To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Elektronika i Elektryka - ?wiat?a do jazdy dziennej

darekst - 2013-08-19, 19:52
Temat postu: światła do jazdy dziennej
Jak założyć światła do jazdy dziennej w sparku M300 ?
Anonymous - 2013-08-21, 12:55

Może nie odpowiadam dokładnie na Twoje pytanie, ale przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?
Chodzi mi o koszt zakupu, ewentualne "zniszczenie" oryginalnego designu przedniej części samochodu, ewentualne koszty ponownego montażu lamp (niestety te tańsze lampy nie zawsze są trwałe)

darekst - 2013-08-21, 20:11

To jest argument żeby o tym przestać myśleć:-)
czaki163 - 2013-08-21, 22:37

esjot napisał/a:
Może nie odpowiadam dokładnie na Twoje pytanie, ale przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?
Chodzi mi o koszt zakupu, ewentualne "zniszczenie" oryginalnego designu przedniej części samochodu, ewentualne koszty ponownego montażu lamp (niestety te tańsze lampy nie zawsze są trwałe)


Dodałbym jeszcze znikomą oszczędność wynikającą z montażu świateł do jazdy dziennej (żarówki, paliwo :roll: )

Anonymous - 2013-08-21, 23:13

Wydaje mi się, że jeśli dzienne można ładnie zamontować i nie psują wyglądu, to czemu nie.
Ale argumentem w takim przypadku był by wygląd, odróżnienie się od innych samochodów, może zachcianka właściciela, ale raczej nie obniżenie kosztów
Ja myślałem o montażu w moim lacetti, robiłem próby (virtual tuning) w gimpie i nie widziałem możliwości (przynajmniej moim zdaniem) ładnego wpasowania dziennych. Z tego też powodu zrezygnowałem.
A na palące się żarówki znalazłem inny sposób - kupiłem żarówki typu longlife (Bosch daytime)

darekst napisał/a:
To jest argument żeby o tym przestać myśleć:-)


Daj znać co zdecydowałeś

czaki163 - 2013-08-22, 21:02

Jeśli ma być to po prostu dodatek (bajer) to ok. Osobiście też nie widzę w tym nic złego. Dobija mnie po prostu wiara niektórych ludzi w super oszczędność. która mają przynosić tego typu światła.
Novy81 - 2013-08-25, 20:53

Energia do zasilania wszystkich lamp nie bierze się z niczego, alternator jest bardziej obciążony co przekłada się na większe spalanie o około 0,2 l na 100km. Dla mnie ważniejszą kwestią jest rzadsze przepalanie żarówek ( światła mijania )i ich późniejsza wymiana a w np. w Lacetti trzeba wyjmować lampy, potem przydało by się ustawić je na stacji diagnostycznej... najważniejsze że jeżdżąc na światłach do jazdy dziennej oszczędzamy odbłyśniki w lampach.

Coraz więcej aut jeździ na ledach ale kurka wodna spora ich część na takich chyba za 30 zł :-/ takie światła widać dopiero jak auto zbliży się na odległość ok 20m :lol: powinni seryjnie zabierać dowody rejestracyjne za takie światła. Na dobre ledy trzeba trochę wydać a niestety z trwałością jest różnie i jest sporo podróbek. Alternatywą jest DRL oparty o zwykłą żarówkę ale tu jest już ograniczenie w kształtach i wymiarach.

czaki163 - 2013-08-26, 01:43

Cytat:
Energia do zasilania wszystkich lamp nie bierze się z niczego, alternator jest bardziej obciążony co przekłada się na większe spalanie o około 0,2 l na 100km


Wiesz są też inne sposoby oszczędności paliwa ( w dodatku darmowe) np. wywalenie z auta zbędnych rzeczy (choćby z bagażnika), kontrola ciśnienia w kołach.

Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km?

