To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Szarpanie w Cruze 1,6 i 1,8

C77 - 2016-05-05, 12:33

Witamy na Forum.

Co do Twojego problemu to zgadza się, najprawdopodobniej świece mówią papa,
w gorszym wypadku cewka.

Sulaco - 2016-05-05, 13:41
Temat postu: BŁAD P0301
Mam nadzieję, że świecach się skończy.

Poproszę o jakieś sugestie co do producenta ( NGK, Bosch, Denso ) i ew. jakiś numer seryjny bo jest tego od groma a rozpiętość cen od 20 do 100 zł.

C77 - 2016-05-05, 13:50

Na temat świec przejrzyj sobie ten temat
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
w nim masz wymionie pasujące świece akurat właśnie tych trzech producentów.

Sulaco - 2016-05-13, 13:24

Wymiana świec rozwiązała chyba problem bo objawy ustąpiły.
rwicik - 2016-05-13, 14:07

U mnie ASO też na początku twierdziło, że świece i wymienili (miejmy nadzieję, bo za świece i ich wymianę zapłaciłem worek złota). Po wymianie nic się nie zmieniło. Więc sugerowali wymianę sprzęgła, ale już odpłatnie, na co nie zgodziłem się. Obecnie usunąłem sitka z elektrozaworów sterujących zmiennymi fazami rozrządu i jest poprawa. Auto żwawiej przyspiesza, nie muli na zimnym. Ale to nie do końca wyeliminowało poszarpywania po zdjęciu nogi z gazu. Objaw uwidacznia się szczególnie, gdy jest gorąco i gdy mam włączoną klimę. Ta klima potrafi się po nocy bardzo głośno załączyć ...
Sulaco - 2016-05-23, 08:28

Nie jest dobrze. W ubiegłym tygodniu wymieniłem świece i wyglądało jakby problem z szarpaniem zniknął. Co prawda parę razy miałem wrażenie, że silnik miał "chwile zawahania" ale myślałem, że to przewrażliwienie. Niestety w piątek znowu pojawiło się szarpanie a w sobotę na ekspresówce i zapaliła się kontrolka awarii systemu stabilizacji toru jazdy ( pomarańczowe auto na falach ).

I teraz już nie wiem czy to cewka, ZFR-y czy może jednak coś związanego z elektroniką stabilizacji toru jazdy. Zaskakujące jest to, że prawie przez tydzień po wymianie świec był spokój i nagle zmora wróciła.

Po południu postaram się podjechać i podpiąć go do jakiegoś kompa - zobaczę czy wywali jakieś komunikaty.

endriu333 - 2016-05-23, 08:45

Kontrola trakcji swieci sie wtedy gdy spada moc silnika...według komputera.po 1 odczytać błędy, po2 nie zaszkodzi wyjąć sitka zfr,filtr powietrza no i ewentualnie cewka do wymiany jako całość.
C77 - 2016-05-23, 09:02

Jak dla mnie to akurat w tej konkretnej sytuacji ZFR-y bym odpuścił,
wiadomo że sitka do usunięcia jeśli są - ale tutaj to raczej kwestia zapłonu (świece/cewka http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15 )
skoro po zmianie na nowe świece było przez jakiś czas OK.
Jakoś nie pamiętam aby przy kłopotach ze ZFR ktoś miał załączone kontrolki ESC,
chociaż oczywiście takiej sytuacji przy jakimś skrajnie złym stanie KZFR też nie można wykluczyć.
Zobacz co za błędy zostaną odczytane, możesz też wykręcić i sprawdzić jak wyglądają świece.
BTW jak wyglądały stare świece, te sprzed wymiany?

Sulaco - 2016-05-23, 09:19

W/g mechanika stare świece nie wyglądały źle. Szczelina ponad 1,5 mm czyli były wypalone i ewidentnie do wymiany. Mam zdjęcie ale nie całej świecy - od gwintu do styku ( bez elektrod - ), akurat takie mu wyszło bo skupiałem się na zbliżeniu oznaczenia. Tylko nie ogarnąłem jeszcze jak wstawić fotkę na forum :(
C77 - 2016-05-23, 09:27

Najlepiej przez serwis zewnętrzny np. http://www.fotosik.pl/
naciskasz tam dodaj zdjęcie - bez żadnego logowania, ładujesz je i kopiujesz adres do fotki.

Sulaco - 2016-05-23, 09:45

Coś tam weszło:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0ec18b82ce11be19


Czy ew. spróbować jeszcze resetu systemu ( przez odłączenie klem na 10-15 min ) ?

Sulaco - 2016-05-25, 10:56

Podłączyłem auto do kompa - to samo co przed wymianą świec: błąd P0301 Cylinder 1 Wykryto wypadanie zapłonów.

Plus dodatkowo ( nie wiem czy wcześniej też tego nie było bo nie sprawdzaliśmy innych modułów ) błąd U0100 Sterownik silnika, błędy komunikacji, nieważne dane, nieciągłe.

Wszystko wskazuje na cewkę w pierwszej kolejności - czy da się ją jakoś pomierzyć elektrycznie, żeby sprawdzić czy to faktycznie ona pada ?

Nie wiem co z tym U0100 - sprawdzić bezpieczniki i połączenia ? Tyle, że nie bardzo wiem gdzie są te moduły.

Sulaco - 2016-06-01, 09:39

Cewka wymieniona w poniedziałek, na razie silnik chodzi gładko - żadnego szarpania. Auto podpięte do kompa nie pokazuje żadnych błędów.
Mam nadzieję, że to koniec problemów.

C77 - 2016-06-01, 11:27

Sulaco napisał/a:
... czy da się ją jakoś pomierzyć elektrycznie, żeby sprawdzić czy to faktycznie ona pada ?


Da się.
Niestety nie pamiętam konkretnych wartości czy ich przedziałów
(spróbuję przy okazji odnaleźć i wrzucić w temat o cewce),
ale faktycznie jest to możliwe.

Sulaco - 2016-06-08, 11:34

Nie zauważyłem żadnych wcześniejszych objawów ( szarpanie, falowanie obrotów ), silnik chodzi równo ale podpiąłem go do interfejsu diagnostycznego ( Vgate iCar 2 na BT - zainwestowałem 80 zeta ;-) ) i na teście mam coś takiego jak na poniższym zdjęciu. Ten test robiłem wczoraj ale pamiętam, że jak odpaliłem go w ubiegłym tygodniu po wymianie cewki to była wartość 19. Sądzę, że na 100% jeździłem więcej niż 10 razy ( chyba, że on liczy dni a nie przejazdy - ale to i tak nie pasuje bo od 30.05 nie minęło jeszcze 10 dni ) więc problem na pierwszym cylindrze nie jest do końca usunięty. Nie mam pomysłu co dalej.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group