Wnętrze - Przegląd i obsługa klimtyzacji w Cruze
pool80 - 2016-06-28, 23:13
W Cruze 650g czynnika R134a, olej PAG100 Pytanie ile ml oleju?
I przy okazji ile tego i tego jest w AveoII pojemność 1,2L?
Zakupiłem też do w/w samochodzików ten sam filtr węglowy po całe 25zł sztuka polecam:
KAMOKA f507401.
C77 - 2016-06-29, 12:55 Temat postu: Ilość czynnika i oleju PAG 100 w klimatyzacji w Cruze
pool80 napisał/a: | W Cruze 650g czynnika R134a, olej PAG100 Pytanie ile ml oleju? |
120-150
pool80 - 2016-06-29, 16:04
Ale i tak całego oleju nie ściągnie. Ok, tak to wyglądało u mnie:
1/ rok temu na maszynie Magneti Marelli ściągnęli 637gr/38ml, dobili 650/53. Ciśnienie - mB16.
2/ teraz maszyna Bosch ściągnęli 544/28 dobili 652/38 oraz 5ml barwnika. Ciśnienie 22mbar
Rok temu po nabiciu Cruze przejechał w skrajnych upałach ponad 3kkm. ogólnie 15kkm. Klima raczej w sezonie.
Majster twierdzi, że 5-10% może być na maszynie odchyłki, szczelność maszyna nie wyłapie.
Co sądzicie o tych wynikach? Mogłem być gdzieś przewalony na czynniku, jest jakaś nieszczelność? Czy po prostu norma?
Subiektywnie zdaje mi się, że po serwisie w tym roku lepiej chłodzi, niż w roku poprzednim.
Ile jest zaworów wlewowych w Cruze 1 czy 2?
tomi333 - 2016-07-07, 10:57
Wczoraj byłem na sprawdzeniu klimatyzacji z ozonowaniem.
Okazało się że w układzie brakowało 270gr czynnika. Poprzednie nabijanie był dokładnie 2 lata temu. Czy to już nieszczelność czy tylko jeszcze podwyższone eksploatacyjne ubywanie czynnika? Goście dodali do czynnika barwnik i mam się zgłosić za parę tygodni celem zlokalizowania ewentualnej nieszczelności.
Cena z ozonowaniem 220 zł
pool80 - 2016-07-07, 17:06
No widzisz ile u mnie po roku niby zjadł. Zastanawiam się też czy przy takich ubytkach to już nieszczelnosc. Apropo wysoka cena tego serwisu.
rafic - 2016-07-07, 22:07
Po 2 latach 270g. Zależy jak często używasz klimy. Mi po 2 latach też brakowało trochę ponad 200g z tego co pamiętam, a klimy nie używam non stop jak co niektórzy.
pool80 - 2016-07-07, 22:19
Dowiedziałem się, że w normie w rok ponad setka. Jeszcze żeby dokładnie zmierzyć ile ubyło czynnika, serwisów należy dokonywać na tej samej stacji - maszynie.
Różna moc pompy do odsysania powoduje przekłamania w porównaniach.
Ponawiam pytanie. Ile w Cruze jest przyłączy serwisowych do klimy? Jeden czy dwa?
rafic - 2016-07-07, 22:29
Z tego co pamiętam to dwa.
pool80 - 2016-07-07, 22:31
jeden widoczny jest nad pojemnikiem z filtrem powietrza a drugi? W aVeo są 2. W cruze ostatnio jeden namierzyłem. Czasmi ponoć bardzo trudno się dostać do drugiego.
pablo1 - 2016-07-07, 23:03
Ja jeszcze swojej klimy od nowości nie podłączyłem do maszyny. Działa bez zarzutu. Mam zamiar to zrobić już od jakiegoś czasu, jakoś nie mogę się zebrać
pool80 - 2016-07-07, 23:07
Czyszczenie układu klimatyzacji to podstawa, bo jak zapuścisz grzybem, to może być ciężko nawet dobrą chemią. Co do czynnika i oleju, za niska ilość też powoduje korozję układu. Lepiej więc podjechać gdzieś, choć by z groupona bo niedrogo.
Tylko zakład zakładowi nie równy.
Gdzie serwisujesz instalację gazu? Czekram - Tarnów?
pablo1 - 2016-07-07, 23:21
Jeśli chodzi o odgrzybianie to robię to sam. Ostatnio demontowałem schowek. Wentylatora nie ściągnąłem jak na filmie w astrze było bo dałem rady przez otwór w wentylatorze włożyć rękę z weżykiem i do środka dałem preparat. Juz drugi miesiąc utrzymuje się zapach . Jest to operacja lepsza niż przez wężyk od odprowadzenia wody. Od dołu nie pójdzie raczej do końca ,zrobiłem tak dwa razy na początku maja i tylko na chwilę pomogło.
Wiem ze musze do maszyny podłączyć, tylko nie mam się kiedy zebrać na to. Myślę że do końca lipca ogarnę temat.
pablo1 - 2016-07-07, 23:23
Tak w czakramie w Tarnowie. Jadę w poniedziałek nawet na przegląd gazowy.
pool80 - 2016-07-07, 23:32
Ja z Krk jeżdżę, ale ostatnio z 2ma filtrami 160 mnie skasowali a wcześniej przez telefon miało być 110.napiwz koniecznie ile wzięli nawet na pw.
tomi333 - 2016-07-08, 08:35
pool80 napisał/a: | jeden widoczny jest nad pojemnikiem z filtrem powietrza a drugi? W aVeo są 2. W cruze ostatnio jeden namierzyłem. Czasmi ponoć bardzo trudno się dostać do drugiego. |
Żeby dostać się do drugiego trzeba odrkęcić zbiorniczek z płynem do wspomagania układu kierowniczego. To jest jedna śrubka a zbiorniczek jest na elastycznym przewodzie, wiec nie ma z tym problemu. Tylko trzeba wiedzieć, że jest schowany pod zbiorniczkiem
|
|
|