To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Buczenie podczas jazdy

sancho - 2013-02-15, 12:25
Temat postu: Buczenie podczas jazdy
Mam pytanie do forumowiczów. Podczas jazdy, powyżej 2 tys obrotów pojawia się upierdliwe buczenie. W poprzednim samochodzie wymieniałem łożyska w kołach - tam też buczało ale nasilało się na zakrętach (w zależności, z której strony było walnięte łożysko) a tutaj nie ma znaczenia czy jadę prosto, czy skręcam- hałas jest taki sam. Czy to możliwe, żeby łożysko/podpora wału się sypało? Auto ma przejechane 80 tys.
XaRaDaS - 2013-02-15, 12:56

sancho napisał/a:
powyżej 2 tys obrotów pojawia się upierdliwe buczenie.
i tylko w tym przypadku ? cz buczenie masz przy jakimś zakresie prędkości ? Może robi ci się dziura w wydechu, bo przy większych obrotach masz więcej spalin. Łożysko raczej by buczało tak od 60-70 km.h do około 110-120 potem przestaje buczeć, tak przynajmniej miałem w poprzednim aucie.
Anonymous - 2013-02-15, 12:56

Sprawdz wyząbkowanie opon
sancho - 2013-02-16, 17:48

Opony prawie nowe - dla mnie laika nic nie budzą zastrzeżeń - równomierny, głęboki bieżnik.
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów, przy schodzeniu z prędkości (hamowanie silnikiem) bardziej słyszalne.

Dot - 2013-02-16, 17:55

Temperatura silnika ma jakieś znaczenie?
To buczenie jest słyszalne z zewnątrz czy tylko wewnątrz?
I czy na postoju też tak się dzieje jak dodasz gazu?

Anonymous - 2013-02-16, 18:09

sancho napisał/a:
Opony prawie nowe - dla mnie laika nic nie budzą zastrzeżeń - równomierny, głęboki bieżnik.
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów, przy schodzeniu z prędkości (hamowanie silnikiem) bardziej słyszalne.


1. Czy to buczenie występuje tylko przy pewnych prędkościach samochodu (niezależnie od biegu), czy może wystąpić nawet przy 40km.h na dwójce?
2. Wystarczy nawet 1000 km, żeby wyząbkować opony. Sprawdź je ręką (zwłaszcza tylne).
Opony powinny przy przesuwaniu reką być jednakowe w jedną i drugą stronę.
Jeśli wyczujesz, że dotykając ręką w jedną stronę jest OK, a w drugą jest jakby pod włos - to niestety masz wyząbkowane opony

user_02 - 2013-02-16, 23:12

Skrzynia? Dolot?
XaRaDaS - 2013-02-17, 11:13

Skrzynia - nie, dolot - nie. Obstawiam na łożysko, tak miałem w lanosie i w sumie w warsztacie sprawdziliśmy wszystkie koła, bo nie można było na ucho określić które koło buczy, a buczało tylne prawe, które było może z 2 miechy wcześniej wymieniane. Osobiście wydawało mi się, że to przód był prawy, a jak wyszło ;) Tak więc lepiej podnieść auto i sprawdzić kręcąc kołami czy niczego nie słychać.
Anonymous - 2013-02-17, 11:21

Skrzynia może być - mechanizm różnicowy. Jednak to łatwo byłoby wychwycić. Przy pewnej prędkości byłoby głośniej, ale wycie słyszalne by było przy każdej prędkości (tyle, ze słabe)
Jednak ja stawiam na opony :)

XaRaDaS - 2013-02-17, 11:22

Póki kolega Sancho nie podjedzie, albo nie podniesie auta to się nie przekonamy ;)
Dot - 2013-02-17, 13:14

Kurde.
Czytamy jeszcze raz :)

sancho napisał/a:
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów


Wiec to o czym mówicie:

Cytat:
Jednak ja stawiam na opony :)


XaRaDaS napisał/a:
Obstawiam na łożysko


Raczej odpada ;)

XaRaDaS - 2013-02-17, 13:26

Dot napisał/a:
Kurde.
Czytamy jeszcze raz :)

sancho napisał/a:
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów


Wiec to o czym mówicie:

Cytat:
Jednak ja stawiam na opony :)


XaRaDaS napisał/a:
Obstawiam na łożysko


Raczej odpada ;)


Zapomniałem, dziura w układzie wydechowym ;-) pytanie tylko, czy jak na jałowym jest to też buczy, jak go przygazuje to może będzie to samo.

sancho - 2013-02-17, 17:43

Na jałowym nic się nie dzieje. W tym tygodniu zbadam koła ale przeczucie mi mówi, że to nie będzie takie proste:/. Tak ogólnie to pierwszy entuzjazm to tego auta jakby przygasa. Po ponad przejechanych 2 tys km zdążyłem wymienić termostat, DPF cyklicznie się wypala co 200-300 km (przyczyna nieznana) i powoduje szybki "przyrost" oleju. W tej chwili mam max na podziałce a olej miesiąc temu wymieniony (było 2/3 na bagnecie). Za chwilę czeka mnie wymiana oleju, co tanie nie jest.
XaRaDaS - 2013-02-17, 19:03

Coś za często te wymiany oleju masz, ile ty kilometrów robisz ?? Przecież olej to co roku ew. co 15 tyś. km, czy ty przypadkiem uszczelki pod głowicą nie masz padniętej.

sancho napisał/a:
Na jałowym nic się nie dzieje.
Ale na jałowym daj gazu i wtedy czy masz buczenie ??
sancho - 2013-02-17, 22:18

Na jałowym bez buczenia czy dodam gaz czy nie. A oleju przybywa na skutek zbyt częstych regeneracji filtra DPF (niespalona ropa miesza się z olejem) :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group