BRC Czakram i zaplac za regulacje - taniej to wyjdzie

Dokładnie, a ASO o regulacji poza nimi wiedzieć nie musi :mrgreen:
Jak byłbyś w Katowicach-Bytomiu, to jest tam warsztat DAVANTI, bardzo dużo osób poleca go na LPG-forum.pl, więc może warto tam podjechać ? (zawsze warto powiedzieć, że znalazłeś ich na lpg-forum - dużo się udzielają, więc nie chcieliby antyreklamy).

Anonymous - 2013-06-14, 05:22

Albo spróbować zadzownić do któregoś z zakładów assistance BRC na stronie Czakram-BRC. Może się okazać, że nawet za darmo Ci zrobią regulację.
Avatar - 2013-06-15, 09:09

LPG montowane było w DELTA PLUS w Chorzowie. Wszystko było naprawdę git prócz tego że ponad 4,5 - 5k obrotów przełączało na benzyne i piszczało mi w środku.
Próby regulacji dokonują teraz w OPEL Fijałkowski w Rybniku (mam tutaj po prostu ~30km zamiast 75). Mają teraz ostatnią szanse, 8-mego czerwca byłem tam na ostatniej wizycie i czekam az sciagna te klocki ktore trzeba. Pozniej odbije sie chyba od GM bo moj czas i przejechane paliwo jest warte wiecej niz mgliste tlumaczenia na temat tego co tam moze byc nie tak.

Anonymous - 2013-06-15, 11:32

Avatar napisał/a:
Wszystko było naprawdę git prócz tego że ponad 4,5 - 5k obrotów przełączało na benzyne i piszczało mi w środku.


Wczoraj byłem na przeglądzie gazu - oczywiście nie w ASO :twisted: - i spytałem dlaczego często słyszy się o problemach z instalacjami montowanymi przez ASO.
Gazownik powiedział że problemem jest to, że jeśli robi ASO ( a nie ktoś dla ASO) to wgrywają zazwyczaj uniwersalny soft pod dany silnik i model. Mają gdzieś regulację ściśle pod dany egzemplarz silnika ( a przecież każdy silnik jest trochę inny)
Powiedział dalej, że on również gromadzi bibliotekę softów montowanych przez siebie, ale tego nie używa. Każdy samochód przed oddaniem do klienta jest indywidualnie kalibrowany w warsztacie i podczas próby drogowej (wczoraj sam to widziałem jak to robili po zamontowaniu gazu w jakiejś BMce 330)

Może jestem wyjątkiem, ale nie mam i nie miałem żadnych problemów z LPG (a jeźdzę już drugim samochodem na LPG, dwa razy montowany w tym samym warsztacie- nie w ASO)

etac - 2013-06-15, 11:43

Avatar napisał/a:
LPG montowane było w DELTA PLUS w Chorzowie. Wszystko było naprawdę git prócz tego że ponad 4,5 - 5k obrotów przełączało na benzyne i piszczało mi w środku.
Próby regulacji dokonują teraz w OPEL Fijałkowski w Rybniku (mam tutaj po prostu ~30km zamiast 75). Mają teraz ostatnią szanse, 8-mego czerwca byłem tam na ostatniej wizycie i czekam az sciagna te klocki ktore trzeba. Pozniej odbije sie chyba od GM bo moj czas i przejechane paliwo jest warte wiecej niz mgliste tlumaczenia na temat tego co tam moze byc nie tak.


Bo serwis Delta Plus omija sie z daleka, to juz nie ma dobrych mechanikow. A tam mi tez zakladali 7 lat temu instalacje i tez nie potrafili jej wyregulowac. Omijac ich z daleka, bo w dodatku są beszczelni w gadce, jak juz nie mieli co powiedziec na moje argumenty to nagle sie przyczepili ze mam czujniki parkowania i zalozylem je sam i odbieraja mi gwarancje na samochod. Parsknalem smiechem i wyszedlem, wiecej tam moja noga nie stanela.

robszo - 2013-08-12, 14:53

Witam,
w zeszłym tygodniu samochód spod domu odjechał na lawecie do ASO. Diagnoza - uszkodzony na 99% sterownik gazu. Objaw - nie pali na pierwszy cylinder, świeci się kontrolka silnika i kontrolka stabilizacji toru jazdy. Moje pytanie - jak bardzo sterownik gazu ingeruje w sterownik komputera bo o ile jestem w stanie zrozumieć zapaloną kontrolkę silnika o tyle kontrolka stabilizacji toru jazdy nie jestem w stanie logicznie powiązać z tym zdarzeniem (przełącznik koło skrzyni biegów związany z trakcją od tego czasu przestał działać). Zaczynam mieć obawy czy czasem panowie z ASO podczas montażu nie namieszali w instalacji i w ustawieniach związanych z układami bezpieczeństwa.
Całe awaria miała miejsce po przejechaniu około 1 km i po przełączenia z gazu na benzynę podczas postoju na skrzyżowaniu.

Will - 2013-08-13, 19:27
Temat postu: Zapala się CheckEngine i Układ ESP
Miałem podobny przypadek po uszkodzeniu komputera (sterownika) LPG. Podczas wyprzedzania (~140 km/h na 5 biegu) zapaliły się te kontrolki, silnik zaczął dziwnie pracować a potem zgasł i nie dał się uruchomić. Po przełączeniu na PB (trzeba było wymusić) udało się zapalić i pojechać na PB dalej. Następna próba uruchomienia i wielokrotne wymuszanie PB na przełączniku i udało się. Nie próbowałem po raz trzeci aż do oględzin w serwisie. 10 dni czekania na nowy komputer i wymianę na gwarancji.
Podobne objawy CheckEngine i ESP pojawiły się w przypadku uszkodzenia wtryskiwacza LPG. Na pytanie co ma LPG do ESP wytłumaczono w ASO, że po spadku mocy komputer pokładowy odłącza układ ESP. Nie wie co ma piernik do wiatraka, ale taka odpowiedź podał pracownik ASO.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group