To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Brzeczenie podczas jazdy w Captiva

Cymr - 2015-04-28, 22:53

chev
przepraszam jeśli moje pytania są niemądre, nie jestem fachowcem:
1/ Czy można wymienić tylko sprężyny tłumiące drgania na tarczy sprzęgła, czy konieczna jest wymiana całego sprzęgła?
2/ Czy jazda ze spękanymi sprężynami tłumiącymi czymś grozi, czy pozostaje tylko sam dyskomfort brzęczenia?

Korneliusz - 2015-04-29, 09:08

Nie - ne mozna wymienić samych spręzyn. Trzeba kompletne sprzęgło lub sama tarczę.
Jak auto ma duży przebieg to wymiana i tak Cię czeka. Więc jak dokucza to brzęczenie to moze lepiej wcześniej to zrobić.

Wydaje się że tamat jest o Cptivie automat. Tam nie ma sprzęgła więc proszę dobrze rozważyć czy tak mamy w swoim aucie.

kris8787 - 2015-05-19, 22:24

kolego ms147 zdiagnozowales problem? bo mam identycznie to samo
miks - 2015-05-21, 21:55

witajcie, ja również mam podobny problem, tylko na biegu i tylko w tym zakresie obrotów
czy macie podobny dźwięk? https://www.youtube.com/watch?v=MTw7yUAfxZ0
i co pomogło?

kris8787 - 2015-05-23, 17:07
Temat postu: TO samo
Mam identycznie ten sam problem i nikt nie wie co to jest .....
miks - 2015-05-24, 13:52

Mnie pomogło wypicie egr. Narazie prowizoryczne ze zbiornika podciśnienia wypiłem wężyk który idzie do egr. I dźwięk ustąpił lecz chce ratować egr wiec dam na przeczyszczenie.
Zbiorniczek masz z lewej strony tuż przy bloku silnika taki walec z 2 kruccami.
Wypisz wężyk z tego zagietego krucca i zatykasz czymś np śrubka żeby nie uszkodzić pompy podciśnienia. U mnie dźwięk znikł

kris8787 - 2015-05-24, 16:12

a Czy mozna tak jeździc z tym zaślepionym wężykiem ? Tobie kolego tez to sie dzialo tylko pod czas jazdy ?
kris8787 - 2015-05-24, 18:54

A nie dałoby rady zrobic zdjecia tego wezyka ,zeby wiedziec dokladnie o ktorych chodzi a przy okazji czegos nie uszkodzić . Pozdrawiam
miks - 2015-05-24, 19:12

Nie powinno mieć to wpływu ponieważ jest to prawie taki zabieg jak zaślepienie EGR a dużo ludzi to robi.
Ja jednak wychodzę z założenia że skoro mam jeszcze sprawnego DPF to niech będzie ten egr sprawny.
Jedyne co będziesz mieć to błąd EGR ale tylko po podpięciu do komputera np w serwisie, dlatego uważam że jest to bezpieczne skoro nawet nie ma żadnej kontrolki na desce o "awarii" tego układu.
schemat z moimi propozycjami zaślepienia z czego ta opcja 1 jest najszybsza nie trzeba nic rozkręcać poza wyjęciem wężyka i zaślepieniem
a tu przy dole silnika szukaj walcowatego elementu ze schematu jest to zbiornik podciśnienia
i tak jak na schemacie zakrzywiona końcówka idzie do egr tak więc wypinamy ten wężyk i zatykamy w miejscu oznaczonym strzałką na schemacie ZAŚLEPIAMY KRÓCIEC OD ZBIORNICZKA PODCIŚNIENIA

kris8787 - 2015-05-25, 22:22
Temat postu: pytanie
Czyli zaslepic to kolanko ktore wychodzi ze zbiorniczka czy wezyk ktory idzie do egr ?
miks - 2015-05-25, 22:40

kolanko :)
miks - 2015-05-30, 19:35

@kris8787 i co ustało?
ja mam pytanie do ogółu osób którym pomogło zaślepienie egr a wzasadzie do tych którzy nie zaślepili egr.
Czy udało się komuś zlokalizować co w układzie z egr tak hałasowało ? bo docelowo puki mam DPF chcę to naprawić u siebie

Angel72 - 2016-04-06, 23:30

Witajcie uzależnieni od Capci :)

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo mój problem ma dużo wspólnego z tym tematem. To bzyczenie to EGR...sprawdzałem osobiście bo po zaślepieniu ustawało...lecz u mnie niestety wyskakiwał błąd kluczyka i auto przechodziło w tryb awaryjny tracąc moc.
Sprawa zaczęła się od wycięcia DPF-a i wtedy Capcia zaczęła kopcić. Wtryski, turbo, czyszczenie dolotu...wszystko przerabiałem i nic....pomogło zaślepienie EGR-a, bo kopcenie nie ustawało ale było znacząco mniejsze...dało się jeździć i bzyczenia brak. Lecz po ostrym bucie kontrolka service i ponowne uruchamianie silnika. Zima całkiem nieźle i z kopceniem i bzyczeniem, ale jak się ciepło zrobiło to powrót bzyczenia i kopcenia. Ma może ktoś jakiś pomysł albo mieszka w Centralnej Polsce aby pomógł w prawidłowym zaślepieniu EGR-a lub najlepiej całkowitym ominięciu tego eco-gówna, bo irytuje mnie to bardzo.
Czekam na jakieś info i pozdrawiam

John Wayne - 2016-04-07, 10:53

A nie jest to kwestia nieumiejętnego przeprogramowania po wycięciu DPFa?

Rozmawiałem z wieloma osobami (nie tylko tu), które wycinały i znakomita większość zarzekała się, że nic nie kopci.

Angel72 - 2016-04-07, 18:08

Więc nie mam pojęcia co jest....auto pali jeździ nie szarpie...ogólnie nie ma żadnego problemu oprócz ....wciśnięcia pedału w podłogę i chmura za mną (....odpuściłem sobie przez zimę bo kopcenie mniejsze....ale ciepło się robi i rura czarna jak jasna ch.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group