To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Parę pytań odnośnie Cruze

kemoiz - 2014-05-02, 15:04

Otworz drzwi od srodka przez otwarte okno.
jarry - 2014-05-04, 12:11

nanoku napisał/a:
Wracam do tego alarmu. W jaki sposób samemu włączyć alarm? Da się w końcu tak? Czujek nie mam


W moim Cruzie ,gdy zamknę drzwi pilotem ,a następnie otworzę je kluczykiem ,otworzą się tylko drzwi kierowcy i po paru sekundach włącza się alarm.

nanoku - 2014-05-04, 13:02

u mnie jak otworze to minute czekałem i nic... od środka otworzyłem i dioda migała tylko szybko, ale alarm się nie włączył
krecik - 2014-05-04, 16:13

tak porąbanego alarmu jeszcze nie widziałem to nazywać alarmem
rafic - 2014-05-04, 17:42

nanoku a może u Ciebie to jest coś związanego z tym systemem bezkluczykowym. System wykrywa kluczyk w środku samochodu, więc nie włącza alarmu ?
nanoku - 2014-05-04, 19:35

a powiem Ci, że nie pomyślałem w ten sposób. To sprawdzę bez kluczyka jak będę miał taką możliwość bezpiecznego zostawienia kluczyka parę metrów od auta :)
pool80 - 2014-06-11, 21:38
Temat postu: Kilka pytań o Cruze
To mój pierwszy post na tym forum, więc dzień dobry ;)
W niedalekiej przyszłości stanę się użytkownikiem Cruze 1,8 4d mt5 KL7 wersja LT przed liftem. Auto będzie na stalówkach 16" z hankook'ami, takimi jak wychodził z fabryki. a w bagażniku znajdować się będzie tylko zestaw naprawczy. W niedalekiej przyszłości instalacja LPG.
To może przejdę do pytań:
1/ Co sądzicie o tym, żeby sprzedać całe koła, na ich miejsce nabyć oryginał alu 16" te przed liftem, założyć na nie całoroczne NEXEN'y za średnio 1k pln za kompl. (jest opcja dokupienia tylko zimowek, jednak użytkować będę głównie w mieście do 10k km rocznie)
2/ Czy nakrętki do kół od stalowych będą pasowały do alu?
3/ Czy da się coś lepszego wymyśleć od zakupu dość drogiego koła zapasowego, pokrowca, kompl. oryginalnej wydmuszki z lewarkokluczem i podnośnikiem? (przy 2 kompl. kół wsadzał bym do bagażnika jako zapas pełnowymiarowe.
4/ Czy można w Polsce nabyć domykacze do szyb czy tylko ebay, i na co zwracać uwagę?
5/ Jaka największa butla gazu wejdzie w koło? Wymiary litraż? Może podnieść niezbyt podłogę?(cytat z forum:"...Mnie gazownik założył zbiornik 62,5 lita (wysokość 200, średnica 720), wchodzi do niego 56 litrów lpg..." )
6/ Jaką instalację i krakowskiego gazownika polecicie? Mam propozycję BRC Sequent 24 za 3,8k pln w ASO, lub za 2,7k pln po za ASO. Np. ul. Myślenicka w Krakowie. (po za ASO, stracę ostatni rok gwarancji na silnik i ingerowane elementy elektryczne)
7/ Czy będę miał wyprowadzone kable pod miejsca na przeciwmgłowe, których nie posiadam? Czy to było by więcej grzebania?
8/ czy opony ze znacznikiem h92 spełniają homologacje i np. przy AC nie będzie problemu? Hankooki fabryczne maja? v92

ps. Chyba na razie tyle. Wiem ze opasły post, może się nie będzie kolegom chciało czytać, ale nie chce Was męczyć, rozdrabniając to wszystko w różnych działach. pozdr. i z góry dziękuję.

Krzysiek_81 - 2014-06-11, 21:49

pool80, post opasły, fakt, i dodatkowo większość postawionych pytań to tematy otwarte, w ramach których dyskusje toczą się przez kilka(naście stron) - poszukaj, poczytaj, przemyśl, pytaj - bo nie da się jednoznacznie odpowiedzieć tak lub nie, lub nikt nie będzie w stanie decydować za Ciebie.

Jeśli chodzi o gaz, to tematów też jest trochę zarówno dla Cruze jak i Orlando - każdy robi po swojemu, dyskusja trwa.

Tak więc, generalnie radziłbym Ci pytać oddzielnie w odpowiednich działach - za dużo tu tego na klarowną dyskusję.

