To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Problemy w Cruze 1.8 z LPG

huri_khan - 2013-09-17, 06:14

Są różnice w częściach (oznaczeniu) dla samochodów mających KL7 i bez tego. W epc to widać. Natomiast dobrze dobrana instalacja jak widać i w silniku bez KL7 działa.

Szkoda tylko, że w silniku (1,8) nie ma hydraulicznej regulacji zaworów i zapewne przy przebiegach 120-150 tys trzeba będzie wymieniać szklanki (oczywiście nie musi to być regułą) ale i tak jazda na LPG jest bardziej opłacalna.

michalkurpisz - 2013-09-17, 08:23

ok, dzieki za sprawdzenie.

Czy mimo wszystko ktos z Was doswiadczyl szarpniecie po puszczeniu nogi z pedalu gazu jadac na gazie oraz klekotanie podobne do dzwieku silnika diesla na zimnym silniku (tak jakby wymuszenie LPG na zimnym silniku, ale z oczywistych powodow sie nie przelacza)?
sorki za powtorzenie wyrazow w jednym zdaniu :-)

barus - 2013-09-17, 10:03

michalkurpisz napisał/a:
ok, dzieki za sprawdzenie.

Czy mimo wszystko ktos z Was doswiadczyl szarpniecie po puszczeniu nogi z pedalu gazu jadac na gazie oraz klekotanie podobne do dzwieku silnika diesla na zimnym silniku (tak jakby wymuszenie LPG na zimnym silniku, ale z oczywistych powodow sie nie przelacza)?
sorki za powtorzenie wyrazow w jednym zdaniu :-)


Nie ma żadnego szarpnięcia po puszczeniu nogi z pedału gazu, nie ma też klekotania, jak to określiłeś, przyciskając przycisk przełączania LPG/PB, pierwszy raz słyszę o takich objawach a tym tematem interesuję się od 12 lat. Nie wiadomo czy tak zamontowana ist. LPG nie pogorszyła kondycji silnika. Wybór należy do Ciebie!

barus - 2013-09-17, 10:14

michalkurpisz napisał/a:
ok, dzieki za sprawdzenie.

Czy mimo wszystko ktos z Was doswiadczyl szarpniecie po puszczeniu nogi z pedalu gazu jadac na gazie oraz klekotanie podobne do dzwieku silnika diesla na zimnym silniku (tak jakby wymuszenie LPG na zimnym silniku, ale z oczywistych powodow sie nie przelacza)?
sorki za powtorzenie wyrazow w jednym zdaniu :-)


Jeszcze jedna sprawa, czy klekotanie tego silnika to są stuki metaliczne, czy po prostu nierówna praca silnika spowodowana np. równoczesnym wtryskiem benzyny i gazu przez to silnik się dławi?

michalkurpisz - 2013-09-17, 13:12

barus napisał/a:
michalkurpisz napisał/a:
ok, dzieki za sprawdzenie.

Czy mimo wszystko ktos z Was doswiadczyl szarpniecie po puszczeniu nogi z pedalu gazu jadac na gazie oraz klekotanie podobne do dzwieku silnika diesla na zimnym silniku (tak jakby wymuszenie LPG na zimnym silniku, ale z oczywistych powodow sie nie przelacza)?
sorki za powtorzenie wyrazow w jednym zdaniu :-)


Jeszcze jedna sprawa, czy klekotanie tego silnika to są stuki metaliczne, czy po prostu nierówna praca silnika spowodowana np. równoczesnym wtryskiem benzyny i gazu przez to silnik się dławi?


Tzn. "klekotanie" bylo tylko przez moment, jak po przekreceniu kluczyka i odpaleniu samochodu nacisnalem odrazu guzik przelaczenia sie na gaz. Silnik byl wtedy zimny i niegotowy na gaz. Akurat wtedy tez byla podniesiona maska i bylo wlasnie slychac taki rownomierny stukot. To nie byl jakis glosny dzwiek (pewnie gdyby maska byla zamknieta bym tego nie uslyszal) Po ponownym nacisnieciu guzika, czyli przelaczeniu z powrotem na benzyne wszystko bylo ok. Po chwili (doslownie 2-3 minutki) silnik sie rozgrzal na tyle, ze zapalila sie lampka sygnalizujaca, ze juz mozna przelaczyc na gaz. Teraz, po ponownym przelaczeniu, klekotania juz nie bylo. W trakcie jazdy nie odczulem roznic mocy miedzy benzyna, a gazem.
Trudno mi teraz z pamieci okreslic, czy to byl metaliczny dzwiek... w kazdym razie ja odnosilem wrazenie, jakby instalacja gazowa "spradzala" czy moze sie juz przelaczyc i moze stad ten dzwiek. Ale musze tez dodac, ze sie na tym kompletnie nie znam :oops:

Sprzedawca byl tez w zeszlym tygodniu na regulacji instalacji gazowej (zaznaczylem, ze nie kupie auta zanim wszystko nie bedzie posprawdzane / ew. ponaprawiane / po inspekcji w ASO, TÜV, HU, AU itd. :-)) i tam mu powiedzieli, ze to lekkie szarpniecie jest normalne, bo instalacja gazowa idzie przez jakis dodatkowy konwerter, ktory ma co prawda tylko opoznienie 0,1 s, ale taki wlasnie efekt wywoluje, ze jest szarpniecie.

dobra, troche sie rozpisalem - dam sie teraz popisac innym :-)
pozdrawiam i dzieki ze mi pomagacie - przywioze Wam zelki HARIBO na najbliszym zlocie :mrgreen:

