To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.4T a LPG

Zajjack - 2012-03-10, 06:38

Redskull napisał/a:
Cytat:
Zresztą kto wkłada do nowego silnika o pojemności 1.4 i w dodatku z turbiną gaz? Na gaz to dobre były kiedyś solidne ośmiozaworowe ople a nie dzisiejsze tekturowe konstrukcje.


Pełna zgoda. Przyjąłem kalkulacje dla 1.8. Aczkolwiek nie sądzę, aby marka budżetowa pod tytułem Chevrolet zrobiła silnik pokroju TSI (zmienne fazy, wtrysk bezpośredni). Podejrzewam, że będzie to klasyczny układ turbo. Wtedy gaz czy benzyna to jedno wszystko. Aczkolwiek, gdyby taki motor miał palić 7l/100 tak jak 1.4 TSI 122KM to nie bawiłbym się w gaz :D Gdyby palił więcej to gazować. Obróbka głowicy to 2k zł z robotą, więc 10 tyś km na gazie i masz :D

Zmienne fazy to już teraz są, silnik robi GM a nie chevrolet a dla GM chevrolet to kluczowa marka.

[ Dodano: |10 Mar 2012|, o 06:40 ]
C77 napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach
od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji...


Zajjack, tak z czystej ciekawości, skąd masz informacje, że to będzie bankowo inne 1.4T od tego w Stanach?

A gdzie napisałem że bankowo będzie tam inny silnik? Napisałem tylko że może to być już jeden z najnowszych zapowiedzianych przez GM motorów.

huri_khan - 2012-03-10, 09:50

Zajjack napisał/a:
silnik robi GM a nie chevrolet a dla GM chevrolet to kluczowa marka.


Tylko że w Polsce to Opel jest kluczową marką a nie Chevi. :-P

nieaktualne - 2012-03-11, 19:51

Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

Raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Nawet jeśli to by był silnik Turbo Stratified Injection to STAG 400 DPI jest przeznaczony do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa ;-)

Zajjack - 2012-03-12, 06:32

C77 napisał/a:
Zajjack napisał/a:
huri_khan napisał/a:
Zajjack napisał/a:
silnik robi GM a nie chevrolet a dla GM chevrolet to kluczowa marka.


Tylko że w Polsce to Opel jest kluczową marką a nie Chevi. :-P

Generującą jedynie straty podobnie jak kiedyś SAAB. Jak dla mnie to raczej kula u nogi.


Ale co Ty opowiadasz tej?
Przeczytaj sobie wzrosty sprzedaży globalne i regionalne, które nota bene sam na forum umieściłeś :)

Zajjack napisał/a:
C77 napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Obecnie sprzedawany w stanach nie ma wtrysku bezpośredniego ale na 2012 zapowiedziano nowe silniki GM o pojemnościach
od 1l które mają mieć już ten wtrysk i bezpośrednio konkurować z jednostkami konkurencji...

Zajjack, tak z czystej ciekawości, skąd masz informacje, że to będzie bankowo inne 1.4T od tego w Stanach?

A gdzie napisałem że bankowo będzie tam inny silnik? Napisałem tylko że może to być już jeden z najnowszych zapowiedzianych przez GM motorów.


Czyli teoretycznie może być to ta sama jednostka 1.4T z Cruzaków w USA, czy też z Astry.

Czytajcie za zrozumieniem. Opel przynoisił i ciągle przynosi straty dla GM.
http://motoryzacja.wnp.pl...3301_1_0_0.html
Do każdego nowego opla trzeba dołożyć więc jak taka marka może być kluczowa jak tu niektórzy sądzą dla jakiegokolwiek koncernu.

[ Dodano: |12 Mar 2012|, o 06:36 ]
Marco napisał/a:
Zajjack napisał/a:
ryjek napisał/a:
czy to dobry pomysł by 1.4 turbo zagazować? Turbo tego nie wytrzyma po prostu się zatrze :-|

Raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Nawet jeśli to by był silnik Turbo Stratified Injection to STAG 400 DPI jest przeznaczony do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa ;-)

Tego typu instalacje po pierwsze że są odpowiednio drogie do swojego stopnia skomplikowania to zazwyczaj zużywają z racji konieczności chłodzenia wtrysków benzyny więcej normalnego paliwa niż lpg. Aby to wogóle miało sens to trzeba robić mega duże przebiegi i najlepiej w trasie

nieaktualne - 2012-03-12, 19:48

Zajjack napisał/a:
Tego typu instalacje po pierwsze że są odpowiednio drogie do swojego stopnia skomplikowania to zazwyczaj zużywają z racji konieczności chłodzenia wtrysków benzyny więcej normalnego paliwa niż lpg. Aby to wogóle miało sens to trzeba robić mega duże przebiegi i najlepiej w trasie


A czyli można? a przecież sam napisałeś:

Zajjack napisał/a:
raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Skoda Octavia 1.4 TSI ma się dobrze na gazie tak samo Seat Altea 1.2 TSI a VW też już montuje KLIK więc dlaczego w razie czego Cruze miałby się być gorszy? Sprawa kosztów i opłacalności oraz przebiegów na LPG to już jest dla każdego indywidualna sprawa. Ja piszę tylko o stronie technicznej.

