To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Tylne świata w stylu Corvette

C77 - 2013-05-13, 20:40

Włączenie przeciwmgielnych na stałe sprawi że będą działać standardowe stopy, tak jak teraz przy włączonych przeciwmgielnych działają.
Natomiast przy włączonych tylko pozycyjnych, lub w ogóle wyłączonych światłach jako stop będą działały oryginały + żarówka z przeciwmgielnych na włóknie 21W.

Anonymous - 2013-05-13, 20:47

C77 napisał/a:
Nie powinno być żadnych problemów bo wszystko jest sprawdzane osobno czyli:

Ale nie o to chodzi.

Zgodnie z przepisami światła przeciwmgłowe tylne nie mogą być bliżej niż 100 mm od światła hamowania "stop".
Dodatkowo światło stop nie może być łączone z żadnym innym światłem

punk 4b i 13 z tego linku

jest to:

ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia
Zalacznik nr 6
WARUNKI SZCZEGÓLOWE DOTYCZACE SWIATEL ZEWNETRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

Reasumując jest to nielegalne :mrgreen:

C77 - 2013-05-13, 20:59

Przy włączonych już przeciwmgielnych nie będzie łączone :mrgreen:
bo wtedy stopy działają tylko tak jak oryginał,
z reszta to jest wersja full do oślepiania podczas hamowania kierowców jadących za nami :twisted:
mnie póki co wystarczy wersja tylko z dodatkowymi pozycyjnymi ;-)

Cytat:
Zgodnie z przepisami światła przeciwmgłowe tylne nie mogą być bliżej niż 100 mm od światła hamowania "stop".


Ale tak jest w oryginale, że światła hamowania sąsiadują z przeciwmgielnymi.
Nie sprawdzałem z linijką w ręku ile to cm, ale auto ma homologacje na Europę wiec jaki problem?
Żaden :mrgreen:

Anonymous - 2013-05-13, 21:06

C77 napisał/a:
Nie sprawdzałem z linijką w ręku ile to cm, ale auto ma homologacje na Europę wiec jaki problem?
Żaden


Ok, więc pozostaje niezgodny z prawem punkt 4b :mrgreen:
Do tego ingerencja w oryginalne lampy, zmiana, żarówek na inny typ niż fabryczne (nie homologowane z lampą) ;-)
A tak poważnie,to jestem za (większe bezpieczeństwo poprzez mocniejsze, lepiej widoczne światła). W poprzedniej wypowiedzi, chiałem tylko zauważyć, że coś jest nie tak z prawem :-P

C77 - 2013-05-13, 21:42

OK, przy tej wersji "full" czyli oprócz pozycyjnych podłączenia też stopu to w teorii istnieje możliwość wystąpienia problemów prawnych,
ale czy w praktyce by się ktoś do tego przyczepił to wątpię,
bo nawet jeśli test świateł na SKP by to wykazał to ja bym szedł w zaparte że tak jest już fabrycznie zrobione :mrgreen:
Poza tym w prawie i jego interpretacjach jest taki bałagan, że każdy może znaleźć coś dla siebie w zależności od stosunków z panami z SKP :-D

Co do innego typu żarówek to nie jestem pewien czy P21W i P21/4W to jednak inne typy żarówek,
oczywiście trochę się różnią, ale moce, rozmiary i ilość światła itd. jest taka sama,
różnicuje je w sumie tylko obecność drugiego włókna 4 czy 5W.

Ja jeśli miałbym mieć jakieś ewentualnie sceptyczne uwagi co do tej kwestii, to zastanawiałbym się prędzej nad wzrostem obciążenia obwodu świateł hamowania przy dodaniu +42W,
ciekaw jestem jakim bezpiecznikiem jest on zabezpieczony, więc chyba sobie to sprawdzę,
ale skoro Rosjanie, Koreańczycy i Amerykanie tak śmigają to pewnie jest tam duży nadmiar :-)

C77 - 2013-05-17, 13:42

Kolejny Cruzak ze światłami przerobionymi a'la Corvette style:








C77 - 2013-09-11, 21:24

Dziś w końcu znalazłem czas aby przerobić tylne lampy a'la corvette style :-)