Jutro jade teoretycznie kupic auto i nakrece film, jesli to klekotanie jeszcze wystepuje.
Jesli dobrze zrozumialem pytanie to ten skukot moglby byc od zle- lub nienastrojonej instalacji?

alandrijew - 2013-09-18, 08:17

Witam serdecznie.
Koledzy mam takie pytanie. Jestem posiadaczem wersji SW (MY2013) ale rok prod 2012. Wiem, ze żadne kombi nie ma opcji KL7, bo nawet nie ma gdzie zamontować butli (inne wyprofilowanie podłogi bagażnika, a raczej jego plastikowego wyłożenia) natomiast jestem ciekaw czy wkładają znów te głowice co były wcześniej (słabsze) czy tak jak do wszystkich obecnie wersji HB oraz sedan wzmocnione (mówimy o 1.8 16V)

z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie

ps jak ktoś ma możliwość sprawdzic po VIN to bardzo proszę o info to wrzuce

barus - 2013-09-18, 09:06

michalkurpisz napisał/a:
Tzn. "klekotanie" bylo tylko przez moment


Prawdopodobnie to "klekotanie " to głośna praca wtryskiwaczy LPG na zimnym gazie, potrzebna by ci była druga osoba aby, w momencie uruchamiania zimnego silnika na LPG,
skupiła uwagę na listwę z wtryskiwaczami czy to od dniej dochodzą te odgłosy, bo z silnika w żadnym przypadku nie powinny dochodzić.
Nie wymuszaj uruchamiania zimnego silnika na LPG bo to jest szkodliwe dla inst. lpg.
Co do drugiego problemu to sprzedawca opowiada głupoty, jest to nienormalne zachowanie
, nawet w I-szej i II-giej genaracji lpg tak nigdy się nie działo, coś jest namieszane w instalacji.

michalkurpisz - 2013-09-18, 11:07

barus napisał/a:
listwę z wtryskiwaczami czy to od dniej dochodzą te odgłosy


tak, wlasnie to stukanie pochodzilo z tej domontowanej listwy nad silnikiem :-) Dobrze wiedziec, ze nie wolno nawet "wymuszac" pracy na gazie, jesli silnik nie jest jeszcze gotowy - bede tego surowo przestrzegal.

No, jestem ciekaw na dzisiaj wieczor, czy to szarpanie jeszcze bedzie po puszczeniu gazu. Jesli by bylo, a firma od instalacji twierdzilaby, ze tak ma byc - moge to jakos jeszcze reklamowac? W sensie ew. zmiany firmy instalujacej gaz? Mam takie prawo jako czlowiek :-) ?

endriu333 - 2013-09-18, 14:42

prawo masz ale będzie CIę to kosztowało chyba że chodzi Tobie o zmianę serwisu danej marki...
tymex - 2013-09-18, 21:09

Wracając do tematu mojego Chevroleta 1.8 umówiłem się z ASO, że przeprowadzimy ostatni test. Dziś odłączyliśmy instalację LPG i skasowaliśmy błąd z komputera. Kod błędu to P2096.

Jeśli po przejechaniu około 200km na samej benzynie nie zapali się check to wtedy mechanicy z ASO maja wymienić instalacje LPG na tą BRC.



Jeśli chodzi o "klekotanie" to u mnie taki problem nie występuje :)

etac - 2013-09-18, 21:28

tymex napisał/a:
Wracając do tematu mojego Chevroleta 1.8 umówiłem się z ASO, że przeprowadzimy ostatni test. Dziś odłączyliśmy instalację LPG i skasowaliśmy błąd z komputera. Kod błędu to P2096.

Jeśli po przejechaniu około 200km na samej benzynie nie zapali się check to wtedy mechanicy z ASO maja wymienić instalacje LPG na tą BRC.



Jeśli chodzi o "klekotanie" to u mnie taki problem nie występuje :)


Na innym forum znalazlem ze w STAG z tym błedem poszly do wymiany wszystkie wtryskiwacze gazu, co jest mozliwe. Koszt raczej nie maly, ale jak ktos na tym probowal jezdzic to silnik bedzie kolejny elementem do wymiany w niedlugim czasie. Jazda na ubogiej mieszance.

tymex - 2013-09-18, 21:39

No u mnie to wtryskiwacze były już wymieniane, a nawet cała instalacja LPG, ale to nie pomogło...
etac - 2013-09-18, 21:41

tymex napisał/a:
No u mnie to wtryskiwacze były już wymieniane, a nawet cała instalacja LPG, ale to nie pomogło...


To ja bym jeszcze udal sie do BRC a nie do ASO

tymex - 2013-09-18, 21:46

Byłem w autoryzowanym warsztacie BRC w Toruniu. Oczywiście za kasę mogli by to sprawdzić, ale powiedzieli że wtedy mogę stracić gwarancję w ASO. Natomiast montaż instalacji BRC u nich to 2800zl.
etac - 2013-09-18, 21:50

tymex napisał/a:
Byłem w autoryzowanym warsztacie BRC w Toruniu. Oczywiście za kasę mogli by to sprawdzić, ale powiedzieli że wtedy mogę stracić gwarancję w ASO. Natomiast montaż instalacji BRC u nich to 2800zl.


To sobie zadzwoń do centrali BRC a potem do CAC Chevroleta.

To tak jakbys kupil sobie telewizor Samsung i poszedl do autoryzowanego punktu Samsung z problemem a oni ci powiedzieli ze to sprawa sklepu, a tobie zrobia naprawe za kase.

BZDURY!!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group