To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Szósty przegląd Chevrolet Cruze

tomekrus - 2013-02-12, 15:59

Michal51 napisał/a:
kamix,
natomiast co do przywożenia swoich części na przeglądy bym się wstrzymał do końca gwarancji - przy poważnych awariach importer pójdzie w obronę, że to np. dostarczony przez Ciebie olej był np. podróbką i jest problem...


zgadzam się z przedmówcą, przy przeglądach gwarancyjnych (po roku i po dwóch) nie ma sensu ryzykować dla 100 zł, szkoda nerwów

KAI - 2013-02-12, 16:47

tomekrus napisał/a:

zgadzam się z przedmówcą, przy przeglądach gwarancyjnych (po roku i po dwóch) nie ma sensu ryzykować dla 100 zł, szkoda nerwów

No ale jest takie realne ryzyko? Czy tak się po prostu straszymy nawzajem na zapas?

huri_khan - 2013-02-12, 17:20

KAI napisał/a:
No ale jest takie realne ryzyko? Czy tak się po prostu straszymy nawzajem na zapas?


Ja mam wyciek oleju, uszczelniacz do wymiany. Ciekawe jaka byłaby reakcja gdyby dopatrzyli się że przyniosłem swój olej na któryś przegląd ?
Znając życie zarzucili by że olej nie spełniał wymogów i odmawiają naprawy.

KAI - 2013-02-12, 17:22

huri_khan napisał/a:

Znając życie zarzucili by że olej nie spełniał wymogów i odmawiają naprawy.

Ja rozumiem. Ale chodzi mi o to czy były takie konkretne sytuacje u kogoś z forum.
Bo już parę osób napisało, że daje swoje części.

tomekrus - 2013-02-12, 18:07

KAI - jakby w serwisach stosowane były normalne i jasne praktyki to oczywiście byłoby tak jak mowisz. Zdajesz sobie pewnie jednak sprawę że tak nie jest i w przypadku awarii serwis potrafi zrobić wszystko żeby się wykręcić. I to nie oni wtedy będą musieli Ci coś udowodnić tylko Ty im.
Każdy może oczywiście inaczej wszystko interpretowac. Ja jestem tylko zdania że nie warto ryzykowac 100 zł oszczędności na przeglądzie mając na uwadze potencjalne problemy w przyszlości. Tym bardziej że tych przeglądów nie ma 10 tylko zazwyczaj 2-3.

KAI - 2013-02-12, 18:16

tomekrus napisał/a:
KAI - jakby w serwisach stosowane były normalne i jasne praktyki to oczywiście byłoby tak jak mowisz. Zdajesz sobie pewnie jednak sprawę że tak nie jest i w przypadku awarii serwis potrafi zrobić wszystko żeby się wykręcić. I to nie oni wtedy będą musieli Ci coś udowodnić tylko Ty im.
Każdy może oczywiście inaczej wszystko interpretowac. Ja jestem tylko zdania że nie warto ryzykowac 100 zł oszczędności na przeglądzie mając na uwadze potencjalne problemy w przyszlości. Tym bardziej że tych przeglądów nie ma 10 tylko zazwyczaj 2-3.

Kurde. Ale to nie jest 100 zł. Na samym oleju ze 300 zł przycięli (!)

Dobra - ja napiszę do do Pani Bronisz.
Będzie oficjalne stanowisko Chevrolet - to będzie sprawa jasna.

Dot - 2013-02-12, 18:35

KAI napisał/a:
Dobra - ja napiszę do do Pani Bronisz.


Mi rano odpisała, że zależy wszystko od danego serwisu czy zrobią przegląd z Twoimi częściami i żeby takie pytania kierować bezpośrednio tam.

KAI - 2013-02-12, 18:40

Gwarancja jest od producenta i to producent powinien ustalać jej warunki.

Przejrzałem dzisiaj instrukcję i zapisy są następujące:
Użycie paliwa niespełniającego
wymogów normy EN 228 lub E
DIN 51626-1, lub ich
odpowiednika może prowadzić do
powstawania osadów lub
uszkodzenia silnika oraz
unieważnienia gwarancji.

Użycie paliwa niespełniającego
wymogów normy EN 590 lub jej
odpowiednika może doprowadzić
do utraty mocy, przyspieszonego
zużycia lub uszkodzenia silnika
oraz unieważnienia gwarancji.

