To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - HELP: Problemy, usterki, i takie tam ró?ne

Bruce1807 - 2011-01-30, 22:07

kysiow silnik benzynka 1,8 cena za bańkę (nie pamiętam 4 czy 5l) :D

C77 pod jaką górkę mam podjechać, bo niedawno jeżdziłem po Mazurach gdzie bus prawie się przewrócił i mondeo 3 się ślizgało, a ja się wkurzałem, że opóżniają dojazd ;p

Panowie proszę cieszyć się tym co macie, bo na codzień jeżdżę BMW i VW w pracy i może nie mamy takiego odejścia jak BMW ale Cruze jest naprawdę bezawaryjnym i sensownie wykonanym samochodem :)

C77 - 2011-01-31, 01:22

Nie chodzi o podjechanie pod górkę lecz o ruszenie z miejsca będąc w jej połowie :roll:

:arrow: Stań na górce bez użycia ręcznego
:arrow: Spróbuj ruszyć pod nią w sposób by samochód nie cofnął się ani o centymetr.
:arrow: Nie wspomagaj się przy tym hamulcem ręcznym, operuj jedynie pedałami!

Bruce1807 - 2011-01-31, 23:15

Ręcznego nie używam (czasem rozruszam linki). Jeszcze się na nic nie stoczyłem.
SanDiego - 2011-02-07, 20:43

Ja mam w środę przegląd, także zdam relację :) Dałem ojcu listę, żeby im przekazał, na co mają zwrócić też uwagę.
1. Sprawdzić klimatyzację – przegląd (czasem śmierdzi mokrą szmatą, odgrzybianie?)

2. Sprawdzić elektrykę i sterowanie szybami (czasem przy podnoszeniu, opuszczaniu szyba podskakuje zamykając się lub opadając drga, zwłaszcza z tyłu)

3. Przy cofaniu (Zaciągnięty ręczny niezależnie czy mróz czy dodatnia temperatura) coś przytrzymuje z tyłu, robi się lekkie bum i dopiero samochód jedzie. Wcześniej to nie występowało!

4. Tylne zawieszenie coś stuka i brzęczy (guma uszczelniająca drgania się poluzowała – zbyt duży luz na ucisku? Albo problem z amortyzatorem?) – dokładnie sprawdzić zawieszenie!

5. Nawiew – włączanie, przekręcanie na ciepłe powietrze, coś strzela (stuk) przy przekręceniu na ciepłe powietrze (przymarzło?)

6. Przy podnoszeniu lub opuszczaniu szyb także jak one się do końca opuszczą lub zamkną, to światła delikatnie przygaszają się (jak trzyma się guziki od sterowania)

7. Czasem siedzenia skrzypią (kierowca na pewno, reszty nie zauważyłem)

8. Płyny, to wiadoma sprawa…

9. Czasem pierwszy bieg ciężko wchodzi, trzeba go jakby mocniej pchać mimo sprzęgła wciśniętego do końca; i problem ze wstecznym, że też pomimo wciśniętego sprzęgła nie wchodzi do końca, trzeba puścić, wdepnąć jeszcze raz, a wsteczny wchodzi ze zgrzytem - choć to pewnie dlatego, że jest asynchroniczny



A tak BTW Wam też komp przekłamuje "zasięg" ile jeszcze możecie na paliwku jechać?

Bo mi dzis pokazał 70 KM, licznik na 1 kresce, mówię zatankuję, a tam tylko 47 litrów weszło :(

SanDiego - 2011-02-09, 18:11

To są jakieś jaja Panowie!

Samochód do odebrania po przeglądzie w ASO, a tam... na drzwiach i błotniku rysa.

Po prostu ręce opadają na to, jak traktują tam samochody i Klientów!!!

Robert Martyn - 2011-02-09, 21:06

TO niech teraz naprawiają. Oddając samochód na warsztat w zleceniu zaznacza się wszelkie zarysowania itp. rzeczy. Jeżeli są to powstały u nich.
SanDiego - 2011-02-09, 23:06

Tak, tyle że mój tata zauważył to przy odbiorze auta.

Za przegląd i resztę nic nie płacone na razie.

