To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Cruze 1.4T a LPG

wszim - 2016-04-01, 22:51

Sprawdź sobie więc stan luzu zaworowego. Jak nie zszedł poniżej dopuszczalnego zakresu to jest git i możesz śmiało ogłaszać, że ten silnik świetnie znosi gaz. Jak spadł na wydechu poniżej marginesu to rozpocznij zapoznawanie się z tematem regulacji luzu zaworowego w tych silnikach. Jak go zaniedbasz to w niedługim czasie rozpoczniesz rozpoznawanie zagadnienia: wymiana głowicy lub silnika.
Arek21 - 2016-04-02, 19:17

1,4T ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Nie słyszałem by ktoś miał z tym problem ani w chevrolecie ani w oplach lpg :-o
snowbear - 2016-04-02, 19:54

wszim napisał/a:
Sprawdź sobie więc stan luzu zaworowego. Jak nie zszedł poniżej dopuszczalnego zakresu to jest git i możesz śmiało ogłaszać, że ten silnik świetnie znosi gaz. Jak spadł na wydechu poniżej marginesu to rozpocznij zapoznawanie się z tematem regulacji luzu zaworowego w tych silnikach. Jak go zaniedbasz to w niedługim czasie rozpoczniesz rozpoznawanie zagadnienia: wymiana głowicy lub silnika.


Będe sprawdzał jak zacznie coś się dziac na razie nie czuje takiej potrzeby ... a z drugiej strony tak jak pisze Arek21 .. jest hydrauliczna regulacja luzu zaworów

pool80 - 2016-04-02, 22:50

to dobrze, że jest hydrauliczna, nie wiedziałem. Ciekawe jak to się ma wszystko do LPG...
wszim - 2016-04-03, 21:30

Arek21 napisał/a:
1,4T ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Nie słyszałem by ktoś miał z tym problem ani w chevrolecie ani w oplach lpg :-o

Jak jest hydraulika to faktycznie nie ma co sprawdzać a wręcz się tego nie da zrobić. Zagalopowałem się.

pool80 - 2016-04-03, 21:33

Czyli co? 1,4T jest dobry do lpg? nie będzie problemu z luzem zaworowym ani z niczym innym związanym z uturbieniem i małym litrażem?
wmaczek - 2016-04-04, 09:26

snowbear napisał/a:
wmaczek napisał/a:
snowbear, widzę że jesteś z Warszawy, mógłbyś mi powiedzieć gdzie gazowałeś?


W Energy Gaz Polska na Ostrobramskiej.
Tutaj masz zdjecia z mojego motażu : http://www.egp.pl/lpg-do-chevroleta.htm
i szukaj tam pozycji " Gaz do Chevroleta Cruze 1.4 2013r - instalacja LPG BRC S 24 " - kolor samochodu .. czarny


Dzięki, wygląda dobrze, widzę też że w galerii mają sporo Cruzów, chyba też się na nich zdecyduję.

No bo właśnie, kupiłem go ;-)







sorry że spamuję tu zdjęciami, ale chciałem się pochwalić

Arek21 - 2016-04-04, 19:32

pool80 napisał/a:
Czyli co? 1,4T jest dobry do lpg? nie będzie problemu z luzem zaworowym ani z niczym innym związanym z uturbieniem i małym litrażem?

ycznie

1,4T jest podstawowym silnikiem fabrycznie gazowanym w oplu. Co prawda różni się od naszych cruzakowych tym, że ma wzmocnione gniazda zaworów i bodajże inną sprężarkę. Żeby ryzyko usterek zniwelować trzeba mieć więc doświadczonego gazownika i dobrą instalację. Litraż i uturbienie nie ma tu wielkiego znaczenia zagazowanie umożliwia pośredni wtrysk paliwa. Bezpośredni mają nowe Astry K- i tych zagazować łatwo się nie da.

Ja swojego gazowałem w listopadzie '15. Przejechane 11 tys. i very ok

C77 - 2016-04-04, 19:41

wmaczek napisał/a:
No bo właśnie, kupiłem go ;-)

sorry że spamuję tu zdjęciami, ale chciałem się pochwalić


Gratulacje! Nie omieszkaj założyć tematu w stosownym dziale :-)
http://forum.chevrolet.org.pl/viewforum.php?f=27

wmaczek napisał/a:
sorry że spamuję tu zdjęciami, ale chciałem się pochwalić


Nie ma problemu, ale zasadniczo od chwalenia się jest właśnie w/w dział

wszim - 2016-04-04, 23:29

pool80 napisał/a:
Czyli co? 1,4T jest dobry do lpg? nie będzie problemu z luzem zaworowym ani z niczym innym związanym z uturbieniem i małym litrażem?

Tego ci nie powiem. Bo o ile w silniku bez regulatorów można luz zmierzyć i ocenić czy coś złego się zbliża, tu się nie da. Z jednej strony hydroregulatory dostosują luz do nominału nawet gdy zawory zejdą niżej na gniazdach z powodu LPG, z drugiej strony opel jednak dał twardą głowicę.

wmaczek - 2016-04-05, 10:14

jeszcze się nim nie zdążyłem nacieszyć, a już jutro odstawiam na gazowanie :P mam nadzieję że wszystko się uda i jakoś sprawnie to pójdzie, ile czekaliście na odbiór?
snowbear - 2016-04-05, 14:29

wmaczek napisał/a:
jeszcze się nim nie zdążyłem nacieszyć, a już jutro odstawiam na gazowanie :P mam nadzieję że wszystko się uda i jakoś sprawnie to pójdzie, ile czekaliście na odbiór?


Ja zostawiłem samochód o 8 rano a odbierałem o 17-18
Jeśli robisz samochód w EGP to pogadaj z nimi a dadzą Ci na czas montażu Smarta.
Pośmigasz sobie bryloczkiem :)

mario78 - 2016-04-05, 14:57

pool80 napisał/a:
Czyli co? 1,4T jest dobry do lpg? nie będzie problemu z luzem zaworowym ani z niczym innym związanym z uturbieniem i małym litrażem?


W AutoŚwiat jest wśród nowych jednostek które dobrze jeżdżą na lpg.
http://www.auto-swiat.pl/...a-na-lpg/mlx4wz .

pool80 - 2016-04-05, 15:39

Autoswiat masakra. ;-)
JohnnyBeGood - 2016-04-05, 16:03

mario78 napisał/a:
W AutoŚwiat jest wśród nowych jednostek które dobrze jeżdżą na lpg.

Stwierdzeniami padającymi w artykułach AŚ zupełnie bym się nie sugerował. Do tych specjalistów jeszcze nie dotarło, że 1.4T to potoczne określenie dla kilku różnych silników z wtryskiem pośrednim, z których większość nie jest fabrycznie przystosowana do gazu. Panowie ładują wszystko do jednego wora, plotąc przy tym zasłyszane w maglu komunały o usterkowości - to samo piszą bez pojęcia o innych silnikach, w tym 1.8 :evil: Gdy Chevrolet był w Polsce w sprzedaży AŚ starał się odsądzić od czci i wiary zakup samochodu tej marki, a teraz z kolei, w artykułach dotyczących najlepszych propozycji rynku wtórnego, ta gazecina wskazuje Cruza, czy Orlando za doskonały wybór. :-/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group