To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków

szczuplin - 2016-07-02, 13:19

dostałem emaila od sprzedawcy:

Witam ponownie,
do przodu są dwa rodzaje klocków, różniące się wysokością. Nie ma możliwości sprawdzenia, które będą pasowały na 100%, dlatego w ofercie dwa komplety. Na pewno sprawdzenie jaki rozmiar mają te na samochodzie może pomóc w zamówieniu odpowiednich.

polega to na prawdzie? Faktycznie musze je mierzyć?

pablo1 - 2016-07-03, 21:55

Ja jak się w aso pytałem o cene to pan wziął numer vin bo bez tego ani rusz. Różne te klocki pasują chyba do cruze. Nie wiem czy jest to kwestia rocznika modelowego czy nadwozia, układu hamulcowego czy może silnika. Ja mam jeszcze z pierwszego montażu klocki. 82 tysiące mam na nich. Przy wymianie oleju patrzyłem to myślę że do 100 tysięcy dojadę :-D .
pool80 - 2016-07-03, 22:05

To ty nie hamujesz, tylko dotaczasz się do świateł. ;) Klocki do cruza co było już pisane są :
przednie do tarcz 276 i 300mm. Idziesz do auta i sobie zmierzysz.
Na tył: 268 i 292.
Czyli są to układy Bosch 15 i 16 cala.
I na 90% te większe są do mocnych Diesli, nie wiem czy wszystkich. Benzyna 15". Ale dla św spokoju bierzesz miarkę i mierzysz tarcze. Nie koniecznie dokładnie. Przez alufelgę zorientujesz się, bo różnica jest zauważalna.

A jakiś system MANDO znalazłem pod niego klocki w necie do Cruze. Nie wiem co to. Pisał o nich C77.

poniżej jeszcze dane z katalogu TRW

Komplet TRW 15”

TARCZE HAMULCOWE TRW PRZÓD - 2 SZTUKI
nr. katalogowy: DF7475

Średnica [mm] 276
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 26,0
Minimalna grubość [mm] 23
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilosć otworów 5
średnica otworu [mm] 105
Wysokosć [mm] 45,5
średnica otworu centrujacego [mm] 60
Średnica wewnętrzna [mm] 139
otwór o żr [mm] 14,2


KLOCKI HAMULCOWE TRW PRZÓD- KOMPLET
nr. katalogowy: GDB1843


Szerokożć [mm] 148,2
Wysokosć [mm] 60,3
Grubosć [mm] 19,1
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami

TARCZE HAMULCOWE TRW TYŁ - 2 SZTUKI
nr. katalogowy: DF6340

Strona zabudowy oś tylna
Typ tarczy: pełna
Srednica [mm]: 268
Grubość tarczy [mm]: 12
Minimalna grubożć [mm]: 10
Średnica otworu centrującego [mm]: 60
Wysokość [mm]: 45,1
Ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: 14,3
żrednica otworu [mm]: 105


KLOCKI HAMULCOWE TRW TYŁ - KOMPLET
nr. katalogowy: GDB1844


Zastrzeżenia producenta: ATE
Długosć [mm]: 118,8
Wysokość [mm]: 42,8
Grubożć 1 [mm]: 16,2
Grubożć 2 [mm]: 17
Czujnik zużycia: z akustycznym czujnikiem zużycia
Informacja uzupełniająca: z akcesoriami

pablo1 - 2016-07-03, 23:13

Właśnie w tym cała heca , że nie mam świateł po drodze do pracy, tylko dokładnie 3 ronda na odcinku 50 km, a 95 % mojego przebiegu jest w trasie, w której staram się przewidywać sytuacje na drodze ;-)
Dzięki za podane informację, przydadzą się pewnie wkrótce :-)

endriu333 - 2016-07-04, 08:25

wiesz co ja na swoich zrobiłem coś około 75kkm i zmieniłem tylko dlatego, że kupiłem już nowe i TAK według mnie jak ktoś jeździ i przewiduje i potrafi hamować silnikiem to idzie zrobić na nich 100kkm - oczywiście warto do nich zajrzeć czy oby na pewno wszystkie się ścierają równo, żeby uniknąć, że jeden będzie "leciał" już po rancie...
pool80 - 2016-07-04, 11:29

Przeanalizowałem i swoje zmieniłem po 50kkm. Ale gdyby się nie rozwarstwiły, to mięsa było na nich na kolejne ze 20kkm. Ja może za szybko tarcze zmieniłem też przy 50kkm, Ale przeczytałem co książka mówi, dostrzegłem po 1mm rant na obu stronach, to mi wyszło, żeby zmieniać. Mechanik się dziwił... Ale co tam. O hamulce trzeba dbać :)
Tak wtedy analizowałem, że albo mamy twarde klocki na 1szy montaż, albo tarcze miękkie.

