Mechanika - Olej w skrzyni biegów
Anonymous - 2013-06-04, 19:47 Temat postu: Olej w skrzyni biegów Ciekawi mnie z czego jest wykonana skrzynia biegów w Sparku M300, skoro serwis po 15 tys wymieniał olej (to jestem w stanie zrozumieć), ale teraz zbliżam się do trzeciego przeglądu - po 45 tys i słyszę, że znowu mają w planie wymieniać olej w skrzyni.
Jak dla mnie to trochę dziwne.....
etac - 2013-06-04, 20:03 Temat postu: Re: Olej w skrzyni biegów
pwalczak napisał/a: | Ciekawi mnie z czego jest wykonana skrzynia biegów w Sparku M300, skoro serwis po 15 tys wymieniał olej (to jestem w stanie zrozumieć), ale teraz zbliżam się do trzeciego przeglądu - po 45 tys i słyszę, że znowu mają w planie wymieniać olej w skrzyni.
Jak dla mnie to trochę dziwne..... |
Ty rzeczywiscie w instrukcji jest przy 45 tysi wymiana oleju w skrzyni.
ale MY2012 ma juz co 150kkm
Anonymous - 2013-06-04, 20:15
Niezłe jaja, nieprawdaż?
Ja mam sparka z 2011 roku, ale MY2012 i po numerze VIN stwierdzili, że trzeba wymieniać.
etac - 2013-06-04, 20:23
pwalczak napisał/a: | Niezłe jaja, nieprawdaż?
Ja mam sparka z 2011 roku, ale MY2012 i po numerze VIN stwierdzili, że trzeba wymieniać. |
To zobacz co masz w instrukcji jaka dostales do samochodu, a potem zobacz co pisza w instrukcji zapisanej dla modelu MY2012 na stronie chevrolet.pl
darekst - 2013-06-05, 20:33
U mnie w instrukcji. W modelu M300 jest napisane że wymieniany jest olej co 150 000km lub co 10lat
Anonymous - 2013-06-05, 20:54
etac_owiec, ma rację.
W instrukcji MY2011 jest napisane, że wymiana oleju w skrzyni jest co 30 tys kilometrów a w pozostałych co 150tys albo co 10 lat.
Tylko, że jak dzwoniłem do dwóch serwisów w Krakowie, to wszyscy zgodnie chórem twierdzą, że olej w skrzyni w każdym sparku M300 powinien być wymieniony.
Napisałem zapytanie do Chevrolet Polska w tej kwestii z zapytaniem czym się różnią te skrzynie, że w jednej olej wymieniasz co 150tys a w drugiej co 30tys i co ile powinna być właściwie ta wymiana.
Ja w swojej instrukcji, którą dostałem do samochodu też mam co 150tys
Następna rzecz, która mnie ciekawi, to dlaczego samochody bez ESC mają wymieniać kable zapłonowe, a te z ESC nie? Czyżby był inny układ zapłonowy w samochodach z ESC i bez ESC. Bo jak sam system ESC może wpływać na zużycie przewodów zapłonowych
Dot - 2013-06-05, 20:57
Z tego co mi gość w ASO mówił to starsze modele MY2011 mają skrzynie opla a nowe jakąś inną (albo odwrotnie) i właśnie w tych poprzednich trzeba bylo wymieniać
etac - 2013-06-05, 21:06
Dot napisał/a: | Z tego co mi gość w ASO mówił to starsze modele MY2011 mają skrzynie opla a nowe jakąś inną (albo odwrotnie) i właśnie w tych poprzednich trzeba bylo wymieniać |
Te starsze maja skrzynie z Matiza, dzie wszystkie pasowania były z nieba, te nowsze musza miec jaks inna, ale TIS nic o tym nie mowi.
Moze to jest tak jak z paskiem w Lacetti diesel MY2007 ma co 90 tysi, a MY2008 juz co 140 tysi. W katalogu są te same czesci dla obu.
I byc tu madry i pisz wiersze.
Anonymous - 2013-06-05, 21:07
I dostałem odpowiedź z centrali.
Witam,
dla podanego numeru VIN olej w skrzyni biegów powinien być wymieniany co 150 tys km lub co 10 lat, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Odnośnie przewodów zapłonowych i ich wymiany, to Producent nie podaje szczegółowych wyjaśnień czemu w silnikach bez ESC zachodzi konieczność ich wymiany.
Pozdrawiam / Best regards,
Paulina Bronisz
Chevrolet Customer Assistance Centre Specialist
A to oznacza, że po 15tys serwis nie powinien był mi wymieniać oleju
Szewi - 2013-07-02, 10:46
Na czymś serwis musi zarabiać, nieprawdaż ?:)
Marianusz - 2016-02-16, 13:11
Wygląda na cwaniactwo serwisantów...
|
|
|