To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba

griba - 2013-08-11, 19:37
Temat postu: Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba
Przedstawiam sposób dla tych, którzy mają centralny z kluczyka, a chcieliby też otwierać i zamykać samochód za pomocą pilota. ;)

Garść zdjęć ze skrótowym opisem > Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba.

Zostało mi jeszcze założenie siłownika w drzwiach kierowcy i podłączenie syreny. To już bułka z masłem. Jak będę miał foty to zapodam.

Aha, sam moduł jest do kupienia w Internecie za jakieś 60 złych.

Gdyby coś było nie jasne, proszę pytać, chętnie pomogę.

griba - 2013-08-14, 16:27
Temat postu: Uzupełnienie
Dobra, siłownik i syrena zamontowane.

O ile to kogoś interesuje, to dorzuciłem zdjęcia (link ten sam, powyżej), dotychczasowy opis nieco rozszerzyłem i uzupełniłem.

czaki163 - 2013-08-18, 23:34

Dlaczego do połączenia przewodów użyłeś kostki? Zdecydowanie pewniejsze połączenie daje lutowanie.
griba - 2013-08-24, 15:41
Temat postu: Kostki
Bo mi było łatwiej i szybciej oblutować przewody, a potem złączyć na kostkach niż lutować po kilka razem wymachując w ciasnym wnętrzu lutownicą. Nie pierwszy raz stosuję takie rozwiązanie i efekt jest zadowalający.

Jasne, że lutowanie pewniejsze, ale tu małe prądy i chwilowe. Przewody względem kostki nie poruszają się - ryzyko przerwy minimalne.

Binekwdz - 2014-10-10, 08:43

witam chciałbym się podzielić moim problemem posiadam aveo 1.2 8v 2004 mam problem z centralnym zamkiem moge otworzyć samochód ale zamknąć już nie daje znaki że zamknął ale tego nie robi .
Czy ktoś spotkał się z tym problemem :-| :-|

griba - 2014-10-10, 09:26
Temat postu: Mało info
Chodzi o zamykanie kluczykiem, czy pilotem?

W pierwszym przypadku może być brak sygnału z krańcówki zamka kierowcy lub wyjścia z przekaźnika centralki zamka centralnego - jeden przekaźnika zamyka, a drugi otwiera zamek.

W drugim przypadku interesuje Cię raczej tylko wyjście sygnału z centralki.

W obu przypadkach sprawdziłbym na początku co się dzieje z seryjnym modułem centralnego. Może wtyczka się wysunęła?

Binekwdz - 2014-10-10, 09:40

Tak to jest oryginalny centralny zamek . Pilot jest wbudowany w kluczyk :-) jak można to na prawic już mi się znudziło zamykanie z kluczyka :-?
griba - 2014-10-10, 09:57
Temat postu: Moduł zamka centralnego cd.
Odszukaj ten moduł - może jest tak samo zlokalizowany jak centralny bez pilota, czyli przy nogach pasażera, ale nie wiem. Schemat (w książce serwisowej) pobierzesz z mojego serwera - link jest na forum.

Trzeba zbadać miernikiem, czy z modułu wychodzi sygnał do zamykania zamka. Jak sygnał jest, to szukać dalej, gdzie nastąpiła przerwa. Jak nie ma, sprawdzić co się dzieje z przekaźnikiem w module, który odpowiada za zamykanie.

Binekwdz - 2014-10-10, 10:04

wielkie dzięki za porade :-) jak od najde przyczyne to na pewno się podziele informacjami .Pozdrawiam
griba - 2014-10-10, 10:39
Temat postu: Manual
Nema problema!

Jak coś to pytaj.

BTW link do manuali - AVEO - instrukcje obsługi, instrukcje serwisowe.

jogus48 - 2016-08-12, 14:26

Wklejam małą fotorelację jak zrobiłem to ja :)


Zakupiłem sterownik Noxon T5P4 i uniwersalny siłownik Noxona, jakąś lepszą niebieską wersję (czas pokaże) typu Slave. Zdjęcia niestety nie mam, więc wrzucam poglądowe z sieci:





Przy montażu używałem tych oto schematów elektrycznych:

http://500.5053.com.cn/da...tart_kalos.html


Bardzo fajne schematy, są zarówno opisy połączeń jak i zdjęcia gdzie można znaleźć jakie kostki. Ja skorzystałem ze schematu CZ oraz fabrycznego alarmu.

