To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Zakup Cruza

Zajjack - 2013-07-26, 06:16

Zależy jak i gdzie jeżdzisz.
Jeżeli planujesz zrobić autem tylko 100.000 to dopłata do diesla nigdy ci się nie zwróci, ponadto diesel lubi trasę, jazda po mieście dla silnika i całego układu przeniesienia napędu to katorga którą dodatkowo z punktu widzenia zużycia podzespołów potęguję właśnie wysoki moment obrotowy. Pomyśl nad 1,4T bo te 100.000 powinien wytrzymać a też fajnie jedzie choć do miasta gdzie wiadomo nikt szybko nie jeżdzi 1,8 wystarczy. LPG kuszące - wczoraj widziałem na stacji za 1,99 zł co w porównaniu do benzyny, która niedługo pewnie będzie po 6zł jest ogromną różnicą nawet jak ci spali te 2~3 litrów więcej.
Mitsu Lancer to jednak trochę egzotyka a peugeot nowy niesprawdzony model.
Takie moje zdanie

mario78 - 2013-07-26, 06:25

erbs napisał/a:
to nie jest tak że ja chcę auto z LPG - zastanawiam się czy brać 1.8 które jak mówisz spali mi 11l gazu czy diesla który spali pewnie około 6L ropy, bardziej chodzi mi o wytrzymałość i bezawaryjność.


W 6l ciężko będzie się zamknąć ze spalaniem w dieslu, trzeba liczyć co najmniej litr więcej i jeśli większość przebiegu jest robiona w mieście to niestety mogą wystąpić problemy z zapychającym się DPF i rosnącym poziomem oleju. Jeśli do miasta to brałbym benzynę.

Zajjack napisał/a:
jazda po mieście dla silnika i całego układu przeniesienia napędu to katorga którą dodatkowo z punktu widzenia zużycia podzespołów potęguję właśnie wysoki moment obrotowy.


Nie przesadzajmy, dlatego z racji większej mocy i momentu niż w benzynie, w dieslu jest mocniejsze sprzęgło, skrzynia dostosowane do takich parametrów, moim zdaniem jedynym ogranicznikiem do miasta jest DPF.

mirekchevy - 2013-08-17, 15:28

Chcę kupić cruze kombi z silnikiem 1.4 t w wersji ltz ale nie za bardzo pasują mi felgi i obony 17 cal, ( opony niskoprofilowe na polskie drogi ? + większy koszt przy zmianie na zimowe ), czy mogę zmienić w tej wersji na 16 cal z odp obniżeniem ceny, czy muszę zejść na wersję lt+?
I jeszcze jedno - jak wygląda tapicerka z ekoskòrą. Czy całość jest w ekoskòrze ( skaj) czy tylko niektóre elementy i jaki to rodzaj skaju. Pytam, bo skaj nie przepuszcza powietrza i może być nieciekawie w gorące dni pomimo estetycznego wyglądu

mirekchevy - 2013-08-26, 17:09

Witam. Mam pytanie, myślę o cruze kombi ale słyszałem że cruze ( tak jak większość koreańczyków) ma cienkie blachy na nadwoziu. Jak to wygląda np po opadzie gradu ? Czy gorzej w stosunku do europejskich pojazdow ? Czy blachy są wytrzymałe na lekkie stuknięcia
Zajjack - 2013-08-26, 18:59

Blacha jest cienka, na masce czy dachu można ją wręcz wprawić w rezonans przy nacisku podczas chociażby mycia. Porównywałem do poprzedniej octavi i w skodzie jest jednak grubsza, choć pewnie w tej nowej, która jest też zrobiona oszczędnie jak i wszystko na nowej płycie golfa może być podobnie.
Jak złapie cię duży grad to wgniotki gwarantowane i lepiej nie parkować pod kasztanowcem.
Na pocieszenie napiszę jednak aby nie było, że tak oczerniam - mój ma już 4 lata i 2 miesiące i jak do tej pory nigdzie ani grama rdzy czy purchli pod lakierem.
Widziałem, też kilka nowych modeli po wypadkach i w większości blacha składa się w harmonijkę lub miałą fakturę zgniecionej kartki papieru więc wszyscy stosują coraz ciensze blachy. Jak ktoś liczy na taką blachę jak w starym mercedesie czy chociażby passacie B5 to niestety musi się pogodzić z tym, że takie popularne auta już chyba nie istnieją.

mirekchevy - 2013-09-05, 00:01

I jeszcze jedno. Przed xakupem Czytam testy i wyczytalem że jest problem że środkowym podlokietnikiem kierowcy który wraca samoczynnie do tylnego położenia i podobno nie da się go ustawic. Podczas jazdy testowej nie zdążyłem tego sprawdzic. Czy to prawda :-|
muminek - 2013-09-05, 10:07

mirekchevy napisał/a:
I jeszcze jedno. Przed xakupem Czytam testy i wyczytalem że jest problem że środkowym podlokietnikiem kierowcy który wraca samoczynnie do tylnego położenia i podobno nie da się go ustawic. Podczas jazdy testowej nie zdążyłem tego sprawdzic. Czy to prawda :-|


No niestety, nie ma żadnej blokady więc jak się lubi operować skrzynią biegów z łokciem na podłokietniku, to błyskawicznie wraca do pozycji początkowej :(
Dodatkowo przycisk do otwierania podłokietnika jest jednocześnie przyciskiem do jego wysuwania, więc jak podłokietnik jest wysunięty to go nie otworzysz.

