To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Chemia motoryzacyjna - Olej w silniku

C77 - 2015-09-02, 21:46

Co do płukanki to wedle jednej szkoły należy stosować płukankę producenta którego olej będziesz po niej zalewać, np. Millersa przed/po Millersie, Motul przed Motulem itd. czyli w komplecie.
Wedle drugiej nieważny jest producent oleju którym silnik zostanie zalany po płukance lecz sama skuteczność danej płukanki, to która jest najskuteczniejsza.
Wedle jeszcze innej płukanek należy unikać :-P

rajtkezjusz - 2015-09-03, 21:57

ja raczej zrobię co 3 wymianę ,potem przejdę przy ponad 100 tys km na olej bez C3,co daje TBN ok 12,więc dość ładnie wpływający na czystość silnika
AREQ - 2015-12-16, 22:28

ja osobiście bym odradzał jakiekolwiek płukanie silnika
na tlokach , pierścieniach , cylindrze i na całym w silniku występują mikro szczeliny które mają nagar który zalepia te mikro szczeliny i zatyka jest tak jak uszczelka
po wypłukaniu tego nagaru może dojść do rozszczelnienia przez co może tracić sie olej w silniku

rajtkezjusz - 2015-12-17, 16:57

Miałem Fiata z silnikiem diesla-tym samym co w Aveo,ale tam zrobiłem płukankę przy ok 100 tys km i nic się nie stało,oprócz tego,że zleciało mnóstwo szlamu - wcześniej poprzednik jeździł na Selenii zmienianej co 30 tys km. Chciałem przejść na coś innego i wymieniać co 15 tyś/rok. Zrobiłem tak i wiem,że moje auto dalej smiga bez problemu,bo znam nabywcę. Oleje longlife mają słabe własciwości myjące silnik,aby być własnie longlife,a ja chcę wymieniać olej co rok stosując dexos 2 ,więc chcę zastąpić właściwości myjące oleju płukanką. Czy źle,czy dobrze? Nie wiem,może być,że wcale nie zrobię płukanki,bo stosowane przeze mnie oleje będą na tyle dobre,że utrzymaja silnik w dobrej czystości.
wszim - 2015-12-17, 21:35

AREQ napisał/a:
ja osobiście bym odradzał jakiekolwiek płukanie silnika
na tlokach , pierścieniach , cylindrze i na całym w silniku występują mikro szczeliny które mają nagar który zalepia te mikro szczeliny i zatyka jest tak jak uszczelka
po wypłukaniu tego nagaru może dojść do rozszczelnienia przez co może tracić sie olej w silniku

Płukanka nie czyści tłoków, cylindrów i pierścieni, tylko kanały i komory olejowe silnika. Cylindry posiadają fabryczne mikro-ryski ułożone w chrakterystyczną jodełkę, które tworzy się z premedytacją w procesie zwanym honowaniem. One są potrzebne bo ułatwiają utrzymać film olejowy na powierzchni cylindra.

rajtkezjusz - 2016-01-02, 14:22

Silnik można płukać po stronie olejowej,ale można też po stronie paliwowej-to chemiczne czyszczenie silnika. Kosztuje za pełen zakres ok 550 zł w Liquy Molly,ale są też inne firmy-taniej. Kiedyś byłem u mechanika i on akurat dostał testowo maszynę do czyszczenia silników specjalnym płynem . Podstawił swoje auto -diesla zmulonego jazdą w mieście i sam był ciekawy efektu. U niego trzeba było zrobić 1 pełny cykl czyszczenia i jeszcze ok pół cyklu (zakres czyszczenia itd ustawia się na programatorze maszyny). Po czyszczeniu wymagana wymiana oleju ,ponieważ dużo syfu olej "przytuli". Efekt był taki,że auto ożyło w każdym zakresie obrotów,osiąga prędkość max jaką podaje producent(a nie osiągał)-czyli działa.
rako - 2016-08-12, 12:36

aktualnie jeżdżę na Castrol Edge
polecam ten olej bo jeszcze mmnnie nie zawiódł :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group