To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Cruze - Jaki wybrać silnik do Cruza?

kemoiz - 2014-04-17, 12:54

Też mam 1.8 w lpg i o ile do zwykłego użytkowania bardzo dobry - to gdybym ponownie wybierał wziąłbym 1.4. Przyspieszenie daje większą frajdę z jazdy :-)
Sobol - 2014-04-17, 13:38

Zależy czego się oczekuje od auta. Dlatego tak jak koledzy proponują dobrze żebyś się przejechał i 1.8 i 1.4 T. W 1.8 z LPG masz tańsze użytkowanie i tańszy zakup auta ale za to średnią dynamikę (nie mylić z tragiczną ) a w 1.4 T masz lepszą dynamikę jazdy ale i wyższe koszty paliwa zakupu auta i turbinę która w perspektywie czasu może się okazać słabym elementem.
Krzysiek_81 - 2014-04-17, 13:47

wesoly164,

Co prawda w Orlando, ale wypowiadałem się w podobnym temacie tutaj:

http://forum.chevrolet.or...p?p=26177#26177

Od tamtej pory sytuacja zmieniła się o tyle, że jeśli po kilku latach chciałbyś sprzedać auto, to cena jaką dostaniesz może być jeszcze niższa z powodu wycofania się Chevy z Europy, jednak to też jest do samodzielnego osądu - wszystko zależy od Ciebie i tego jak będziesz auto użytkował. To nie jest kwestia doradzenia silnika do samochodu sportowego tylu Calibra :mrgreen: i czy lepiej wziąć 2.0 Turbo czy 2.5 V6, żeby upalać laki pod dyską w Dzbądzu. Tu zależy czy jeździsz dużo czy mało, czy pokonujesz krótkie czy długi eodcinki, czy zamierzasz sprzedać po gwarancji (kto bogatemu zabroni) czy chcesz tylko lać i jeździć bez problemu póki koła nie odpadną (jeszcze lepiej na LPG).

silvan85 - 2014-04-17, 14:47

Dokładnie każdy silnik do Cruza jest najlepszy dla pewnych zastosowań.

Żaden nie jest 100% faworytem i żaden nie odpada w przedbiegach.

2.0D Największa moc(Dynamika), Spalanie większe niż 1.7D ale koszty eksploatacji ciągle dość niskie za to najdroższy w zakupie. Nie nadaje się jeżeli nie jeździsz często w trasie (DPF).

1.70D Dynamika mniejsza niz 2.0D ale ciągle niezła , Spalanie mniejsze niż 2.0D tak jak koszt zakupu. Nie nadaje się jeżeli nie jeździsz często w trasie (DPF).

1.6 Najtańszy w zakupie. Najsłabszy w porównaniu z innymi ale do zatłoczonego miasta czy dla spokojnej osoby ciągle wystarczy.

1.8 Dobra dynamika i moc, można przerobić na gaz, tani w zakupie i na gazie najtańszy w eksploatacji.

1.4T jeżeli jeździsz po mieście(odpada diesel) i nie chcesz gazu. Dodatkowo dynamika lepsza niż w 1.8. Ale za to najdroższa z wersji benzynowych no i to turbo które daje radość ale może i przynieść niezłe kłopoty.


Podsumowując każdy znajdzie coś dla siebie.

Krzysiek_81 - 2014-04-17, 14:57

silvan85 napisał/a:
Podsumowując każdy znajdzie coś dla siebie.
Jeśli wszystko zostało powiedziane, to zamykam :mrgreen: (żartuję).

silvan85 napisał/a:
Dokładnie każdy silnik do Cruza jest najlepszy dla pewnych zastosowań.


A najmocniejszy zwykle polecają dziennikarze motoryzacyjni, którzy mogą sobie poszaleć za czyjeś pieniądze na paliwie, którego nie będą musieli uzupełniać, i są tak samo "mądrzy" w swoich słowach jak ci, którzy dziwią się, że jak możesz brać samochód z xx KM mocy, bo "to nie jedzie" - oczywiście to nie jest równoznaczne z tym, że ktoś poleca 1.4T, bo rzeczywiście większy moment dostępny niżej daje frajdę, ale też przy jakiś "minusach ujemnych".

I tak też, jak ja chciałem kupić Niewiadówkę za 3 tysiące pln, żeby jeździć na długie weekendy na kemping, to kolega mi powiedział, że bez 30 tysięcy plnów to nie ma co się w ogóle brać za przyczepy. No ale on jest z tych, co jak się pytasz o jakąś cyfrowy aparat-małpkę, to będzie Ci wciskał Nikona D3. :roll:

wesoly164 - 2014-04-17, 15:40

Dzięki koledzy trochę naświetliliście mi moją sprawę pozdrawiam
kemoiz - 2014-04-17, 16:00

silvan85
akurat w cruze wszystkie silniki z turbiną są w tej samej cenie :-)
ale zastosowania ładnie opisałeś. Turbiny bym się nie bał jeśli nie robisz rocznie ~30tys.

Krzysiek_81 - 2014-04-17, 16:13

kemoiz, wydaje mi się, że chodzi bardziej o to, że turbina jest kolejnym elementem, który może w silniku klęknąć przy robocie i kosztować przy naprawie.