mario78 - 2013-09-05, 18:09

muminek napisał/a:
mirekchevy napisał/a:
I jeszcze jedno. Przed xakupem Czytam testy i wyczytalem że jest problem że środkowym podlokietnikiem kierowcy który wraca samoczynnie do tylnego położenia i podobno nie da się go ustawic. Podczas jazdy testowej nie zdążyłem tego sprawdzic. Czy to prawda :-|


No niestety, nie ma żadnej blokady więc jak się lubi operować skrzynią biegów z łokciem na podłokietniku, to błyskawicznie wraca do pozycji początkowej :(
Dodatkowo przycisk do otwierania podłokietnika jest jednocześnie przyciskiem do jego wysuwania, więc jak podłokietnik jest wysunięty to go nie otworzysz.


Tutaj jest więcej o podłokietniku klik i patent żeby się nie chował i dał otwierać ;-) .

Sobol - 2013-09-08, 09:49

Pierwszy post na forum więc serdecznie wszystkich witam. W piątek (06-09-2013) odebrałem swojego nowego Cruza sedan 1.8 LPG z wyposażeniem LT w kolorze brązowy metalik :D Dzięki waszym opinią z tego forum zapadła decyzja o kupnie Cruza.
tomi333 - 2013-09-08, 09:58

Sobol napisał/a:
Pierwszy post na forum więc serdecznie wszystkich witam. W piątek (06-09-2013) odebrałem swojego nowego Cruza sedan 1.8 LPG z wyposażeniem LT w kolorze brązowy metalik :D Dzięki waszym opinią z tego forum zapadła decyzja o kupnie Cruza.

A ile kolegę kosztował samochód i jakie dodatki udało się wytargowac?

C77 - 2013-09-09, 10:44

Sobol napisał/a:
...Dzięki waszym opinią z tego forum zapadła decyzja o kupnie Cruza.

Bardzo miło czytać o realnej przydatności naszego forum :-)

Bezawaryjności i radości z nowego nabytku ;-)

Karlos - 2013-09-09, 13:44

Witajcie.
Ja również stałem się posiadaczem Cruze`a 1.8 z LPG. W najbliższym czasie opiszę moje spostrzeżenia, siłą rzeczy będą porównaniem do Skody Fabii I (nie bezpośrednio, ponieważ to różne segmenty), którą przez ostatnie 10 lat użytkowałem.
Za kilka dni ruszam w Europę zachodnią, będą miał okazję docenić komfort auta z segmentu C, wartość tempomatu, akustykę przy większych prędkościach i fotel, który od pierwszego kontaktu zachwycił wygodą i "trzymaniem bocznym".
Tak na gorąco (vs. moje poprzednie auto): brakuje w wersji sedan gniazdka 12V w bagażniku, klimatyzowanego schowka od strony pasażera, klimatyzowanego schowka na puszkę 0,33l po stronie kierowcy, licznika dziennego (komputer).
Zapach fabryki w aucie - bezcenne.

Karlos - 2013-09-09, 13:54

Zajjack napisał/a:
Blacha jest cienka, na masce czy dachu można ją wręcz wprawić w rezonans przy nacisku podczas chociażby mycia. Porównywałem do poprzedniej octavi i w skodzie jest jednak grubsza, choć pewnie w tej nowej, która jest też zrobiona oszczędnie jak i wszystko na nowej płycie golfa może być podobnie.
Jak złapie cię duży grad to wgniotki gwarantowane i lepiej nie parkować pod kasztanowcem.
Na pocieszenie napiszę jednak aby nie było, że tak oczerniam - mój ma już 4 lata i 2 miesiące i jak do tej pory nigdzie ani grama rdzy czy purchli pod lakierem.
Widziałem, też kilka nowych modeli po wypadkach i w większości blacha składa się w harmonijkę lub miałą fakturę zgniecionej kartki papieru więc wszyscy stosują coraz ciensze blachy. Jak ktoś liczy na taką blachę jak w starym mercedesie czy chociażby passacie B5 to niestety musi się pogodzić z tym, że takie popularne auta już chyba nie istnieją.

W maju ubiegłego roku grad sponiewierał Hondę mojej żony. Wtedy jako użytkownik Skody byłem przekonany, że grubość blachy miała tu decydujące znaczenie. Jakież było moje zdziwienie, jak zobaczyłem 2 dni później pozostałe pojazdy, które zaparkowane były felernego dnia obok Hondy. Nawet gruboskórne auto, jak Golf z 2002 roku wyglądał dramatycznie, nie wspomnę już o Volvo. Każde auto wtedy ucierpiało.
Dlatego grubością blach bym się nie przejmował. Przy silnym opadzie każda blacha samochodowa się podda.

Anonymous - 2013-09-09, 15:16

Karlos napisał/a:
Dlatego grubością blach bym się nie przejmował. Przy silnym opadzie każda blacha samochodowa się podda.


Niestety nic nie zastąpi dobrego ubezpieczenia

KAI - 2013-09-16, 00:36

Hmmm... no ja powiem tylko tyle, że ostatnio wybrałem się do salony Skody żeby obejrzeć nową Octavię. Ma zdecydowanie grubszą blachę niż Cruze.

I ja też staram się nie parkować pod chmurką.
A pod drzewem tym bardziej.

No i nie wolno zamykać klapy przedniej poprzez nacisk.
Tylko upuszczanie z góry.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group