To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - LPG w Cruze 1.8 - ró?nice w instalacjach LPG

Faster89 - 2014-04-26, 20:12

No i jestem po 2 tygodniach od założeniu gazu, nalatane 1500 km, przegląd zerowy za mną.
Co do wrażeń na pewno taniej i weselej na stacji benzynowej, co do odczuć z jazdy różnie, już mówię dlaczego. Na początku było fajnie nie czułem żadnej różnicy, po przejechaniu ok 800 km zacząłem odczuwać szarpanie przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu oraz poszarpywanie na pozostałych biegach z tym, że przy wyższych prędkościach. Byłem na przeglądzie gdzie wszystko mieli doregulować bo podobno tak jest na początku, po podregulowaniu przestał szarpać na wyższych biegach i wyższych obrotach, natomiast dalej poszarpuje przy dole ;/ do tego jak zauważyłem nie mogę osiągnąć max prędkości na gazie, dochodzi do 160 i STOP dalej ani drgnie, po przełączeniu na benzynę prędkość max osiąga bez problemu tak więc coś spartolili przy regulacji. W sumie nic dziwnego trafiłem chyba na inną ekipę niż wtedy co był gaz montowany i koleś zrobił ten przegląd na odpier....
Co do problemów że nie odbijał zawór przy tankowaniu, na 2 stacjach odbija na 2 nie więc to raczej wina stacji pewnie niż zaworu, zobaczymy jak dalej będzie, w sumie to mi nie przeszkadza, jak zawór odbije wchodzi 37 litrów gazu jak nie odbija to 43 tak więc 5-6 l gazu więcej.
Ogólnie instalacja na pierwszy rzut oka założona fajnie, tylko musi ją wyregulować ktoś kto się zna. (fotki będą w temacie o moim aucie)
I tak z ciekawości, co jest robione na pierwszym przeglądzie po przejechaniu tego 1000 km?

Krzysiek_81 - 2014-04-26, 20:21

Ja zakładałem w poleconym warsztacie i właściciel najpierw mówił, że badanie może trwać do 30 minut, ale w końcu uwinął się w 10 - podpiął do kompa, pewnie chciał sprawdzić błędy - nic nie było, sprawdził jeszcze czy nic się nie ulatnia i koniec, po przeglądzie.
Faster89 - 2014-04-26, 20:32

No to w sumie u mnie też tyle trwało więc rozumiem że zrobili to co mieli zrobić, szkoda tylko że nie potrafił pracownik wyregulować żeby było lepiej niż na początku, no w sumie jest delikatnie lepiej na wyższych obrotach, ale ta prędkość max to porażka na benzynie bez problemu ok 190 na lpg 160 nie przekroczył ;/ ;/
barus - 2014-04-26, 21:21

Faster89 napisał/a:
Co do problemów że nie odbijał zawór przy tankowaniu, na 2 stacjach odbija na 2 nie więc to raczej wina stacji pewnie niż zaworu


Faster myślę, że to z Twoim zaworem jest coś nie tak. Ja mam dwa samochody na LPG, w Cruze a od 12 lat w Lanosie, tankuję na różnych stacjach i nie zdarzyło się nigdy żeby zawór nie odbił przy tankowaniu. Nie podałeś, jaką pojemność brutto butli masz, bo skoro zawór nie odbije to tankujesz do pełna bez poduszki a to jest niebezpieczne zwłaszcza, gdy garaż masz razem z domem.

Faster89 - 2014-04-26, 21:47

Pojemność butli to 47 litrów a więc powinno wejść ok 37 l, mi wchodzi 37 jeśli odbije zawór i 42-43 jeśli nie odbije, także malutki zakres wolnego miejsca jest, co do parkowania to auto stoi pod chmurką w cieniu.
barus - 2014-04-26, 22:41

Faster89 napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 21:47

także malutki zakres wolnego miejsca jest


Nie do końca masz rację, wszystko zależy, kiedy nastąpiło przełączenie na PB przy braku LPG. Jeśli przy pełnym obciążeniu (but w podłodze) to na pewno 2 lub 3 a może i więcej litra LPG zostało w zbiorniku. Gdy przełączenie nastąpiło na wolnych obrotach bez obciążenia silnika to faktycznie niewiele LPG zostało w zbiorniku.