Co do gazu i przebiegu 1 tys. km - zrobisz jak uważasz, ale nie sądzisz, że przy takich przebiegach gaz po prostu się nie zwróci? (chyba, że zjadłeś jakąś cyfrę przy podawaniu rocznego przebiegu, lub później zaczniesz jeździć dużo, dużo więcej)

O gazie i gwarancji również znajdziesz kilka ciekawych wypowiedzi w odpowiednich tematach :->

pool80 - 2014-06-11, 21:54

Dzięki za szybką odp. Całe forum Cruze'a dość intensywnie przeczytałem. Chciałem wszystko ująć w 1nym temacie, I nie rozwodzić się zbytnio, bo tak jak piszesz tematy były wałkowane. Chcę się upewnić zanim coś zadecyduję. Przebieg roczny to około 10000km rocznie.
Krzysiek_81 - 2014-06-11, 22:16

pool80 napisał/a:
Chciałem wszystko ująć w 1nym temacie, I nie rozwodzić się zbytnio, bo tak jak piszesz tematy były wałkowane.


No właśnie tak się nie da :roll: bo np. ja Ci odpowiem na część pytań, a zaraz ktoś się ze mną będzie rad nie zgodzić, i wyjdzie z tego wielotorowa dyskusja nt. stosowania opon zimowych, lpg, gwarancji, domykaczy. Ktoś odpowie na coś bez cytatu z posta do którego się odnosi, inny źle zrozumie intencje i jeszcze dalej będą tworzyć nieporozumienia, ale spróbujmy:

Ad 1. Z jednej strony kiedyś wszyscy jeździli na wielosezonowych i jakoś tak się nie zabijali, teraz dużo ludzi ładuje zimówki przy ochłodzeniu. Nie będziemy tutaj dyskutowali o umiejętnościach jazdy i teoriach konspiracyjnych odnośnie koncernów oponiarskich - każdy doradzi Ci alusy ze względu na stylówę :mrgreen: odnośnie zimówek zdecyduj sam, najlepiej wiesz, czy miałeś problemy z jazdą na białym na swoich regularnych trasach - zmienia się samochód nie kierowca

Ad 2. Alusy i stalówki mają inne nakrętki - bierze się to ze sposobu wykonania felgi.

Ad 3. Jeśli bagażnika nie będziesz używał jakoś specjalnie na codzień, a i tak będziesz miał 2 komplety kół to możesz wozić jedno koło z innego kompletu. Ja przez te 16 lat za kółkiem, koło w trasie (dom-praca, wielka mi trasa) wymieniałem tylko 2 razy. Poza tym masz jeszcze assistance.

Ad 4. Co i raz pojawiają się do kupienia w naszych ogłoszeniach, ale to tak jak z oryginalnymi chlapaczami - trzeba braćjak się pojawią, bo czasami znikają - na co zwracać uwagę masz wyszczególnione w odpowiednim wątku.

Ad 5. Pomiary trwają, cytat który podałeś określa swoisty rekord w tym temacie, który dla niektórych użytkowników siedzących dłużej w LPG był zaskoczeniem - może uda się więcej :mrgreen:

Ad 6. BRC jedni sobie chwalą, inni narzekają, zależy od ASO, i ich umiejętności założenia. Mój znajomy gazownik nie poleca BRC bo teoretycznie niby to ma prawo jako tako i działać z 1,8 Ecotec, ale ogólnie czuje niesmak po kontakcie z nimi w sprawach gwarancyjnych wymian, reklamacji, itd.

pool80 - 2014-06-11, 22:28

Prawdopodobnie zdecyduje się na te całoroczne opony, jeżeli tylko puści mnie homologacja. Jeździłem dużo mniejszym autem, na najtańszych całorocznych. Tu jest cięższy i szybszy wóz. W nakrętki zatem będę musiał się zaopatrzyć. Natomiast właśnie czytam temat odnośnie skrzyń biegów, i mam stan przedzawałowy :-o . Czy muszę się tym bardzo denerwować, mając skrzynię m5 w wersji przed liftem?
irvingmorg - 2014-06-11, 22:32

