To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.4T a LPG

ryjek - 2012-03-07, 10:42

czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|
horde - 2012-03-07, 12:53

Ja tam w ogole nad "zagazowaniem" nie mysle, wystarczy mi dobra benzyna :)
Zreszta jakos nie jestem zwolennikiem gazu.
Mialem na oku 1.8, a teraz na horyzoncie pojawia się 1.4 doladowany to sie zastanawiam :)

user_02 - 2012-03-07, 14:21

ryjek napisał/a:
Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

A tak się nie zatrze? Turbina jest smarowana olejem, więc spokojnie.


horde, Z tego co wiem to w nowym aveo idzie ten system wyłączyć(przycisk eco), IMHO w cruzie też powinna być taka możliwość.

Zajjack - 2012-03-07, 14:57

ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu

ŁukaszK - 2012-03-07, 19:45

Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Jeżeli to będzie przeszczepiony A14NET z Astry J, to wtrysku bezpośredniego nie ma ten motor na bank.

Zajjack - 2012-03-07, 21:24

ŁukaszK napisał/a:
Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Jeżeli to będzie przeszczepiony A14NET z Astry J, to wtrysku bezpośredniego nie ma ten motor na bank.

Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji więc nie jest to takie pewne.
Żaden wysilony silnik raczej nie znosi najlepiej gazu więc ja bym raczej nie ryzykował takich eksperymentów.

Redskull - 2012-03-07, 22:02

przewaliłem na Lancii Zecie (motor puga) 150 tyś na gazie. A montowany był przy 200 tyś bez remontu. Mam kontakt z właścicielem i dziękuje mi do dziś (2 lata jak auto sprzedałem).
sebastian264 - 2012-03-08, 12:46

W starszych generacjach silników gaz się jako tako sprawdzał i to chodziło. Teraz te silniki staja sie tak zaawansowane technologicznie że ciężko będzie je zagazować. Z resztą jeśli nawet to to co się zaoszczędzi na jeździe na LPG z czasam będzie trzeba włożyć w remont silnika.
sobior - 2012-03-08, 23:27

Zgadzam się z przedmówcą, dodatkowo trzeba wyliczyć ile czasu będzie się eksploatowało pojazd i ile km przez ten czas się pokona, doliczyć koszty montażu instalacji gazowej, koszty gazu i benzyny i wyliczyć różnicę, i jak się w większości przypadków okazuje to wychodzi się na zero, albo dopłaca się do gazu, trzeba wziąć właśnie pod uwagę dodatkowy serwis, wyższe opłaty za przeglądy, miejsce w bagażniku lub kole zajęte i smród w samochodzie od czasu do czasu gazem :) Ja tak miałem, a miałem 3 samochody na gaz różne marki i różne instalacje i stwierdziłem, że już nigdy więcej gazu w samochodzie :)

A co do Cruze Combi to fajne autko, ciekawi mnie tylko cena jak będzie u Nas w Polsce ...
JA już niebawem odbieram swojego Cruze'a - w tej chwili płynie - będzie początek kwietnia :) na zajączka hehe

BigMac - 2012-03-09, 10:37

sobior napisał/a:
Zgadzam się z przedmówcą, dodatkowo trzeba wyliczyć ile czasu będzie się eksploatowało pojazd i ile km przez ten czas się pokona, doliczyć koszty montażu instalacji gazowej, koszty gazu i benzyny i wyliczyć różnicę, i jak się w większości przypadków okazuje to wychodzi się na zero, albo dopłaca się do gazu, trzeba wziąć właśnie pod uwagę dodatkowy serwis, wyższe opłaty za przeglądy, miejsce w bagażniku lub kole zajęte i smród w samochodzie od czasu do czasu gazem :) Ja tak miałem, a miałem 3 samochody na gaz różne marki i różne instalacje i stwierdziłem, że już nigdy więcej gazu w samochodzie :)

A co do Cruze Combi to fajne autko, ciekawi mnie tylko cena jak będzie u Nas w Polsce ...
JA już niebawem odbieram swojego Cruze'a - w tej chwili płynie - będzie początek kwietnia :) na zajączka hehe


Wydaje mi sie, ze tak samo jak silniki sa coraz nowoczesniejsze i bardziej zaawansowane technicznie, tak samo i instalacje gazowe sa coraz nowoczesniejsze. Firmy z tej branzy tez ciagle pracuja i unowoczesniaja te instalacje, wiec mysle ze i do takiego silnika wymysla instalacje gazowa, ktora bedzie dzialac dobrze. Na podlasiu jest firma, chyba a.max, ktora opracowuje i produkuje instalacje LPG/CNG, maja laboratoria i wciaz pracuja nad nowymi rozwiazaniami. Warto sobie o nich poczytac:)

Pozdrawiam,

BigMac

Redskull - 2012-03-09, 15:40

Chłopaki.... śmiem twierdzić, że bzdury gadacie na temat gazu :D Policzcie sobie 5 lat eksploatacji nowego cruza 1.8 z gazem lub bez.