Teraz autko wygląda w nocy jak młodszy braciszek Corvetty :-D



ryjek - 2013-09-11, 22:11

C77 czy to jest w pełni legalne? wygląda fajnie :twisted:
C77 - 2013-09-12, 00:27
Temat postu: Światła a'la Corvette style
Dziś zrobiłem wyżej opisaną w tym temacie modyfikację lamp w swoim Cruzaku, w opcji dodatkowych świateł pozycyjnych na klapie,
w związku z tym mam szereg praktycznych uwag dla kogoś kto chciałby również tak zmodyfikować swoje lampy :-)

Na wstępie muszę nadmienić, że ukazane przeze mnie wcześniej na zdjęciach przykłady tych modyfikacji, chociaż miały miejsce w rzeczywistości i działają,
to jednak ich wykonanie jest dość nieestetyczne przynajmniej z dwóch powodów :roll:

Po pierwsze, oprawki żarówek.
Wszystkie zastosowane na zdjęciach powyżej alternatywne oprawki dla dwuwłóknowych żarówek P21/4W zbyt długie w stosunku do oryginałów w Cruze.
W praktyce zastosowanie takich długich oprawek (tradycyjnych) z tylnym wyjściem na przewody
będzie powodowało kolizje, tzn. że po wkręceniu w lampę będą one intensywnie parły tyłem na tapicerkę klapy gdyż za bardzo wystają.
Tapicerka klapy schodzi praktycznie równo z krawędzią blachy i jeśli coś wychodzi ponad nią to nawet jeśli uda się założyć tapicerkę i zablokować ją spinkami
to będzie ona miała dwa wyraźnie mocne wybrzuszenia w miejscach wejścia żarówek w lampy.
Aby tego uniknąć potrzebujemy oprawki krótkie, ale grube, z bocznym wyjściem na przewody.
Takie oprawki są montowane obecnie m.in. w wielu autach koreańskich np. Kia, Hyundai,.
Oczywiście najlepiej byłoby dostać oryginalne oprawki Chevroleta, bo wszystkie inne trzeba będzie lekko przerobić tak aby dobrze pasowały.
W każdym razie przy zastosowaniu takich oprawek nie będzie żadnego problemu z odstającą miejscami tapicerką klapy.

Kolejna rzecz kable.
Dodatkowe okablowanie (plus dla włókna 4W dla "nowych" świateł pozycyjnych) nie powinno być puszczone po wsporniku klapy osobno,
gdyż oprócz tego, że naraża się na uszkodzenie i jest nieestetyczne,
to jeszcze dodatkowo zdradza całą naszą modyfikację, co w warunkach przeglądów gwarancyjnych oraz SKP jest niepożądane,
tym bardziej jeśli na przeglądzie w razie jakichkolwiek wątpliwości diagnosty mamy zamiar twierdzić, iż to co mamy jako tylne oświetlenie pozycyjne jest rozwiązaniem zupełnie fabryczne,
ujętym w momencie uzyskania przez samochód Chevrolet Cruze homologacji w Polsce i dopuszczenia go do ruchu :twisted:
Dlatego też dodatkowy przewód powinien być ulokowany w fabrycznej otulinie dla oryginalnej wiązki przewodów idącej po wsporniku klapy.
Jest ona już nacięta i jedynie miejscami zawinięta czarną taśmą izolacyjną.
Wystarczy odwinąć taśmę w kilku miejscach, rozszerzyć otulinę po oryginalnym nacięciu i wsunąć przewód, przetykając przez każdą spinko-trarkę (nie uszkadzając ani odrywając ich).
Miejsca do tego starcza swobodnie i wszystko mamy bardzo dobrze zamaskowane 8-)

