To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków

ryjek - 2012-12-27, 22:10

ATE, TRW, Brembo, Bosch, Ferodo,polecane bardzo dobre firmy na naszym rynku,mam TRW w aveo i jest wszystko Ok
krucyfiks - 2012-12-27, 22:29

Marco napisał/a:
Bodajże jedynym producentem klocków jaki jest u nas dostępny to Ferodo a reszta to firmy które kupują i pakują je w swoje opakowania.

Tutaj mam naprawdę ciekawą lekturę dla chcących zgłębić problem klocka.KLIK Jest jeszcze coś takiego jak kontrola jakości producenta danej marki pojazdu.Montowane klocki fabrycznie na rynku europejskim to głównie Ferodo na tzw.pierwszy montaż muszą spełniać odpowiednie parametry i wymogi indywidualnie każdego koncernu(odpowiednia ścieralność,właściwości cierne,żywotność i skuteczność hamowania na odpowiednim poziomie).Ja tylko bardziej jestem skłonny stwierdzić że rygorystycznej do tego podchodzi taki DaimlerChrysler czy VW/Audi,niż GM w szczególności gdy chodzi o podzespoły eksploatacyjne do Chevroleta.Jeśli chodzi o rynek wtórny śmiem twierdzić że te produkty też różnią się mimo wszystko jakością,nie tylko ceną. Droga hamowania na pewno się poprawi jeśli wywalicie tylko to co obecnie nazywa się Koreańskim klockiem i zastosujecie jakikolwiek inny zamiennik, a to już wasza decyzja jaki.Ja mogę posłużyć tylko skromnym doświadczeniem , co ogólnie sprawdza się przyzwoicie w praktyce i nie ma z tym problemów.KLIK

DAREX - 2012-12-28, 21:23

Dziś wymieniłem klocki z przodu, nowe to Delphi LP2142 . Stare dały radę przez 85 700 km i jeszcze "były". Zmartwiłem się tylko, że wewnetrzny z prawej strony był zjechany na maksa podczas gdy pozostałe miały jeszcze po 4mm w tym wew. po lewej stronie (tj. od tłoczka).
Podpowiedz huri_khan przydatna, a czas wykonania obydwu stron to nie cała godzina pracy.
Koszt to: 135 zł klocki + moja Rg = sama przyjemność, (w ASO chcieli 365 zł + dojazd + czekanie ok.2h).
Teraz pozostaje jeszcze tył, ale chyba o wiosnę zachaczą.

Maidenman - 2012-12-29, 01:47

Dzięki wszystkim za radę. Zamówiłem TRW :)
endriu333 - 2013-09-12, 13:08

PAnowie a odnośnie klocków - przy jakich przebiegach je wymienialiście (tył - przód?) ja mam prawie 60 kkm i klocki cały czas są....około 4-5mm
piciks - 2013-09-16, 12:51

nienawidzę ferrodo - zamontowałem z tarczami ATE na przód i koszmar, po 2k kilometrów piszczały niemiłosiernie. wymieniłem na TRW. i od tego momentu tylko TRW :)

sorry za offtop...

mario78 - 2013-09-16, 19:22

TRW mam na przodzie, zmienione ok 13tyś km temu, sprawują się dobrze, a jak będzie z Ferodo zobaczymy, na razie jest ok.
Oryginały na przodzie wytrzymały trochę ponad 40 tyś.




krecik - 2014-01-12, 15:31

a czy klocki maja czujniki kiedy sa już wytarte czy wyskakuje na desce rozdzielczej jakiś znaczek
mario78 - 2014-01-12, 17:12

W cruze'ie są klocki bez czujników, nic się na desce nie wyświetla, mogą być czujniki akustyczne.
barus - 2014-02-27, 20:55
Temat postu: Re: Wymiana klocków tył - tylnie klocki w Cruze wymiana
[quote="huri_khan"]
Obrazek

Czy ktoś może mi powiedzieć, do czego służy to małe okrągłe ustrojstwo przy dolnym trzpieniu mocującym zacisk klocków hamulców?
Na rysunku trzpienie są zaznaczone czerwonymi kółkami.

endriu333 - 2014-02-27, 21:40

Na dole to tłumik drgań a góra to śruba mocująca pływak...
Jak będziesz go dokrecal to pamiętaj o odpowiedniej sile dokręcania-chyba 30nm-sprawdź to.

barus - 2014-02-27, 22:05

OK! Dzięki.
endriu333 - 2014-02-28, 10:46

a nie ma problemu ...tak z ciekawości wymieniasz klocki tak? jaki miały przelot (km)?
barus - 2014-02-28, 21:17

endriu!
Od dawna walczę ze stukami dochodzącymi z zawieszenia. Ostatnio nawet udało mi się przekonać, nie bez trudu, ASO do wymiany amortyzatorów, jest już zgoda centrali, w przyszłym tygodniu będą wymieniać. Przy jeździe próbnej oprócz „typowych” głuchych stuków amorów dochodzą również metaliczne stuki z tyłu, prawa strona, wiem, że te dźwięki generuje tylny lewy zacisk hamulcowy. Wiem to, bo przy zamianie opon letnich na zimowe sprawdzałem luz na zaciskach i właśnie prawy przód a zwłaszcza prawy tył – miały luzy boczne, poruszając nimi energicznie wydawały dźwięki metaliczne, takie jak właśnie słyszę, co ciekawe lewa strona nie ma luzów.
Przy kolejnej zamianie opon dobiorę się do tych luzów, skorzystam z rady m/i krucyfiksa.

endriu333 - 2014-03-03, 08:19

no tak stuki....upierdliwy temat:) a widziałeś jak ktoś z rosji to "rozwiązał"...na amorki założył kawałek rurki takiej od izolacji rur a zaciski były "ściągnięte" taką linką napinającą....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group