Teoretycznie nie trzeba się o nią martwić, jeśli się na nią uważa, ale w końcu przychodzi ten moment, że się zużyje i trzeba będzie wymienić/zregenerować. Pytanie tylko, czy to będzie problem wesolego164 czy kolejnego właściciela - wesoly164 nie napisał ani czy będzie dużo jeździł, ani czy planuje długo użytkować auto, a Ty nie napisałeś ogólnie po ilu tysiącach kilometrów można się spodziewać problemow z turbiną (no bo w końcu, nawet przy mniej niż 30 tys. km rocznie , nie będzie cały czas nowa).

kemoiz - 2014-04-17, 16:20

turbiny spokojnie do 200tys dolatują, ja takiego przebiegu w swoim cruze nie osiągnąłbym nawet po 10-12 latach :-) a jak się o nią dba i kontroluje czy np, nie dostaje oleju to powinna więcej.
Generalnie to jest taki sam wybór i strach przed kosztami jak między automatem i manualem.

wcześniej o cenie zakupu było.

sobior - 2014-06-06, 19:30

Co prawda juz trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym wątku,ale ciekawy jestem czy kolega zainteresowany kupił samochód i czy udało mu sie zamówić nowy u dealera. Ja pytałem w kwietniu o możliwość zamówienia co prawda nowej captivy i niestety juz nie było możliwości i wtedy uzyskałem rowniez informacje ze juz nie przyjmują zamówień na żadne modele chevroleta, troche to dziwne i sprzeczne z tym co glosil prezes GM ale prawdziwe. Pisalem w tej sprawie do Chevrolet Polska ze nie chcą dealerzy przyjmować juz zamówień i otrzymałem informacje ze to wszystko zależy od dealera, ale który przyjmuje skoro najwięksi w WarsZawie juz nie i o to rowniez zapytałem Chevrolet Polska czy mogą wskazać gdzie moge zamówić i niestety odpowiedzieli ze nie sa w stanie :(
zdzis.michal - 2014-06-15, 17:24

Kolejny ciekawy artykuł.

http://moto.wp.pl/kat,159...,wiadomosc.html


Pozdrawiam

Transformer4 - 2014-06-15, 20:46

Nie kupuj czasem z silnikiem 1.6 ten silnik jest za słaby, ja kupiłem ponieważ miałem niezłe okazje na autko i oczywiście wygenerowałem w sobie ten sam błąd co duża większość użytkowników tj. przesiadłem się z 68KM ClioII do 113KM i myślałem że zawojuje drogi. Jedyny plus że sam samochód udało mi się kupić naprawdę po dobrej cenie. Teraz kontaktuje się z grupą V-TECH żeby wydusić coś z mojego wolnossaka. Polecam 1.8 jeżeli chodzi o benzynę, jeździłem dynamika jazdy jest o wiele lepsza od 1.6 bądź 150KM DISEL :mrgreen:
silvan85 - 2014-06-15, 20:51

Jeżeli chodzi o sprawdzenie technologi to wszystkie elementy wykorzystywane aktualnie w małych turbodoładowanych benzyniakach (takie jak turbiny czy bezpośredni wtrysk) są już od wielu lat testowane w dislach wiec myślę że są to już dojrzałe i wytrzymałe konstrukcje, oczywiście nie aż tak wytrzymałe jak silniki wolnossące ale wystarczy. Jeżeli zaś chodzi to że te śliniki ciągle palą dużo pomimo zapewnień producentów to czytałem niedawno ciekawą kalkulację.
Mianowicie gdyby zsumować wszystkie obietnice producentów co do technologi ograniczających spalanie wprowadzonych przez ostatnie 20 lat (takich jak: turbo, bezpośredni wtrysk, zmienne fazy rozrządu, elektryczne wspomaganie i wiele innych). To samochody obecnie powinny palić 70% mniej niż 20 lat temu. Jednak w tym samym czasie średnia waga samochodów zwiększyła się o 40%, a moc o 45% do tego doszły tony elektroniki która żre prąd i dla tego różnica w spalaniu wynosi jedynie 15% ale za to komfort i bezpieczeństwo podniosło się znacznie.

macko25 - 2015-06-09, 09:57
Temat postu: Cruze
Witam, przymierzam sie do kupna Cruza i w sieci różne rzeczy piszą na temat silników ale chciałbym usłyszeć opinie użytkowników.
Krzysiek_81 - 2015-06-09, 10:29

Też różne rzeczy piszą na temat silników.

Jeśli nie napisałeś do jakiej jazdy będziesz używał samochodu, ile zamierzasz nim jeździć i czego po nim oczekujesz, to ciężko będzie coś doradzić.

Po drugie to istnieje opcja szukaj, choć wystarczy wejść do działu Cruze > Mechanika, tam też jest pełno opinii, ale trzeba trochę wysiłku, żeby wyrobić sobie opinię nt. każdego z oferowanych silników. Nie ma jedynego właściwego, tak samo jak nikt nie streści ci wszystkich informacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group