Montaż przeprowdziłem w ciągu kilku dni w oczekiwaniu na części. Zacząłem od drzwi kierowcy - przeciągnąłem kable do drzwi kierowcy.

Ponieważ nie spodobał mi się za bardzo sposób przeciągania kabli przez przelotkę, na szrocie wydobyłem przelotkę prawych drzwi z Nubiry w celu wydobycia pinów i dołożenia ich do mojej przelotki. Gdyby przyszło do demontażu drzwi, to mógłby to być mały problem :) Dlaczego Nubira? Bo Aveo nie jest zbyt popularnym autkiem, a po oględzinach okazało się że w Nubirze jest to samo :)


Przelotkę dawcę rozwaliłem i wydobyłem piny. Wpiąłem się w wolne piny od alarmu, którego nie mam w autku. Przy okazji okazało się, że mój egzemplarz posiada w kabinie dodatkową instalację pod elektrykę lusterek, dzięki czemu wystarczy zmienić wiązki w drzwiach, dołożyć lusterka, przełącznik i będę miał elektrykę lusterek :)



Ściągamy tapicerkę drzwi. Trzy wkręty pod kieszenią, jeden pod zaślepką przy uchwycie do zamykania drzwi oraz jeden koło klamki. Wcześniej ściągamy trójkąt lusterka oraz ramkę klamki - tu polecam jakiś twardy dokument typu dowód osobisty.

Wyciągamy wiązkę drzwi, wcześniej robiąc sobie zdjęcia jak układa się ona w drzwiach.

Na foto jest moja wiązka, a po prawej przelotka z Nubiry




Tutaj fotka z prac nad przełożeniem dwóch pinów




A tutaj widok na moją przelotkę od strony kabiny, ale nie pamiętam już czy to było przed zaczęciem prac czy po. Moje auto to Aveo z 07r w wersji Plus (elektryka szyb, CZ, klima, obrotomierz).



Następnie po odbiorze sterownika i siłownika, wrzuciłem ten drugi w drzwi. Niestety nie jest to zbyt przyjemna robota. Podpowiem tylko, że cięgno od uniwersalnego zamka skróciłem i podgiąłem. Siłownik z kolei przymocowałem do jednego z otworów, do którego przymocowałem wiązkę drzwi, tak więc obyło się bez wiercenia. Na jednym wkręcie. Oprócz tego, wykorzystałem najprostsza kostkę 2 pin na połączeniu siłownik-wiązka drzwi, gdybym miał wymieniać wiązkę.







Co do połączeń w kabinie. Wszystkie kable podpiąłem w złączach w progu kierowcy, tuż obok plastikowego progu. Interesują nas kable:

pomarańczowy (+12V, złącze C212 koloru czarnego 10pin, pin nr 1)
czarny (masa, już nie pamiętam gdzie ale z jakiegoś grubszego - na pewno z którejś z tych kostek)
kierunkowskazy (niebieski i błękitny, złącze C213 koloru białego 15pin, piny nr 4 i 5).

C351 - przelotka kierowcy

Schemat sterownika:




Wykorzystujemy wariant sterownia siłownikiem. Miałem pomysł podłączenia diody przy zegarku do sterownika, ale ze względu na prostotę tego urządzenia dałem sobie spokój. Kabelków cienkiego czerwonego i czerwono-czarnego nie podłączałem.

Po przylutowaniu kabelków i zaizolowaniu ich, odpiąłem dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą, a następnie wywierciłem dwa otworki. Sterownik przypiąłem pod spodem obok brzęczyka świateł na trytki. Na zdjęciach widać zwinięty kłębek kabelka przypięty do jednej z nich. Jest to antena, którą jednak później rozwinąłem pod obudową stacyjki - zawsze to parę metrów zasięgu pilota więcej.



griba - 2016-09-01, 21:47
Temat postu: Aktualizacja linku
Jogus48 - fajny i szczegółowy opis. ;)

Przy okazji widzę, że moja prezentacja montażu modułu centralnego zamka na Picasa Web się wysypała. :(

Ponieważ nie mogę zmienić linku w pierwszym poście aktualizacja poniżej.

:arrow: Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba

chevy_power - 2016-09-02, 09:09
Temat postu: Re: Aktualizacja linku
griba napisał/a:


Ponieważ nie mogę zmienić linku w pierwszym poście aktualizacja poniżej.

:arrow: Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba


link zmieniony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group