To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Tuning silnika 1.6

krecik - 2013-08-10, 10:13
Temat postu: Tuning silnika 1.6
W jaki sposób dodać mu koni?
Anonymous - 2013-08-10, 10:58

A ile chcesz na to przeznaczyć pieniędzy ;-)
Bo wszystko co tanie niewiele doda, a drożej np turbo to chyba nieopłacalne (i moze byc problem z trwałością) - lepiej było kupić 1,8, albo 1,4 turbo, albo trzeba teraz zrobić swapa :evil:

krecik - 2013-08-10, 16:33

a ile to kosztuje?
mario78 - 2013-08-10, 17:37
Temat postu: Re: tuning 1.6 silnika
krecik napisał/a:
w jaki sposób dodac mu koni


W tym temacie była dyskusja na temat chiptuningu 1.6

C77 - 2013-08-11, 21:43

krecik napisał/a:
a ile to kosztuje?


Możesz zacząć od dolotu powietrza w oparciu o filtry K&N,
to Ci powinno dać jakieś 1-2 KM i 1NM :mrgreen:

czaki163 - 2013-08-19, 00:45

esjot napisał/a:
A ile chcesz na to przeznaczyć pieniędzy ;-)
Bo wszystko co tanie niewiele doda, a drożej np turbo to chyba nieopłacalne (i moze byc problem z trwałością) - lepiej było kupić 1,8, albo 1,4 turbo, albo trzeba teraz zrobić swapa :evil:


Podstawowa wersja turbo wychodzi zdecydowanie taniej niż dłubanie wolnossaka. Graty do T spokojnie można wyrwać używane w dobrej cenie. Druga rzecz...nie trzeba od razu dmuchać 1.5 bara.

Osobiście wymieniłbym silnik na C20LET lub C20XE.

krecik - 2013-11-19, 13:35

a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony
XaRaDaS - 2013-11-19, 18:18

krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


No jasne, daje przyrost 500% mocy i 2000% momentu.

A tak na poważnie nic nie daje ;) jedynie cieńszy portfel :mrgreen:

Anonymous - 2013-11-19, 18:37

krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


Filtr stożkowy ma rzeczywiście mniejsze opory, ale wbrew wszystkiemu to nie tylko to ma wpływ na moc. Silnik potrzebuje dobrze zestrojonego dolotu.
W silnikach wykorzystuje się zjawiska falowe,na które to ma wpływ m.in długość i średnica kanału dolotowego. Przy wymianie filtra (wkładki) na stożek, "niszczymy" to co zaprojektowano. Oczywiście można poprawić moc, ale potrzebne są testy na hamowni i trochę wiedzy, gdzie i jak umieścić ten filtr.
Reasumując w cywilnym samochodzie, gdzie nie będzie nikt go dodatkowo dostrajał (własnie poprzez zmianę dolotu, zmianę programu w sterowniku) moc najprawdopodobniej po prostu spadnie :(

czaki163 - 2013-11-19, 19:39

esjot napisał/a:
krecik napisał/a:
a fitr stożkowy czy cos pomaga ma ktoś zalożony


Filtr stożkowy ma rzeczywiście mniejsze opory, ale wbrew wszystkiemu to nie tylko to ma wpływ na moc. Silnik potrzebuje dobrze zestrojonego dolotu.
W silnikach wykorzystuje się zjawiska falowe,na które to ma wpływ m.in długość i średnica kanału dolotowego. Przy wymianie filtra (wkładki) na stożek, "niszczymy" to co zaprojektowano. Oczywiście można poprawić moc, ale potrzebne są testy na hamowni i trochę wiedzy, gdzie i jak umieścić ten filtr.
Reasumując w cywilnym samochodzie, gdzie nie będzie nikt go dodatkowo dostrajał (własnie poprzez zmianę dolotu, zmianę programu w sterowniku) moc najprawdopodobniej po prostu spadnie :(


Amen. :roll:

C77 - 2015-09-11, 12:57
Temat postu: Re: Tuning silnika 1.6
krecik napisał/a:
W jaki sposób dodać mu koni?


Dobra metoda aby Cruze 1.6 wreszcie zaczął ruszać z miejsca to zmienić bebechy skrzyni biegów na te od Lanosa 1.5.

Dla tych którzy jeżdżą głównie po mieście i pod nim będzie jak znalazł <spoko>

Operacja P&P <ok>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group