C77 - 2016-07-04, 12:28
Temat postu: Klocki Cruze sys. Mando vs Opel
pool80 napisał/a:
A jakiś system MANDO znalazłem pod niego klocki w necie do Cruze. Nie wiem co to. Pisał o nich C77.


Podział benzyna (tarcza 276 mm) vs diesel (tarcza 300 mm) był od początku, czyli od 2009,
więc to rozróżnienie jest od dawna i jest jasne.

Ale widać że w ostatnich rocznikach modelowych GM znowu coś namieszało w hamulcach w benzynach,
np. w Cruze 1.8 na Europe masz już dwa systemy ham. Mando i Opel,
i w związku z tym dwie propozycje klocków :arrow: wyciąg z Brecka

Dlatego teraz ASO może dobrać klocki do Cruzaka 1.8 tylko po VINie,
a sprzedawca aftermarketowych ma do wyboru dwa typy na przód i każe mierzyć.
Wcześniej tych problemów z doborem w ogóle nie było bo był jeden system.

szary77 - 2016-07-23, 19:17
Temat postu: Re: Klocki Cruze sys. Mando vs Opel
Prawdopodobnie i moja kolej choć na szafie tylko 47Kkm.
Poniżej parę fotek jak klocki wyglądają bo chodzi mi o identyfikacje pod jaki to system bo już się pogubiłem. Jakiś Mando, Opel itd.
Koła mam 16" tarcze 276 bo mierzyłem. Są da rodzaje klocków różniacych sie nieznacznie wielkością i nie wiem czy są zamienne czy też mam iśc pod blok, wyjąć je raz jeszcze i pomierzyć.

Fotki:

1. http://images78.fotosik.p...4ac6d025med.jpg
2. http://images75.fotosik.p...5fac8be8med.jpg

3. Tak wyglądały w kwietniu przy zmianie opon:
http://images77.fotosik.p...76f0cea5med.jpg

A tu tabelka z katalogu Brecka i widać dwa rodzaje na jaki system to nie wiem, ale w pierwszej kolumnie jest MDO.
http://images77.fotosik.p...38c05ca4cda.jpg

Jak ktoś może to niech pomoże. Kółka mi zaczęły dwa dni temu piszczeć i myślę że to już blaszka trze.

C77 - 2016-07-25, 00:08

Sondując wedle kodów RPO dochodzę do wniosku
że to jednak producenci klocków a nie GM namieszali w tym temacie,
dopuszczając do obrotu drugi typ klocków jako rzekomo występujących również w Cruze benzyna a w szczególności w 1.6 i 1.8 (1.4T nie analizowałem).

Raczej zwykła ignorancja - podali dwa zestawy z niewiedzy że u nas, przy tych konkretnie silnikach - wykorzystywany był tylko jeden rodzaj sys. ham,
dalej to już poszło lawinowo wśród sprzedawców rodząc ich obiekcje.

szary77 - 2016-07-25, 08:25

No dobra. Mnie interesuje konkretnie jaki klocek do mojego auta mam w sklepie kupić.
Benzyna 1.6, 91kW, 2010 produkcja, model 2011.
Na przykładzie klocków Ferodo, wybierając w linklu 1.6, 91kW mamy dwa rodzaje na przód.
FDB4262 I FDB4264 Różniące się nieznacznie wysokością klocka.

http://www.ferodo.com/pl-...&myear=05/2009-

Ma to dla mnie jakieś znaczenie czy też co bym nie kupił będzie pasować?

C77 - 2016-07-25, 09:12

Kup FDB4262
szary77 - 2016-07-25, 09:57

C77 napisał/a:
Kup FDB4262


OK czyli powiadasz by brać te niższe. Popatrzę jeszcze na TRW GDB1843 i Breck 25031 00 701 00
Co sądzisz o tych ostatnich? Warto? Są tańsze od konkurencji i polskie bodaj.

C77 - 2016-07-25, 10:29

Wg wyposażenia masz J67, czyli

Breck 25031 00 701 00 będą OK <ok>

gdyby chodziło o tylne to wtedy wg tabeli jest niby dopuszczalnie zamiennie dla J67
zarówno samo J67 jak i J60.

szary77 - 2016-07-25, 11:08

OK, C77 dzięki za fachowe porady Inaczej musiałbym wyważać otwarte już drzwi. <okok>
szary77 - 2016-07-27, 09:38

C77 jeszcze jedno pytanko. Klocki jutro zmieniam na Brecka'a.
Powiedz mi tylko czy tam się smaruje prowadnice czy co tam, bo gdzieś w tym wątku chyba ktoś mówił że w jakichś systemach hamulcowych się tego nie robi :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group