Należy korzystać wyłącznie z
produktów spełniających wymogi
specyfikacji. Szkody wynikłe wskutek
używania produktów niezgodnych z
wymogami specyfikacji nie podlegają
naprawie w ramach gwarancji.

Stosowanie dodatków do oleju
silnikowego może doprowadzić do
awarii i utraty gwarancji.

Moim zdaniem mamy prawo do pisemnego stanowiska producenta w tej sprawie.

A z tym odmawianiem gwarancji to jak jest?

Bo już widać na forum parę wpisów i widać, że tu uznano, tu nie uznano...
Jak to dalej załatwialiście? Po prostu zmiana ASO?

lis tomek - 2013-02-12, 19:58

Ja uważam jeśli ktoś chce wywalić parę stówek więcej i dostanie 10% tylko dla tego że to aso to ok tylko czym różni się olej czy filtry itp od tych które kupię sam ? niczym tyle że to samo jest tańsze 50% ja wolę dać dzieciom na wycieczkę .Dobrze że w ASO nie ma CPN bo też trzeba by było tam tankować . Ja 3 miechy po pierwszym przeglądzie i nie ma żadnej zmianki w fakturze że części miałem swoje . Pozd.
KAI - 2013-02-13, 11:21

"Witam,
może Pan przyjść na przegląd z własnymi częściami, które spełniają wymagania producenta.
Zostanie to tylko odnotowane na fakturze/zleceniu i w razie gdyby powstała usterka spowodowana jednak złą jakością tych części, bądź złymi parametrami, to nie zostanie ona uznana w ramach gwarancji.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Bronisz"

Michal51 - 2013-02-13, 11:53

KAI, pani Bronisz ujęła bardziej dyplomatycznie to co ja pisałem wcześniej...

Uważam, że oszczędność rzędu 200 PLN/przegląd nie jest warta tego, że importer będzie miał na nas "haka" przy pierwszej awarii.

Egoista - 2013-02-13, 18:49

KAI napisał/a:
"Witam,
może Pan przyjść na przegląd z własnymi częściami, które spełniają wymagania producenta.
Zostanie to tylko odnotowane na fakturze/zleceniu i w razie gdyby powstała usterka spowodowana jednak złą jakością tych części, bądź złymi parametrami, to nie zostanie ona uznana w ramach gwarancji.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Bronisz"

Czegoś tu nie rozumiem. :twisted: Znaczy się ASO ma jakieś inne części , które na 101% spełniają wymagania producenta?
Bzdura.

KAI - 2013-02-13, 18:52

Też to sobie pomyślałem. Generalnie nie mają żadnych podstaw do robienia problemów.
A czy będą robić - kto to może wiedzieć.
Poza tym podstawą do uznania gwarancji są chyba przeglądy gwarancyjne a nie faktury.

Co ich obchodzi ile i u kogo ja zapłaciłem?

DAREX - 2013-02-13, 20:01

Na przeglądzie zgodnie z książką mamy do wymiany konkretne elementy (materiały) a część innych do sprawdzenia, wobec czego wcale nie ma potrzeby dokonywać tak szerokich zakresów, tylko min. ze względu właśnie na koszt. Za to serwis ma w swoim wykonać (sprawdzić) ileś punktów kontrolnych i to jest ich obowiązek.
Wymiana klocków hamulcowych, wycieraczek itp. jest ponad stan, te elementy nie mają wpływu na gwarancję. Ponadto przed ich wymianą pracownik powinien uzyskać naszą zgodę na ich wymianę.
Ponadto nie mówimy tu o jakiś 200 zl tylko dużo wiekszej kasie. Przynosząc własne materiały np. możemy poprosić o wpisanie na fakturze o wpisanie jakigo producenta (klasy) one są, ja tak robię i nie ma problemu.
Jeżeli przywołać rozpisane ceny kamix-a to jest ewidentne "zdzierstwo". O cenie oleju już kiedyś pisałem nie wspominając o klockach hamulcowych.
Podsumowując przewidywany koszt przeglądu na 90tyś km to w moim wypadku będzie ok. 632 zł (komplet) i basta.

KAI - 2013-02-13, 20:05

No to ja się jeszcze dopytam wprost:
Czy Ci z Was, którzy korzystali z gwarancji byli proszenie o faktury?

Bo ja uważam, że ASO ma prawo wglądu tylko w książkę serwisową.
A tam są takie pola, które są potrzebne (specyfikacja) i tylko takie powinny mieć znaczenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group