To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Buczenie przy maksymalnym skr?ceniu kó?

sibalaba - 2013-04-24, 12:31
Temat postu: Buczenie przy maksymalnym skręceniu kół
Witam wszystkich gorąco, to mój pierwszy post na tym forum. Tak się składa, że od dwóch tygodni jestem posiadaczem cruze kombi 1,8 LT. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne, lecz nieco niepokoi mnie fakt, że przy skręconych na maxa kołach słychać buczenie. Znajomy twierdzi, że to normalny objaw pracy pompy wspomagania, jednak jak dotąd osobiście nigdy nie spotkałem się z czymś takim (do tej pory zawsze byłem przywiązany do marki renault). Czy to o czym piszę jest powodem do niepokoju? A jak to wygląda w Waszych samochodach?
huri_khan - 2013-04-24, 12:50

Wspomaganie, ale to normalne.
pablo - 2013-04-24, 13:37

W poprzednim moim samochodzie (peugeot) też było słychać buczenie przy maksymalnie skręconych kołach i był to objaw normalny.
Nie przejmował bym się tym.

tpi0 - 2013-04-24, 18:43

W fordzie jak mi buczało to miałem za mało płynu w przekładni kierowniczej. Ale z postu wynika, że raczej autko nowe?
etac - 2013-04-24, 18:55

Takie buczenie jest standardem dla ukladów wspomaganych hydraulicznie, wynika z budowy samej przekladni i siły pompy wspomagania
sibalaba - 2013-04-24, 22:34

No to mnie uspokoiliście, dzięki. Wnioskuję w takim razie, że to normalna sprawa, a przynajmniej że "ten typ tak ma". Bo tak jak wspomniałem w renówkach nie było tego słychać, a i samo wspomaganie w megane II jest bardziej "wydajne" niż w cruze, stąd moje wątpliwości. A szczerze mówiąc miałbym duży niesmak, jeśli miałoby się to wiązać z jakąkolwiek niesprawnością (co jak co, ale w nowym aucie???). Na wszelki wypadek sprawdziłem poziom oleju w układzie wspomagania, mieści się w normie, mniej więcej na 1/4 pomiędzy MIN i MAX, przy zimnym układzie.
krucyfiks - 2013-04-26, 16:09

Jak najbardziej normalny objaw w pojazdach wyposażonych w hydrauliczną pompę wspomagania kierownicy.Dotyczy to praktycznie wszystkich marek.W pompie znajduje się zintegrowany zawór. Jego zadaniem jest utrzymanie potrzebnego do prawidłowego działania wspomagania ciśnienia i wydatku objętościowego. Takie buczenie czy syczenie jak opisują niektórzy powstaje w maksymalnym skrajnym położeniu kierownicy , pompa pracuje cały czas a wytworzone ciśnienie niema ujścia wtedy zaczyna przepuszczać tzw zawór bezpieczeństwa,lub jak kto woli przelewowy w innym razie mogły by dojść do uszkodzenia przewodów wspomagania lub samej pompy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group