Miejsce wpięcia.
Koledzy z Rosji, Niemiec i Czech wpinali się w rozmaitych miejscach dla uzyskania plusa dla tylnych świateł pozycyjnych.
Raz była to wiązka główna dochodząca bezpośrednio do bagażnika, innym razem podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Jednakże w pierwszym wypadku zostaje fizycznie naruszony niewymienny fragment wiązki głównej, poza tym aby do niego swobodnie dotrzeć trzeba zdejmować tapicerkę lewej burty.
W drugim wypadku odpada kwestia ciągnięcia kabla po wsporniku, ale niepożądanym efektem jest zapalanie się świateł pozycyjnych na klapie przy otwarciu bagażnika.
Z w/w względów wybrałem jeszcze inne miejsce wpięcia w instalację,
a mianowicie odcinek wiązki dla lewej tylnej lampy, tuż przed kostką wpięcia jej w instalację główną.
Po wyciągnięciu jednej spinki i odkręceniu haczyka mamy względny dostęp aby wypiąć dłonią tą wiązkę z kostki łączącej, wyciągnąć na zewnątrz, wpięcie się w zielony przewód lampy tylnej bocznej (5W), a następnie zapięcie "wzbogaconej" wiązki z powrotem w kostkę. Oprócz tego że nic nie trzeba rozbierać aby dojść do tego miejsca połączenia, to miejsce wpięcia kabla wędruje nam dość głęboko i znajduje się prawie bezpośrednio pod wyjściem przewodów idących na klapę 8-)

Foto z telefonu:



mario78 - 2013-09-14, 17:47

C77 ładnie się prezentują te światła a'la corvette.
artur.z - 2013-09-15, 12:14

Witam C77 pytanie jaką oprawke zactosowałeś i gdzie nabyć żarówke 21/4w,ładnie wygląda pozdrawiam
C77 - 2013-09-16, 23:48

artur.z napisał/a:
Witam C77 pytanie jaką oprawke zactosowałeś?


Witaj,
tak jak pisałem powyżej najlepiej użyć oprawek dwuwłóknowych od Chevroleta (sprawdzone to: Cruze, Captiva, Orlando), lub np. od KIA albo Hyundai.
Warunek podstawowy to aby miały one boczne wyjście na przewody,
resztę można obrobić tak aby pasowały.

Ja sam zastosowałem oprawki dwuwłóknowe od Hyundaia Atosa.
Wystarczyło z niego wyrwać tylko jedną wiązkę tylnej lampy z oprawkami,
gdyż używa ona dwóch dwuwłókowych żarówek dla jednej tylnej lampy 8-) :twisted: :mrgreen:

Dzięki temu koszty przeróbki zostały ścięte o połowę :twisted: :mrgreen:
(a po obcięciu potrzebnych oprawek została mi jeszcze z tego do sprzedania oprawka kierunkowskazu i światła tylnego z tego auta)

Dodatkowo oprócz posiadania bocznego wyjścia na przewody to średnica tych oprawek idealnie pasuje do Cruzakowych lamp,
więc nie trzeba szlifować czy piłować aby dopasować średnicę oprawki wchodzącej w naszą lampę 8-)
Trzeba jedynie ściąć jeden z czterech "ząbków" (najmniejszy) i ewentualnie przyciąć część jednego ze średnich
tak aby po wejściu oprawki z Atosa można było ją przekręcić i zakleszczyć oprawkę w naszej lampie :twisted:
Wszystko trzyma się bardzo dobrze, a do tego jest uszczelnione fabryczną uszczelką z tych oprawek :-)

artur.z napisał/a:
i gdzie nabyć żarówke 21/4w,ładnie wygląda pozdrawiam


Nie sprawdzałem gdzie w Poznaniu kupisz takie żarówki (może nawet są na każdej stacji benzynowej?)
bo ja swoje 21/4w kupiłem dawno temu na allegro razem z innymi m.in z P21/5W (Philips VisionPlus) do świateł tylnych ze stopami,
one miały dawać więcej światła oraz o 50% skracać reakcje zapalania w stosunku do Cruzakowego OEM-u.


etac - 2013-09-17, 08:52

C77 - koledzy raczej oczekuja odpowiedzi w formie w jakim sklepie i pod jakim numerem referencyjnym i w jakiej cenie te oprawki kupiłes. Jesli nie jest to tajemnica.
C77 - 2013-09-23, 11:47

Chyba nie myślisz poważnie, że kupiłem nowa wiązkę w ASO za 70 albo więcej PLN, tylko po to aby ją pociąć? :roll:

Opowiadam: Szroty, giełdy, Allegro, cena 10-30 PLN

Julek35 - 2013-10-21, 20:22

A ja ostatnio kupiła dwukontaktowe oprawki na zarowki u nas na polnocnym moto-rynku :-D
Za 10 sztuk 10 dolarow dała i one wszystkie nowe :-)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group