To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - No i za?lepi?em EGR

herman00 - 2013-10-28, 10:10
Temat postu: No i zaślepiłem EGR
Witam,
Jeździłem tak ze 20 tys. km. Na każdym biegu raz głośniej raz ciszej w okolicy 1750-1800rpm było słychać krótkie trrrrrrrr... jakby zaklekotały zawory. Ostatnio po zmianie biegu z 2 na 3 zdławiło mi silnik przy tych obrotach. Dodatkowo puszczał dużego "dyma" jak dostawał w pedał gazu, albo przy redukcji biegu. Pojechałem do warsztatu zajmującego się dieslami, wtryski dobre, błędów brak i mechanik zaproponował zaślepienie EGR, bo uważał, że to ten wynalazek się przycina. No i jak ręką odjął, auto na samym czystym powietrzu przyspiesza płynniej i nic nie klekocze. Na razie testuję, czy nie pojawią się błędy wynikające z przepływomierza masowego - dostaje tylko czyste powietrze. Jak sie pojawią, to trzeba będzie wyprogramować EGR.
To tyle relacji.

pithugo - 2013-11-03, 21:09

CZy masz dpf? czy zaslepienie mozliwe jest po usunięciu?
herman00 - 2013-11-04, 09:49

Witaj,
DPF wycięty juz dawno, ale to raczej nie ma nic wspólnego. Silnik bez EGR przyspiesza płynniej nie ma szarpnięć. Po 2 dniowym postoju tylko trochę dziwnie się uruchomił, z małą zwłoką, ale przy pierwszym przekręceniu kluczyka. Może to zbieg okoliczności.

pithugo - 2013-11-04, 12:59

Emulator czy zmiana softu. ja własnie jestem kilka dni po wywaleniu i jezdze z emualtorem. Jest ok. Mam nadzieje tylko, ze na zblziajacym przegaldzie nie przyczepia sie ze dymi
Anonymous - 2013-11-04, 13:12

pithugo napisał/a:
Emulator czy zmiana softu. ja własnie jestem kilka dni po wywaleniu i jezdze z emualtorem. Jest ok. Mam nadzieje tylko, ze na zblziajacym przegaldzie nie przyczepia sie ze dymi

Spokojnie, u mnie nawet nie sprawdzają spalin na biegu jałowy. A Twoje zmiany mogłyby wyjść tylko podczas pracy silnika pod obciążeniem.

ms147 - 2014-03-30, 19:47

Kurcze ja tez tak mam to krotkie trr może tez do egr powinienem zajrzec? A czy po usunięciu dpf zadnych bledow niema, bo słyszałem że nie w każdym aucie da się to zrobić
ms147 - 2014-04-12, 20:42

Witajcie mam w planie zaslepienie egr. I mam 2 pytania
Czy blaszki zaslepiajace podejda z kia 2,0 crdi?
I czy zaslepic go od strony chlodnicy spalin, czy od strony silnika?

skowet - 2016-06-02, 18:08

koledzy odświeżam temat z której strony zaślepić egr i ewentualnie od czego mogą pasować blaszki
herman00 - 2016-06-03, 07:45

Nie jestem mechanikiem więc nie będę się "mądrzył", ale mechanik który zaślepiał mi EGR mówił, że żonie kupił KIA 2,0 i to dokładnie ten sam silnik - to i blaszki powinny pasować, a zaślepione jest z tej strony gdzie nie trzeba wszystkiego demontować - ale nie wiem która to strona.
skowet - 2016-06-03, 20:42

czyli przy przepustnicy tak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group