To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Tuning - Dr??ek Watta w Cruze?

luck48 - 2014-05-11, 22:17
Temat postu: Drążek Watta w Cruze?
W temacie z drążkiem-belką rozporową na przód został poruszony temat drążków Watta na tył postanowiłem stworzyć nowy temat aby wspólnie rozszerzyć informację z tym związane. Po przeanalizowaniu na internecie co to w ogóle jest stwierdziłem, że bardzo chciałbym mieć to cudo w swoim aucie :evil: Macie jakieś doświadczenie?
C77 - 2014-05-11, 22:49

Oryginału nie wsadzisz do polskiego, więc tylko aftermarket.
luck48 - 2014-05-12, 07:37

Dlaczego nie wsadzę.. dziwne.. "Nasze" europejskie zawieszenie jest inne niż te z USA Co masz na myśli z aftermarket?
C77 - 2014-05-13, 15:16

luck48, bo aby zamontować oryginalnego Z-linka do naszych Cruzaków trzeba by wymienić cały tył na ten z Astry IV,
i to takiej posiadającej już fabrycznie drążek Watta, bo nie każda ma.
Nie znam osoby która to zrobiła bo efekt nie jest aż tego warty.

Co innego aftermarket dopasowany swoimi mocowaniami jakoś do Cruzaka nieposiadającego fabrycznie tego rozwiązania.
Ale i tak zwykle nie obywa się bez szopek i kombinowania przy montażu.

Gdy wchodziły pierwsze turbiny 1.4 do Europy to sam lekko się dziwiłem, że razem z tymi silnikami nie przyszły Z-linki choćby w wersji LTZ :roll:
no ale Europa była zawsze traktowana przez Chevy po macoszemu :-P więc nie macham im na do widzenia :twisted:

Amerykanosy mają oryginalnie dołożony drążek Watta, ale również nie w każdej wersji, więc nie ma co uogólniać plotek
bo w ECO i LS nie ma go w ogóle, a w LT1 jest opcją na zamówienie, czyli w praktyce też go tam nie ma.
Tylko najwyższe wersje wyposażenia 2LT i LTZ u jankesów jego posiadają.
Poza tym jeśli występuje fabryczny drążek Watta to pozostałe elementy tylnego zawieszenia są inne, np. sprężyny mają inne parametry itd.

Dodatkowo w USA w ogóle nie ma Cruze HB,
więc nie otrzymasz miarodajnych opinii porównawczych od kogoś kto jeździł jednym i drugim Cruzakiem w tymże nadwoziu,
bo jak ktoś robi porównanie praktyczne między Cruze z fabrycznym multilinkiem a tym bez niego to bazuje na Sedanie i pisze że jeden i drugi trzyma się drogi bardzo dobrze.

Jedyne Cruzaki HB z fabrycznym drążkiem Watta to Holden Cruze SRI i kitajski Chevy Cruze 1.6T,
czyli najwyższe sportowe wersje wyposażenia :-)

Holden np. przy jego wprowadzaniu pisał:

During cornering, the Watts link minimises lateral deflection in the same manner as a multi-link suspension.
The advantage of this intelligent system lies in the fact that it reduces axle-bush loads and allows softer bushings, improving isolation and further reducing road noise.





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group