Subiektywnie..
Ad.1 Jestem zwolennikiem zmiany opon lato/zima ale jeżdżę w trybie mieszanym i dla mnie jak coś jest do wszystkiego to jest do ....
Ad.2 Zależy z jakimi gniazdami kupisz alufelgi - nie wiem czy w oryginalnych alu cruza są stożki czy kule.
Ad.3 Preparat uszczelniający + mini kompresor (ew. pompka), a do koła - jeżeli będziesz miał dwa komplety lewarek oraz klucz do kół ( nie koniecznie od dealera). Dojazdówka z kompletem od dealera jest wygodna ale też najdroższa - a na rynku wtórnym też nie są tanie i ciężko dostępne.
Ad.4 Na tym forum widziałem dwa ogłoszenia osób które chciały takie ustrojstwo odsprzedać. Jeżeli jednak będziesz miał instalacje BRC to nie można nic za bardzo podłączać w OBD bo jakiś tam konflikt występuje - ale ręki nie dam sobie uciąć bo tego nie sprawdzałem.
Ad.5 Większa niż ta przytoczona przez Ciebie chyba nie ma sensu - no chyba że nie w kształcie toroidalny ale w klasycznym.
Ad.6 Nie znam więc nie mogę polecić - sprawdź jeszcze forum http://lpg-forum.pl/ i zasięgnij opinii.
Ad.7 Nie mam pojęcia.
Ad.8 Musisz sprawdzić jakie indeksy nośności i prędkości dopuszcza producent dla twojego samochodu. Jeżeli są dopuszczone przez producenta to ubezpieczyciel w razie "W" może Cię cmoknąć. Dla przypomnienia oznaczenia literowe to indeks prędkości, natomiast liczbowe to indeks nośności:
http://www.opony.com.pl/n...predkosci-opon/
http://www.opony.com.pl/n...-nosnosci-opon/

pool80 - 2014-06-11, 22:40

irvingmorg napisał/a:
Ad.8 Musisz sprawdzić jakie indeksy nośności i prędkości dopuszcza producent dla twojego samochodu.

No właśnie jakie są w Cruze, 4d bo jak na razie nie znalazłem?
irvingmorg napisał/a:
Ad.2 Zależy z jakimi gniazdami kupisz alufelgi - nie wiem czy w oryginalnych alu cruza są stożki czy kule.

Jestem zdecydowany na 16" oryginalne przedliftingowe. Jakie tam są otwory na nakrętki?
irvingmorg napisał/a:
lewarek oraz klucz do kół ( nie koniecznie od dealera).

Kolega kiedyś chciał podnieść Vectre GTS, i jak siadł nisko na przebitym kapciu to nieoryginalny podnośnik nie zmieścił się. co żeśmy się wtedy nagłowili .;)

Dzieki za info, natomiast cały czas dręczy mnie awaryjna skrzynia b.

kemoiz - 2014-06-11, 22:59

1. Kwestia osobista. Nigdy nie jeździłem na całorocznych i raczej nie mam zamiaru. Za bardzo lubię sobie przycisnąć i wolę mieć godne zaufania opony.
2. Tak pod warunkiem, że obie felgi są GM (stożkowe wejście).
3. Używana felga stalowa i pełnowymiarowa lekko używana opona? Powinno się to zmieścić w 300zł. I tak mało kto ma okazję zakładać zapas(ja jeszcze nigdy i nie mam w Cruze zapasowego).
4. Tylko ebay i aliexpress. Chyba, że ktoś sprzedaje swój ale to już kwestia trafienia. Sprostuję irvingmorg'a akurat BRC (w przeciwieństwie np do STAG) nie korzysta z OBD więc można spokojnie podłączać inne rzeczy i nie psuje konfiguracji.
5. 62l to na razie rekord ;-)
6. Ja mam 24.11 i sobie chwalę, co prawda dopiero zrobiłem 5,5 tys ale 0 problemów. Jedna zasada - nie daj ASO dotykać ustawień bo co najwyżej popsują ("panie tu wszystko robi program, nie da się źle ustawić") :-) Ja wyjechałem nowym autem i mi ASO nie grało ŻĄDNYCH ustawień i po przełączeniu na LPG auto nie miało siły ruszyć z miejsca :-)
7. hmm dobre pytanie ale gdzieś z tyłu głowy mi świta, że chyba nie.
8. h92 to 630kg na oponę. Czyli 2,5 tony na wszystkie cztery. To dużo powyżej maks dopuszczalnej masy Cruze więc nie widzę problemu.

pool80 - 2014-06-11, 23:08

kemoiz napisał/a:
2. Tak pod warunkiem, że obie felgi są GM (stożkowe wejście).

Stalówka to GM, wiec przy kupnie alu spytam, czy tam tez stożek.
kemoiz napisał/a:
Powinno się to zmieścić w 300zł

Tu chyba dojazdówka za moooże niecałe 400 będzie lepszym wyborem.
kemoiz napisał/a:
5. 62l to na razie rekord
No skoro weszła... Gdzieś czytałem że gazownicy czasem rozklepują wnęki, żeby więcej weszło. Nie wiem czy to dobry patenet.
kemoiz napisał/a:
h92 to 630kg na oponę.
a H to 210. Wiec przy vmax 200kmh to rozumiem , ze spelniaja homologację? jest jakieś źródło tabela?

ps. No i Panowie, co z ta skrzynią :-o ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group