Dla chętnych przygotowałem kalkulator w excelu. Po 200 tys km masz 30 tyś złotych w kieszeni minus kasa za przeglądy i serwis gazu. Czyli jakieś 30 tyś minus 5 tyś. Masz 25 tyś złotych w kieszeni. Ja 200k robię w 3-4 lata. MAM NA NOWY SILNIK DO CRUZA I JESZCZE ZOSTANIE NA CZĘŚCI. Pozdrawiam umiejących liczyć

ryjek - 2012-03-09, 17:25

no tak kolego,ale nie każdy robi tyle kilometrów co ty,zwróć też na to uwagę,jeśli ja np robię 12tyś rocznie to mi się gaz nie opłaca absolutnie.Jeśli bym robił 15-20tyś rocznie to pewno bym sam jezdził na LPG.
Przypomnę że temat dotyczy jak LPG będzie spisywało się w nowym silniku cruze bo tego nikt na dzień dzisiejszy nie wie prawda?

Zajjack - 2012-03-09, 18:34

Redskull napisał/a:
Chłopaki.... śmiem twierdzić, że bzdury gadacie na temat gazu :D Policzcie sobie 5 lat eksploatacji nowego cruza 1.8 z gazem lub bez.

Dla chętnych przygotowałem kalkulator w excelu. Po 200 tys km masz 30 tyś złotych w kieszeni minus kasa za przeglądy i serwis gazu. Czyli jakieś 30 tyś minus 5 tyś. Masz 25 tyś złotych w kieszeni. Ja 200k robię w 3-4 lata. MAM NA NOWY SILNIK DO CRUZA I JESZCZE ZOSTANIE NA CZĘŚCI. Pozdrawiam umiejących liczyć

Jeżeli będzie miał tak samo delikatną głowicę i osprzęt jak 1.6 do którego gazu się nie poleca to twoja kalkulacja jest czysto teoretyczna. Zresztą kto wkłada do nowego silnika o pojemności 1.4 i w dodatku z turbiną gaz? Na gaz to dobre były kiedyś solidne ośmiozaworowe ople a nie dzisiejsze tekturowe konstrukcje.
Był kiedyś ktoś na forum z zagazowanym 1.6 ale od dłuższego czasu nie widzę jego wpisów a chętnie dowiedziałbym się z racji tego że też mam 1.6 jak sprawuje się gaz po większym przebiegu w tym silniku. Na allegro pojawiają się cruze'y z gazem co sugeruje jednak że to paliwo im nie służy. Jestem dużym zwolennikiem gazu jednak w dzisiejszych nowych samochodach nawet na benzynie często wychodzą takie wianki że głowa mała, jak nowy 1.4T będzie podobnej jakości jak wynalazki w stylu VW TSI to ja dziękuje za gaz w takim silniku.

Redskull - 2012-03-09, 21:06

Cytat:
Zresztą kto wkłada do nowego silnika o pojemności 1.4 i w dodatku z turbiną gaz? Na gaz to dobre były kiedyś solidne ośmiozaworowe ople a nie dzisiejsze tekturowe konstrukcje.


Pełna zgoda. Przyjąłem kalkulacje dla 1.8. Aczkolwiek nie sądzę, aby marka budżetowa pod tytułem Chevrolet zrobiła silnik pokroju TSI (zmienne fazy, wtrysk bezpośredni). Podejrzewam, że będzie to klasyczny układ turbo. Wtedy gaz czy benzyna to jedno wszystko. Aczkolwiek, gdyby taki motor miał palić 7l/100 tak jak 1.4 TSI 122KM to nie bawiłbym się w gaz :D Gdyby palił więcej to gazować. Obróbka głowicy to 2k zł z robotą, więc 10 tyś km na gazie i masz :D

C77 - 2012-03-09, 22:55

Zajjack napisał/a:
Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach
od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji...


Zajjack, tak z czystej ciekawości, skąd masz informacje, że to będzie bankowo inne 1.4T od tego w Stanach?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group