Zajjack - 2012-03-13, 06:33

Marco napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Tego typu instalacje po pierwsze że są odpowiednio drogie do swojego stopnia skomplikowania to zazwyczaj zużywają z racji konieczności chłodzenia wtrysków benzyny więcej normalnego paliwa niż lpg. Aby to wogóle miało sens to trzeba robić mega duże przebiegi i najlepiej w trasie


A czyli można? a przecież sam napisałeś:

Zajjack napisał/a:
raczej na pewno ten motor ma wtrysk bezpośredni więc nici z gazu


Skoda Octavia 1.4 TSI ma się dobrze na gazie tak samo Seat Altea 1.2 TSI a VW też już montuje KLIK więc dlaczego w razie czego Cruze miałby się być gorszy? Sprawa kosztów i opłacalności oraz przebiegów na LPG to już jest dla każdego indywidualna sprawa. Ja piszę tylko o stronie technicznej.

Zakończmy tą do niczego nie prowadzącą dyskusję bo i do diesla można włożyć gaz, tylko i co z tego jak jest to nikomu nie potrzebne.

juras01 - 2012-03-23, 21:49

Do silnika z turbo i bezpośrednim wtryskiem można założyć LPG, ale nie będzie z tego oszczędności
http://www.auto-swiat.pl/...-instalacja-lpg

etac - 2013-03-11, 17:21
Temat postu: Cruze 1.4T a LPG
facet napisał/a:
ja tydzien temu zamówilem Cruza SW 1.4T LTZ kolor Szary Satin Stee . Mysle ze swietnie będzie sie nadawał do LPG . Szkoda ze nie mozna zagazowac u dilera , ale moze to i lepiej bo na miescie jest taniej.Mam nadzieje ze już rocznik2013 pozbawony bedzie wad stukajacego zawieszenia.


Odwazny jestes ztym dodaniem LPG poza ASO. To jest nowy silnik, wiec wiele niespodzianek moze cie czekac, a z tym LPG gwarancja na silnik moze zrobic pa pa

mario78 - 2013-03-12, 11:49

Ciekawe dlaczego chevrolet nie montuje gazu do 1.4T. Ople z tymi samymi silnikami mogą być fabrycznie wyposażone w LPG.
facet - 2013-03-13, 22:46

Zmierzam zainstalowac Lpg, dokładnie ten sam silnik 1.4T jest obecnie fabrycznie gazowany przez Opla(ogladałe tą instake; Landi Renzo Omegas - fajnie załozona bo w komorze sinika jest akurat miejsce po hydraulicznym wspomaganiu kieronicy - 1.4T ma elektryczne - nic sie nie placze i nie zawadza) i jak sądze do tego dobrze sie nadaje( mysle ze zdecydoanie lepiej niz 1,8) - ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów, łancuch i turbo ; tzn ze musi miec utwardzone zawory i odpowiednia głowice .Pewnie przez pierwszy rok pojezdze na Pb, ale pózniej jesli bedzie wszystko będzie ok nie bede miał zadnych obiekcji. Zawsze kupuje samochody po liftingu wychodząc z założenia że wszykie te drobne i wieksze wady zostały usuniete .Silnik 1.4T jest juz od dłuzszego czasu stosowany w wersji amerykańskiej ; pewnie tłuką go koreńczycy, a oni tylko tam montują. Przegladając fora nie spotkałem sie z jakimis negatynymi opinjami. Praktycznie żadnych usterek tej jednostki.( w przeciwienstwie to WV czy Skody :) )Na obecna chwile nie ma lepszej alternatywy -LPG to najtansza jazda z zachowaniem wszyskich zalet silnika benzynowego( komfortowa cisza, duza kultura pracy, w zimie brak problemów z odpalaniem,zero stresu przy tankowaniu(można wlać jakiś syf),zdecydowanie tansza obsługa i naprawa
Kiedys do nówki sztuki załozyłem LPG , miałem obiekcje... a okazało sie że była to dla mnie najlepsza motoryzacjyna inwestycja.Może teraz bedzie podobnie.
Przed zakupem odwiedziłęm salon KIA i Hyundaya -- porażka!!! - tam dopiero widac oszczednosci , nawet nie trzeba wchodzić do srodka .Odchudzono np drzwi ,tak ze w tych autach zamykaja sie prawie jak Polonezie (blacha o blache) silniki, tez nic specjanego.W sdodku to rzecz gustu , jednak Cruz wyglada znacznie lepiej nie ma takiego pospolitego wnetrza a przy okazji nie jet tak przeładowany. Miałęm okazje przejechac sie Fordem Focusem -Eco bost :) :) mega plastik!!! futurystyczna deska, przekombinowany( na zewnątrz i w środku) , chyba projektował go gosciu na haju..., a silnik...? 3 cylindy pracuje tak jak dizel ,głośno i trzesie sie to to tak, ze drgania przenoszą sie na kierownice.Nie wyobrazm sobie uzyktowania tego auta - to była by dla mnie istna katorga. Ogladałem Skode - ponure wnetrze , samochód nie powala , styl pogrzebowy , Toyota Auris w srodu podobna do rosyjskiego WAZA czy jakoś tak..:)WV- ten to prawdziwy przykład olewania klijent przez koncern WV , ale, ale.... moze podobac sie tym, którzy lubia duze remonty w trakcie i po ... gwaracji :) i tym co nie maja zmysłu estecznego, czyli lubia wiecznie jezdzic takimi samymi ,,formami,, :) , liczy sie tylko znaczek WV i troche elektonicznych bajerów.( wszyscy moi znajomi którzy mieli ta marke juz sie z niej wyleczyli i nawet nie chca na nia spojrzec ,a co dopiero o niej mówić)
A tak wogóle, to przyjemnie jest jezdzić samochodem który nie jet tak opatrzony jak wszelkiej maści; Skody, Fordy ,Toyoty czy inne niemieckie toczydełka. W sumie mogłem kupic każdy, ale wybrałem GM, tak troche z przekory ale i z przekonania :)

