To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Uk?ad kierowniczy

wikiebe - 2013-12-18, 20:43
Temat postu: Układ kierowniczy
Niestety mam trzecią uwagę tj. z układem kierowniczym.
Przejechałem w 4 miesiące już 21 tyś Malibu i pojawił się ostatnio problem luzu na kierownicy, tzn. przy jeździe na "wprost" chwilę po delikatnym ruchu kierownicą głównie w prawo, jest coś takiego, jakby "przeskok" kierownicy pusty, bez reakcji samochodu. Kierownica jakby miała luz i delikatnie kierownica przeskakuje.

Serwis Chevroleta podobno zna ten problem, jest on podobnie w Cruze, Orlando, Insigniach i Astrach, ale nie wiedzą znów o co chodzi i szukają przyczyny.

Macie jakieś uwagi w tym zakresie.

xyz - 2013-12-19, 10:01

Potwierdzam , u mnie identyczny objaw. Przebieg 18 tyś.
Krzysiek_81 - 2013-12-19, 10:15

wikiebe napisał/a:
jest on podobnie w Cruze, Orlando
albo to sugestia albo zauważyłem w weekend podobny objaw, który mi kojarzy się z jakimś "bugiem" wspomagania, tak jakby przekręcając kierownicą w prawo był wyczuwalny lekki "sztuczny" opór i w momencie wspomaganie chciało pomóc mi w kręceniu kierownicą... U mnie wystąpiło to własnie przy jeździe na wprost z dość małą prędkością, z resztą już wcześniej podświadomie zauważałem, że czasami to wspomaganie działa jakby miało jakąś samo-świadomość (przebieg, prawie 10 tys. km) - w starym samochodzie wspomaganie nie żyje własnym życiem.
xyz - 2013-12-19, 10:32

Nie wiem czy to ma znaczenie ale w MALIBU jest wspomaganie elektryczne (nie wiem jakie jest w ORLANDO)
jfcop - 2013-12-19, 10:34

xyz napisał/a:
Nie wiem czy to ma znaczenie ale w MALIBU jest wspomaganie elektryczne (nie wiem jakie jest w ORLANDO)


MY2014 tez ma wspomaganie elektryczne

wszim - 2013-12-19, 23:53

xyz napisał/a:
Nie wiem czy to ma znaczenie ale w MALIBU jest wspomaganie elektryczne (nie wiem jakie jest w ORLANDO)

W orlando też jest elektryczne. Nie mylicie panowie efektu przełączania pomiędzy trybem manewrowym a normalnym? Bo tam są stosowane 2 tryby wydatku siły i przełącza się coś na granicy 3 lub 5km/h. Dość łatwo wyczuwalny jest na rękach ten moment przełączenia.

Krzysiek_81 - 2013-12-20, 09:45

wszim napisał/a:
Nie mylicie panowie efektu przełączania pomiędzy trybem manewrowym a normalnym?


No właśnie nie jestem w stanie przypomnieć sobie w jakiej sytuacji zauważyłem ostatnio tą przypadłość, czy podczas wykręcania na podjeździe właśnie z 3-5km/h na liczniku, czy podczas jazdy 20-30km/h na ulicy pod domem.

Jednakowoż dzięki za wyjaśnienia, teraz będę bardziej zwracał uwagę na prędkościomierz przy manewrach.

xyz - 2013-12-20, 11:36

Ja tę przypadłość wyczuwam przy jeździe na wprost ze stałą prędkością ale w całym zakresie prędkości więc to chyba nie jest związane z trybami siły wspomagania.
wikiebe - 2013-12-22, 21:21

Ja również stwierdzam tę przypadłość w całym zakresie prędkości
wikiebe - 2013-12-22, 21:31

Dajcie znać Panowie, co dalej ustalicie w ASO z tym tematem. Obawiam się, że z uwagi na ostatnią decyzję Chevroleta o wyjściu z Europy i znikomą sprzedaż Malibu, możemy zostać z tym problemem.
Podobnie było kiedyś z amortyzatorami w Rezo. Dopiero na forum się ludzie dogadali i dzięki temu zbiorowo to wygrali naprawy w GM Poland.

Mój dealer wie o problemie, ale nie umie lub nie chce tego naprawić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group