Bruce1807 - 2011-02-24, 22:20

Może po kolei:
- w tylnym prawym zacisku u mnie też był luz (co prawda nie zauważyłem gumy tłumiącej drgania?) ale w prowadnicy było mniej smaru i szurało w środku. Po nasmarowaniu (standard) w porządku.
- skakanie okien w środku zimy może powodować lód na szybach. Suche gumy (silikon pomoże) ew. elektryka. Te silniczki całkiem sporo ciągną i jeśli szyba przymarznie łatwo je spalić.
- z dwójką też tak miewam. Trzeba ją mocniej wciskać na pełnym sprzęgle to wchodzi. Reszta biegów wchodzi jednym palcem i jak się człowiek zapomni to robi tak na dwójce. Zresztą skrzynia to płeć żeńska więc rozebrać też się da :D
p.s. chyba mamy słaby olej w skrzyni, bo rano ciężej chodzi (-17).

sebastian264 - 2011-02-27, 21:23

W swoim egzemplarzu Cruza z usterek zaobserwowaliśmy:
- schodząca okleina tzn chrom z klamek przednich
- oczywiście przycisk otwierania klapy bagażnika
- przeciekajaca w tylnich drzwiach ta mała szybka gdy sie go myje na myjni bądź karczerem (serwis sie zastanawia co z tym zrobic, czekamy na telefon)
I to tyle z usterek jak narazie. W styczniu mineło rok jak go posiadamy i na liczniku ma już 40tys Km.

jacek psuj - 2011-07-31, 00:52

przy jeżdzie ok 130km/h zauważyłem -usłyszałem odgłos drgania szyby w dżwiach po stronie kierowcy czy ktoś miał takie odgłosy -dodam że szybo była dokładnie domknięta a odgłos był wyrażnie słyszalny
Daniel666 - 2011-08-25, 22:23

Witam! Mam pytanie czy jest jakaś możliwość korzystania z nawiewu na przednią szybę bez klimy? Wiem że ona się automatycznie załącza w tej pozycji ale może dałoby się to przerobić ewentualnie nawet przez serwis czy coś? pozdrawiam:) 8-)

[ Dodano: 2011-09-09, 09:40 ]
Witam! Mam putanie, czy ktoś ma taka jak ja tzn. mam przejechane 12000 km ale jak miałem ok 6-7 tys km to już wtedy zauważalne było jakby nadmierne starcie tarcz hamulcowych z przodu.Jestem kierowcą dość opanowanym i nie hamuje gwałtownie innymi słowy mój styl jazdy napewno nie powinien zetrzeć tarcz w taki sposób jaki zostały przez te raptem pare kilometrów starte. Są na tyle wytarte że gołym okiem widać jak jest zjechana tarcza i wyrażnie czuć "pod palcem" jaka jest różnica między rantem a że czywistą warstwą tarczy hamulcowej. Njprawdopodobniej będzie to kijowy materiał z jakiego zrobiono tarcze ale ciekawy jestem czy ktoś też zauważył to u siebie i czy ewentualnie można wymienić je w ramach gwarancji.
Pozdro:) :mrgreen:

Kubusiek - 2012-02-01, 10:02

Zamek od strony pasazera zamarzl ! a mianowicie nie zamyka sie zdalnie :( Moze odmrozi :)
kamix - 2012-02-04, 15:34

Odnośnie pisków klocków - dziś się dowiedziałem na przeglądzie, że klocki z przodu się skończyły i dlatego piszczało. Akurat zbiegło się to z mrozami, bo myślałem, że to przez mróz. A okazało się, że to jakieś ograniczniki w klockach - piszczą jak ocierają o tarczę.

Po wymianie problem znikł (przynajmniej nie zauważyłem narazie nic, a zrobiłem ok. 100 km, temp ok. -17)

Druga sprawa to słaby nawiew.
Ostatnio szyby strasznie mi parowały (wszystkie boczne). Nawiew na szyby był jakby słaby, tzn. miałem wrażenie, że wcześniej był wydajniejszy. Poza tym przy ustawieniu grzania na HI lub ok. 28-29 stopni w samochodzie było chłodno, nie zimno, ale chłodnawo.

Po wymianie filtra kabinowego oraz po dolaniu ubytku płynu chłodniczego ustawiam nawiew na 25-26 stopni i nie mogę wysiedzieć tak gorąco. Bardzo szybko auto się nagrzewa i nawiew jest dużo silniejszy.

Chyba wymiana filtra i dolewka płynu chłodzącego miałą związek z poprawieniem się opisanych wyżej niedogodności.

huri_khan - 2012-02-05, 06:03

Chyba wymiana filtra i dolewka płynu chłodzącego miałą związek z poprawieniem się opisanych wyżej niedogodności.
kamix - 2012-02-05, 16:10

huri_khan napisał/a:
kamix napisał/a:
Chyba wymiana filtra i dolewka płynu chłodzącego miałą związek z poprawieniem się opisanych wyżej niedogodności.


Raczej tylko wymiana filtra :mrgreen:


A czy ilość płynu chłodniczego nie ma wpływu na np. właśnie jakość grzania? Wyjade mi się, że jeśli jest go za mało to nie krąży on w układzie tak jak powinien, przez co m. in. powietrze z nawiewu może mieć niższą niż normalnie temperaturę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group