To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

LPG - Instalacja ciek?ego wtrysku gazu LPG

berpa - 2014-04-23, 20:47
Temat postu: Instalacja ciekłego wtrysku gazu LPG
Nowy samochód, silnik 1,8 141KM bez opcji LPG, w okolicy ( nawet dalszej ) nie ma szans na fachowy serwis instalacji LPG, wiec z racji rzadkich przeglądów ( co 50 tys km ) chodzi mi po głowie np. takie VIALLE LiquidSI. U wujka Googla ¨0¨ informacji na temat Cruza + Vialle. Spotkał się ktoś z takim dziwolągiem?
wszim - 2014-04-23, 20:52

Ale ty nie masz silnika z wtryskiem bezpośrednim to gdzie ty chcesz ten ciekły LPG wtryskiwać? Ta instalacja raczej nie nadaje się do tego silnika.
berpa - 2014-04-23, 20:54

VIALLE LiquidSI - Ciekły wtrysk gazu do aut z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem benzyny :?: :?: :?:

http://www.vialle.com.pl/...p?str=2&lang=pl

Anonymous - 2014-04-23, 21:19

Czy to nie polega na tym, że lpg nie zamienia się w gaz, tylko w fazie płynnej jest dostarczany do kanału dolotowego silnika? :roll:
berpa - 2014-04-23, 21:31

Nie jestem fachowcem ale chyba o to chodzi w instalacjach V generacji. Generalnie : prostsza konstrukcja (brak parownika), bezobslugowosc, lepiej tolerowane przez słabej jakości silniki - tyle przynajmniej podaje producent.
wszim - 2014-04-23, 21:59

Macie rację. Bazując na instalacjach wtrysku bezpośrednio zrobili taki wtrysk pośredni do kolektora. Ciekawe, wtryskiwacze nie będą zamarzać? Ale pewnie to jakoś rozwiązali. Na pewno jest to instalacja jeszcze chyba ciut eksperymentalna. Trzeba by popytać na forach instalatorów czy takie indywiduum ktoś instalował i jak to się sprawdza.
A konkretnie na co liczysz w przypadku tej instalacji i w odniesieniu do klasycznej sekwencji?

edit:
W V generacji jest dodatkowo w zbiorniku pompa nadciśnieniowa (droga i awaryjna), i wtryskuje się LPG tymi samymi wtryskiwaczami co NoPB. Nie podaje się cały czas LPG tylko co któryś cykl też benzynę bo LPG nie smaruje.

berpa - 2014-04-23, 22:35

Podobno z ta pompa to już poprawili ( przynajmniej jeśli chodzi o jej cenę) . Głównie zależy mi na bezobslugowosci instalacji i chociaż częściowym obejsciu problemów z wypalonymi zaworami i częstymi regulacjami nieszczęsnych szklanek popychaczy.
wszim - 2014-04-23, 22:55

Niby że ten wtrysk ciekłego gazu wystarczająco schładzadzać będzie gniazda? Może tak, może nie, cholera ich tam wie. Bardziej czuję, że wspomagać się będzie dotryskiem benzyny. Ja bym się nie pchał w taką nie zweryfikowaną prze rynek nowość.
Nic nie wypalisz dopóki będziesz kontrolować luz zaworowy. Wypali się gdy doprowadzi się do podparcia. A wogóle skąd wiesz że masz silnik nieprzystosowany do LPG. Sprawdzałeś po VINie?

berpa - 2014-04-24, 03:41

Sprawdzone w serwisie :evil:
endriu333 - 2014-04-24, 07:59

berpa po pierwsze uzupełnij profil skąd jesteś bo tak to odnośnie warsztatów to nikt Ci nie podpowie...a jeśli chodiz o V generacja - według mnie fajna opcja - zero problemów z pracą na LPG - brak strat w mocy itp. - nie wpinają się w układ chłodzenia auta - zero wymian filtrów (konwencjonalnych) - zero problemów z wtryskiwaczami gazu - jedynie z tego co się orientowałem to jest jeden duży minus (koszt zakupu) i mały minus ( regeneracja pompy, która mieści się w zbiorniku LPG co 70kkm - koszt do tysiąca złotych) ale tak naprawdę ten koszt jak się policzy to się zeruje w porównaniu z przeglądami LPG co 10kkm i ewentualną podmianką, regeneracją parowników, wtrysków, które też padają - także ja uważam, że w dobrą idziesz stronę.....
barus - 2014-04-24, 10:01

wszim napisał/a:
Niby że ten wtrysk ciekłego gazu wystarczająco schładzadzać będzie gniazda? Może tak, może nie, cholera ich tam wie. Bardziej czuję, że wspomagać się będzie dotryskiem benzyny. Ja bym się nie pchał w taką nie zweryfikowaną prze rynek nowość.
Nic nie wypalisz dopóki będziesz kontrolować luz zaworowy. Wypali się gdy doprowadzi się do podparcia. A wogóle skąd wiesz że masz silnik nieprzystosowany do LPG. Sprawdzałeś po VINie?


Bardzo skrótowo można to ująć tak, że wtrysk ciekłego gazu powoduje znaczne obniżenie temperatury mieszanki w cylindrze, co w konsekwencji powoduje również obniżenie temperatury spalania tej mieszanki a dalej spalin, dlatego można tą instalacje stosować do t/z wrażliwych silników na gaz.

Gdzie wyczytałeś, że w tej instalacji potrzebny jest dotrysk benzyny?
W tej instalacji pompa gazu nie jest umieszczona w zbiorniku gazu.

barus - 2014-04-24, 10:21

wszim napisał/a:
edit:
W V generacji jest dodatkowo w zbiorniku pompa nadciśnieniowa (droga i awaryjna), i wtryskuje się LPG tymi samymi wtryskiwaczami co NoPB. Nie podaje się cały czas LPG tylko co któryś cykl też benzynę bo LPG nie smaruje.


W tej konkretnej instalacji, którą opisujesz nie stosuje się wtrysku benzyny, co któryś cykl. Sytuacja, którą opisujesz dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny a gaz podawany jest do kolektora ssącego. W tm przypadku benzynę wtryskuje się, co któryś cykl nie do smarowania a do chłodzenia wtryskiwaczy benzyny.

Anonymous - 2014-04-24, 10:40

barus napisał/a:
co w konsekwencji powoduje również obniżenie temperatury spalania tej mieszanki a dalej spalin

Doczytałem też o tej instalacji, że dziękii temu można zwiększy moc (a przynajmniej nie stracić jej) - zimne powietrze ma większą gęstość

berpa - 2014-04-24, 11:06

Z tego co wiem to pompa(o zmienionej konstrukcji w stosunku do poprzednich wersji- cena około 800 zł ) jest umieszczona w typowym zbiorniku LPG ( wcześniej były koszmarnie drogie zbiorniki dedykowane tylko do vialle). Instalacje chciałbym montować gdzieś w Polsce bo w Hiszpanii LPG jest równie popularne co silniki grawitacyjne czy na antymaterię. Co mnie najbardziej interesuje to kwestia tych przeklętych luzów zaworowych. Hiszpanscy mechanicy są w stanie wymienić olej w silniku i to na ogół jest szczyt ich możliwości. :evil:
endriu333 - 2014-04-24, 11:13

ok - a powiedz mi auto jest zarejestrowane tutaj czy w hiszpanii? Z tego co ja się dowiadywałem to wręcz są problemy z homologacją (a raczej rejestracją) V generacji u nas ale jest to temat póki co do przeskoczenia....tylko trzeba mocno uważać...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group