Novy81 napisał/a:
Dla mnie ważniejszą kwestią jest rzadsze przepalanie żarówek ( światła mijania )i ich późniejsza wymiana a w np. w Lacetti trzeba wyjmować lampy, potem przydało by się ustawić je na stacji diagnostycznej... najważniejsze że jeżdżąc na światłach do jazdy dziennej oszczędzamy odbłyśniki w lampach.


Co ile przepalają Ci się żarówki?

W moim aucie żarówki wytrzymują od roku do półtorej. Raz zdarzyło się, że żarówka straciła jasność myślenia po 3 miesiącach (Wyprawa na ryby - dziury na polnej drodze takie, że można by w nich PKiN schować). Generalnie nawet jak nie wyjmujesz lampy powinieneś ustawić światła (każda żarówka jest inna - nawet pochodząca od tego samego producenta). Aby ustawić światła nie trzeba jeździć po stacjach diagnostycznych. Wystarczy kawałek ściany.

Jaki przebieg ma Twoje auto?

Mój Lacetti (rocznik 2006) niedawno osiągnął 77.000 km. Około 95% tego przebiegu na włączonych światłach mijania. jedyne co się zużyło po za 3 kompletami żarówek (za bagatela 70zł) to klosze lamp ( zmatowienie). Choć w gruncie rzeczy ciężko nazwać to zużyciem gdyż bez problemu da się przywrócić je do stanu pierwotnego.

Novy81 napisał/a:
powinni seryjnie zabierać dowody rejestracyjne za takie światła. Na dobre ledy trzeba trochę wydać a niestety z trwałością jest różnie i jest sporo podróbek. Alternatywą jest DRL oparty o zwykłą żarówkę ale tu jest już ograniczenie w kształtach i wymiarach.


Skoro nie potrafią skutecznie walczyć z posiadaczami HIDów, Zenonów i innego badziewia to i z tym nic nie zrobią.

Novy81 - 2013-08-26, 05:24

czaki163 napisał/a:

Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km?


Czytałem jakiś artykuł z tym związany, ktoś obliczył jak to obciążenie przekłada sie na zużycie paliwa. 55w x2 + 5w x4 = 130w. Od tego trzeba odjąć DRL. Jak pisałem wyżej za darmo nic nie ma. Wystarczy odpalić auto, włączyć światła i da się zauważyć chwilowy wzrost obciążenia silnika po obrotach.


czaki163 napisał/a:
Co ile przepalają Ci się żarówki?


Auto posiadam od Marca tego roku więc sie nie wypowiem, jednak poprzedni właściciel zamontował DRL bo twierdził że dość często. Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane. Światło dawały fajne
czaki163 napisał/a:
Jaki przebieg ma Twoje auto?


87.000 km Końcówka 2006

czaki163 napisał/a:
Mój Lacetti (rocznik 2006) niedawno osiągnął 77.000 km. Około 95% tego przebiegu na włączonych światłach mijania. jedyne co się zużyło po za 3 kompletami żarówek (za bagatela 70zł) to klosze lamp ( zmatowienie). Choć w gruncie rzeczy ciężko nazwać to zużyciem gdyż bez problemu da się przywrócić je do stanu pierwotnego.


W poprzednim moim aucie dało się zauważyć zużycie odbłyśników ale miało już prawie 13 lat.

czaki163 napisał/a:
Skoro nie potrafią skutecznie walczyć z posiadaczami HIDów, Zenonów i innego badziewia to i z tym nic nie zrobią.
HID-y już tak nie straszą jak kiedyś, przynajmniej tak zauważyłem że tego jest mniej. Auta ze słabymi ledami są / powinny być traktowane jak jazda bez świateł a i dociekliwy policjant do homologacji na pewno się przyczepi.
Anonymous - 2013-08-26, 08:08

Novy81 napisał/a:
Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane.


To jest włąsnie ten argument na nie o którym pisałem. Powiem Ci, że to się dziej niezależnie od ceny za lampy. Znajomemu w ciężarówce zepsuły się osramy :roll:
A dzienne takie, żeby świeciły są droższe niż kilka kompletów żarówek :mrgreen:

Novy81 - 2013-08-26, 19:53

esjot napisał/a:
Novy81 napisał/a:
Dla wyjaśnienia nie używam moich DRL ( nie montowanych przeze mnie ) bo niestety jedna lampa kaput. Nie wiem co to za firma i ile były używane.