Faster89 - 2014-04-26, 23:22

Z ciekawości sprawdziłem jak ma się wskaźnik w aucie z wskaźnikiem na butli, mniej więcej pokazują to samo, przełączyło na PB przy pedale w podłodze, po zwolnieniu i delikatniejszej jedzie włączyłem LPG jeszcze raz i udało mi się zrobić jeszcze trochę km, potem już nie dało się przełączyć na gaz a wskazówka na butli była na min, więc gazu pewnie w butli nie było. Tak czy inaczej staram się nie tankować więcej jak 40 l, także powinno być ok. Co do zaworu nie mam na prawdę pojęcia czy to jest jego winna, przy tankowaniu na nowej stacji która działa od 2 miesięcy tankuje się dosyć szybko dystrybutor nie zwalnia tylko po prostu odcina, przy tankowaniu na starych stacjach jeśli był pusty zbiornik dystrybutor zaczyna wolno tankować już przy 32 litrach, a przy tych 40-42 l sam się zatrzymuje, taka moja obserwacja. Zatankuję jeszcze kilka razy jeśli nie będzie odbijał to po prostu zgłoszę to na gwarancji.
Faster89 - 2014-05-03, 18:38

Tydzień minął, wyjeżdżone 2 zbiorniki gazu i co do wielozaworu to jest z nim chyba wszystko ok, 2 tankowania na stacji o której wspominałem, że powstała niedawno i 2 razy zawór odbił tak jak powinien, zauważyłem też, że gaz musi być lepszej jakości ponieważ auto przestało poszarpywać :mrgreen:
Wasili - 2014-05-04, 10:25

mam gaz od 7 lat raz mi zawór nie odbił,myślę że tak może się zdarzyć.Problem gdyby częściej.
Wasili - 2014-05-04, 10:39

zapomniałem wspomnieć że to moje drugie auto matiz
Wasili - 2014-05-04, 10:40

zapomniałem wspomnieć że to moje drugie auto matiz
Leinad - 2015-07-21, 15:22
Temat postu: Cruz 1,8 Vs LPG
No ale do rzeczy, zastaniwaim się pomiędzy systemem instalacji landi ,a stagiem.
I nie wiem którą wybrać, o ile dobrze się oreintuję landi to instlaacja złożona odrazu z podzespołów tej marki. Do staga natmiast mozna dobrać kilka innfych podzespołów. Czy gra jest warta świeczki ?

Regulus - 2015-07-21, 21:45

Jest!!! Stag-a odpuść, nie warto oszczędzać na instalacji. Oszczędzał będziesz pod dystrybutorem.
endriu333 - 2015-07-22, 10:38

Regulus napisał/a:
Oszczędzał będziesz pod dystrybutorem

mój przedmówca ma 100%racji - sam "przez chwilę" miałem podobny dylemat ale doszedłem do wniosku, że na instalacji nie ma co oszczędzać - tak STAG jest tańszy i to nawet o tysiąc złotych - sama ta różnica powinna dać do myślenia ... na OMEGAS-ie zrobiłem już ponad 100kkm i z instalacją nic nie robię oprócz wymiany filtrów co 15kkm (faza lotna) i co 30kkm faza ciekła - o przepraszam, raz miałem wymieniony komputer na gwarancji - podobno miał jakąś wadę fabryczną i miał problem z autoadatacją. STAG-a mam w swoim drugim awaryjnym aucie - i powiem tak - instalka była tania ale ciągle coś jest nie tak z obrotami - kupiłem sobie nawet moduł do łączenia się z tym komputerem, żeby oszczędzić sobie wizyt o gazownika i jakoś daję radę - ale tak jak napisałem to auto używane bardzo rzadko i dlatego nie inwestuję w nie i zrobiłem instalkę "po taniości".

Rosum - 2015-07-27, 12:38

To było pojechać do mechanika ! Instalacja została źle wyregulowana albo miałeś kłopot ze sterownikiem. Może było oddać go na gwarancję. Możesz podjechać do energy gaz tam profesjonalnie tobie doradzą co i jak. Będziesz miał lepszy wgląd w sprawę.

A kolega jak myśli na poważnie to niech się zastanowi nad landi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group