C77 - 2013-03-15, 10:14

facet napisał/a:
Zmierzam zainstalowac Lpg, dokładnie ten sam silnik 1.4T jest obecnie fabrycznie gazowany przez Opla...


Mylisz się. To nie jest ten sam silnik.

KAI - 2013-03-15, 13:31

C77 napisał/a:

Mylisz się. To nie jest ten sam silnik.

A14NET (LUJ) to nie jest dokładnie to samo w Opel i Chervrolet?
No to mnie zastrzeliłeś. Gdzie tkwi haczyk?

C77 - 2013-03-15, 14:13

Nie napisałem, że A14NET to bankowo nie LUJ,
ale, że ten w Cruze to nie ten sam silnik w stosunku do tego, który jest fabrycznie gazowany w Astrze.

Tam nie jest gazowany A14NET, ale A14NET LPG
czyli jest już fabryczne przygotowanie do LPG i jego całkowita implantacja,
Coś podobnego co znalazło tylko częściowe miejsce w Cruzaku,
pomimo gotowej nawet fabrycznej kontrolki LPG.

Poza tym w AstraIV nie ma (przynajmniej dziś) samego A14NET, ale A14NEL,
więc jeśli chcesz na 100% pewności powiązać starszego LUJ
(czyli to co było wcześniej w Cruzakach w USA, a teraz jest w PL)
z A14NET, to powinno dać się też powiązać młodszego dla Cruze LUV z A14NEL lub innym silnikiem z AstraIV.
Kumasz? :-)

KAI - 2013-03-15, 14:30

C77 napisał/a:
Tam nie jest gazowany A14NET, ale A14NET LPG
czyli jest już fabryczne przygotowanie do LPG i jego całkowita implantacja

No to prawda, że fabryczne przygotowanie oznacza już inną sytuację.
C77 napisał/a:

Poza tym w AstraIV nie ma (przynajmniej dziś) samego A14NET, ale A14NEL,
więc jeśli chcesz na 100% pewności powiązać starszego LUJ
(czyli to co było wcześniej w Cruzakach w USA, a teraz jest w PL)
z A14NET, to powinno dać się też powiązać młodszego dla Cruze LUV z A14NEL lub innym silnikiem z AstraIV.
Kumasz? :-)

Na forum Astry J użytkownicy piszą i o NET i o NEL - więc jest.
Wg wpisów jest dokładnie ten sam silnik - tylko wgrany program jest inny.

C77 - 2013-03-15, 15:12

KAI napisał/a:
Na forum Astry J użytkownicy piszą i o NET i o NEL - więc jest.
Wg wpisów jest dokładnie ten sam silnik - tylko wgrany program jest inny.


Tam jest chyba podniesienie mocy w NEL -u w stosunku do wcześniejszego NET-a,
ale w Cruze tego nie ma między LUJ-em a LUV-em, czyli równie dobrze możesz powiązać LUJ-a z NEL-em :lol:
i niezależnie co z tego wyjdzie, to nie zmienia zupełnie sytuacji z ich przystosowaniem pod LPG, a raczej jego brakiem ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group