To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG w Cruze 1.8 - ró?nice w instalacjach LPG

Faster89 - 2014-04-05, 23:20

Wiadomo biurokracja, jeszcze zostało mi gdzieś pochować kompresor i płyn od zestawu naprawczego koła, dociąć coś żeby podłoga była równo ułożona bo butla wystaje ;/
Wrzucę fotki Cruza i instalacji w najbliższym czasie ale to w odpowiednim dziale ;)

endriu333 - 2014-04-09, 08:39

no nie wiem czy nieodbijanie zaworu przy nowej butli to takie normalne.... ja przy nowych butlach (ostatnią zamontowałem sobie w poniedziałek) nie stwierdziłem nigdy "zawieszania" przy tankowaniu - zawór odbija tak jak powinien - nawet ciut wcześniej niż ustawowe 20% - być może gazownik coś zmajstrował jak władał wielozawór do butli - tam jest dość ciasno i mógł coś zrobić nie tak... ale oby wszystko wróciło do normy jak napisał przedmówca....no nic czekamy na fotki w takim razie ;)
Sobol - 2014-04-09, 09:50

Też jakoś nie stwierdziłem u siebie takiego objawu z butlą. Hmm to dziwnie ze gazownik nie dopasował wnętrza auta do butli. A właśnie koledzy jak to jest z ta pojemnością butki, że instalacje montowane w ASO mają sporo mniejszą pojemność niż te co koledzy montują poza ASO ?? Z czego to wynika toż wnęka ta sama.
kemoiz - 2014-04-09, 10:42

Bo w aso montuja to co dostaja w zestawie - 40l. Ja w okol swojej mam multum miejsca. A prywatnie mozna sobie lepiej spasowac do wneki.
endriu333 - 2014-04-09, 18:30

no ja tylko dodam, że standardem jest butla właśnie o wymiarach 630x200 i taka jest wkładana do cruzaków (ewentualnie 190) co przekłada się na realna pojemność 34 litrów..... a można tam bez problemu włożyć butlę o średnicy 680 ....kwestia jest tylko ceny - bo taka butla jest ciut droższa (około 50-100zł - w zależności od jej wysokości) i kwestia tego czy gazownik taką posiada na stanie. Najlepiej takie coś uzgodnić przed montażem aby nie było niespodzianek i zaznaczyć, że butla ma być zamontowana do jazdy do przodu a nie na "wstecznym" jak to czyni 90% gazowników....
kemoiz - 2014-04-09, 18:41

Jaką masz wysokość tej butli? Bo z tego co oglądałem w katalogu Staga, to niestety 680 którą mają jest też kilka cm wyższa od 630.
endriu333 - 2014-04-09, 19:54

ja akurat założyłem u siebie butlę z wysokością 270 :D - tak wiem dużo wystaje ale wiedziałem o tym i biorąc pod uwagę specyfikę w jakiej ja użytkuję to auto to mi to nie przeszkadza (chodziło mi o jak największy zasięg - bagaże wożę bardzo rzadko a jeśli nawet chciałbym zabrać coś "więcej" to mam box)....realna pojemność w moim przypadku to 65,6 litra....cały zbiornik ma 82l.
kemoiz - 2014-04-09, 20:08

no to rzeczywiście pojechałeś :-) jakbym zakładał nową instalację to pewnie bym poświęcił te 2-3 cm w górę przy 680 aby mieć o te prawie 10l więcej ale jak już mam to co mam to się nie opłaca zmieniać butli.
endriu333 - 2014-04-09, 20:12

jasno rozumiem Ciebie - ja w sumie też wykorzystałem "moment" bo w moim drugim aucie akurat skończyła się homologacja na butlę i tą z cruza przełożyłem do starego auta a do cruzika włożyłem taką jak chciałem i przy okazji wydłużyłem homologację butli o 3 lata do 2024 :)
Sobol - 2014-04-09, 20:15

Dziwne jest, że zestawy w ASO przygotowane przez CZAKRAM nie wykorzystują maksymalnie tej wnęki. Nie mówię tu o montowaniu wystających butli ale takich co wypełniają szczelnie wnękę. Z drugiej strony przy ilości stacji LPG w Polsce nie stanowi to problemu. U mnie tankowanie przypada średnio co 350 km.
endriu333 - 2014-04-09, 20:20

wiesz dla nich to byłby tylko "niepotrzebny" wzrost kosztów - oni uważają pojemność 35 litrów za standard więc po co dokładać coś większego/droższego jak klient i tak nie dopłaci ( bo nie wie że mógłby). Pewnie dealer Cheviego ustalił, że za instalację LPG nie mogą wziąć więcej jak 3k więc nie chcą się "wychylać"...ale tak ja też uważam, że w standardzie powinni montować butle 680xXXX tak aby wysokością nie wystawały.
Faster89 - 2014-04-09, 20:37

Co do zaworu, dzisiaj było tankowanie i tym razem odbił, nie wiem od czego to zależy, być może od stacji, tankowałem na jakiejś małej a dzisiaj na Orlenie. Fotki autka już wrzucone do odpowiedniego działu, co do fotek instalacji oczywiście dodam w niedługim czasie :)
Ogólnie autko sprawuje się jak najbardziej ok, tylko myślę nad zmniejszeniem temperatury przełączania na gaz z 39 stopni na jakąś niższą, tylko nie wiem ile można bezpiecznie zejść w dół żeby nie zaszkodzić autu i instalacji.

lis tomek - 2014-04-09, 21:19

Ja zawsze miałem latem 25 a zimą 30 stopni i było ok
endriu333 - 2014-04-10, 08:31

jak jest dobrze wpięty (wąż) parownik to 40 stopni jest optymalną temperaturą i autko "zdrowo" się przełącza(do 0,5-1 km w taką temperaturę jak teraz) - wiadomo można dać i minimum czyli 15 stopni wtedy przełączy się z "pół obrotu" ale pewnym kosztem - szybsze zużycie membran w parowniku- wtryski będą się mroziły.... i pewnie będzie lekkie podszarpywanie no i najważniejsza kwestia - nasze auta muszą pracować na benzynie aby mieć wyskalowane (zoptymalizowane) mapy wtrysków benzyny ...jak za bardzo się z tym kombinuje to gazówki będą nad benzynami i będą problemy (np. dłuższe odpalanie itp.) więc oszczędności oszczędnościami ale z głową!
Regulus - 2014-04-11, 22:06

Endriu, o co chodzi z tym zbiornikiem do jazdy do tylu? Będę się rozglądał za instalacją i dobrze byłoby wiedzieć, na co zwrócić uwagę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group