To jest włąsnie ten argument na nie o którym pisałem. Powiem Ci, że to się dziej niezależnie od ceny za lampy. Znajomemu w ciężarówce zepsuły się osramy :roll:
A dzienne takie, żeby świeciły są droższe niż kilka kompletów żarówek :mrgreen:


Zgadzam się z Tobą :-) ogólnie ledy mają być trwałe ale w autach są z tym problemy, dlatego najbardziej chciał bym zamontować DRL oparty o tradycyjną żarówke ;-)

Anonymous - 2013-08-28, 10:24

Novy81 napisał/a:

czaki163 napisał/a:

Proszę powiedz skąd wziąłeś wartość 0.2L/100km?


Czytałem jakiś artykuł z tym związany, ktoś obliczył jak to obciążenie przekłada sie na zużycie paliwa. 55w x2 + 5w x4 = 130w. Od tego trzeba odjąć DRL. Jak

pisałem wyżej za darmo nic nie ma. Wystarczy odpalić auto, włączyć światła i da się zauważyć chwilowy wzrost obciążenia silnika po obrotach.


Żeby rozwiać trochę wątpliwości przepisałem z testu motoru o ile wzrasta zużycie paliwa na światłach mijania w stosunku do świateł dziennych (wypisałem tylko samochody żarówkami, nie ksenonami)

Seat Toledo 1.6 TDI (H7)
jazda miejska 0,13l/100km
trasa 0,06l/100km

Skoda Octawia 1.9TDI (H4)
jazda miejska 0,2l/100km
trasa 0,08l/100km

Peugeo 206GTI 1.6 turbo (H7)
jazda miejska 0,06l/100km
trasa 0,03l/100km

mrrocky - 2013-08-28, 12:20

To sa wartosci na poziomie bledu pomiarowego ;-)

Wiekszosc kierowcow nie sprawdza cisnienia w oponach a tam mozna zyskac wiecej niz 0,2l/100km :) Nie wspominam juz o serwisowaniu auta gdzie duzo osob jezdzi puki nie stanie, nie przejmujac sie ze moc jakby troche spadla ;)

berpa - 2015-05-28, 22:35

No więc w końcu założyłem światła dzienne w Sparku żony ( OKRĄGŁE 7cm 510HP NSSC ). Chciałem też założyć w Cruzie ale po doświadczeniach ze Sparkiem już mi przeszło :evil: .
Wybór padł na NSSC bo są okrągłe, dość tanie, mają dość dużą średnicę ( z załączonym kołnierzem ) i jako nieliczne okrągłe mają europejską homologację. Lampy wylądowały w miejscu halogenów. Z montażem nie było problemu, aczkolwiek trzeba było zakupić nowe maskownice halogenów. Oryginalne maskownice ( z wersji bez halogenów ) są zaślepione na stałe ( sklejone ) i po przycięciu wyglądają dość paskudnie. Cyrk się zaczął przy podłączaniu. Okazało się, że w Sparku nie ma opcji wyłączenia automatu uruchamiającego światła mijania po uruchomieniu silnika.
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3681
Trzeba było wlutować dwa dodatkowe przekaźniki w płytkę drukowaną w samochodzie ( 5 godzin pracy elektryka ) .
Podsumowując: całkowity koszt tej imprezy ok. 1000 zł :evil:
http://www.fotosik.pl/pok...51e3cba4eb.html

ŁukaszP - 2015-05-28, 23:17

berpa napisał/a:
rzeba było wlutować dwa dodatkowe przekaźniki w płytkę drukowaną w samochodzie ( 5 godzin pracy elektryka ) .


Mozesz powiedziec cos wiecej odnosnie tej modyfikacji, byc moze to samo da rade zrobic w Cruzie? :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group