To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Koła i Felgi - Opony całoroczne do Cruze

etylinek - 2012-01-09, 14:24
Temat postu: Opony całoroczne do Cruze
print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.

chevy_power - 2012-01-09, 15:14

i tu Etylinek pojawia się moje retoryczne pytanie:-)
Czym różnią się uniwersalne od sezonowych?
Bo przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi (bo takich nigdy nie kupowałem)

user_02 - 2012-01-09, 17:04
Temat postu: Opony wielosezonowe.
chevy_power napisał/a:
Czym różnią się uniwersalne od sezonowych?
Bo przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi (bo takich nigdy nie kupowałem)


Zimówki posiadają charakterystyczne "lamelki" które pomagają zachować przyczepność, w śniegu (specjalnie nie piszę na lodzie, bo na lód są opony z kolcami-niedozwolone w PL).
Letnie posiadają dużą ilość rowków odprowadzających wodę.
A opony wielosezonowe, posiadają coś przypominające lamelki choć w małym stopniu, i rowki odprowadzające wodę.

Dodatkowo do gumy w oponach zimowych dodawany jest bodajże krzem, który ma wpływać na miękkość opony w niskich temperaturach. Letnie opony tego dodatku nie zawierają i w niskiej temperaturze twardnieją.
A opony wielosezonowe są za miękkie latem i za twarde zimą (ale nie tak jak letnie).

Opony wielosezonowe nie są złe do miasta, choć słyszałem że ścierają się szybciej niż opony sezonowe, ale znów można zaoszczędzić na wymianach, co też trochę kosztuje, dodatkowo nie trzeba czekać w kolejkach do zmiany opon.

Komierowski - 2012-08-03, 19:14

Opona zimowa ma sklad mieszanki z ktorej zostala weyprodukowana pewnych charakterystykach.Miedzy innym trwardnienie opony nie wystepuje w temperaturze ponizej zera i nawet kilkustopni mrozu ,cona to sie sklada dobra przyczepnosc do podloza lodu sniegu,mokrego sniegu.Pozatym rozni sie bierznikiem ktory jest zwiekszymi odstepami i sposob jego ulozenia.
Chepica 215

[ Dodano: |3 Sie 2012|, o 19:17 ]
Opona letnia ma zupelnie inny sklad mieszanki z ktorej zostala wyprodukowana.
Swietne warunki trakcyjne na suchej nawierzhni jak niezle na mokrej.Natomiast juz ponizej +6C zaczyna trwardniec i nie nadaje sie do jazdy posniegu lub nawet po asfalcie.Twarda opona nie posiada tej przyczepnosci wniskich temperaturach.
Chepica 215

[ Dodano: |3 Sie 2012|, o 19:20 ]
Opona wielosezonowa jest pol srodkiem dla kieszeni na teraz.
W zimie zdaje egzamin w 55% w lecie zdaje egzamin tylko w 45%.Szybko sie zuzywa i w pewnych sytuacja przy wiekszych predkosciach moze byc niebespieczna.Mam na mysli niemiecki autobhan. Do dojezdzania do pracy zdaje egzamin.
Pzdr.Chepica 215

harcerski - 2012-11-25, 19:19

etylinek napisał/a:
print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.



Jeździłem na takich kilka dobrych lat i muszę Ci przyznać rację:)

Komierowski - 2012-11-25, 19:49
Temat postu: Opony wielosezonowe.
harcerski napisał/a:
etylinek napisał/a:
print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.



Jeździłem na takich kilka dobrych lat i muszę Ci przyznać rację:)



Witaj,
tak moglo byc i napewno jest na drogach jakie sa wkraju.Asfalty zawieraja duzy ilosci parafiny i sa sliskie,dajac oponom bardzo duze przebiegi.A to sie liczy w kraju.
Zapominajac o bezpieczenstwie.Obecnie kiedy wchodza nowe odcinki prawdziwych autostrad o wlasciwej nawierzchni szybko sie zmieni zdanie i opinia.Wtedy wyjda ulomnosci opon uniwersalnych.Np. wlecie bedziesz grzal wozem dobrze obciazonym 140km/h przez pare godzin to wszystkie "kartoflaki" padna po jednej jezdzie.
Dopiero zycie pokaze kto ma racje.
Pzdr.Chepåika 215.

indyk - 2012-12-07, 14:06

W którymś z tygodników czy miesięczników motoryzacyjnych był ostatnio test opon wielosezonowych. Porównywane były typowe "zimówki", typowe "letnie" i kilka marek wielosezonowych. Przeczytałem z dużym zaciekawieniem, zwłaszcza że wielosezonówki w większości przypadków testowych wygrywały z zimówkami czy letnimi. Oczywiście, na lodzie czy ubitym śniegu lepsze były zimówki - ale tak naprawdę - ile dni w sezonie zimowym jeździmy po śniegu jako taki czy lodzie? Zazwyczaj jest to błoto pośniegowe lub po prostu mokra nawierzchnia (zwłaszcza drogi w miastach) a na takich lepiej wypadły wielosezonówki. W niskich temperaturach na suchej nawierzchnie tez były lepsze. Oczywiście, można podnosić wiele parametrów testu - ale czy to o to chodzi?
ryjek - 2012-12-07, 23:07

a cenowo jak to wygląda?
indyk - 2012-12-07, 23:24

http://www.opony-auto.pl/...nie-gorsza/116/

poszukaj tego artykułu. Bo tam jest to opisane. Wielosezonowa jest ciut droższa od letnie ale tez i tańsza od zimowej... a w sumie służy za dwie - więc rachunek jest prosty...

Komierowski - 2012-12-08, 05:10

Panowie,ten opis odnosi sie do opon zimowych a nie wielosezonowych.Pisalem o nich wczesniej,nabylem je wlecie prosto od producenta porzez deckoline.To ze da sie jezdzic w lecie gdzy nie posiada kolcow nie oznacza ze jest wielosezonowa jest to okreslenie handlowe.
Ta opona ma sklad mieszanki typowo zimowy.Sprobujcie na takich oponacvh w lecie osioagnac 200km/h wziasc sie do pokonywania na autobhan zakretu.Opona bardzo szýbko nabierze temperatury stanie super miekka i stanie sie mieki w zakretach samochod, moga byc rozne cyrkowe figury na jezdni.Dopuki niema powszechnych autostrad to pal szesc ale niemniej jest podwojnie zwiekszone zuzycie w lecie.
Majac porzednio na Camrze rowniez tego typu zimowki faktycznie w czasie powrotu z Alp z zimowiska pod pelnym obciazeniem grzalem na jezdni lekko oblodzonej okolo 160km/h faktycznie nie bylo zadnego problemu.Woz byl naladowany 5 osobami plus sprzet narciarski i na dachu takbox /trumienka/.Byly problemy jak autobhan wychodzil z lasu to trzeba bylo zwalniac do 140km/h gdyz moglo rzucac z lewa na prawo.Tosmy sie troche tego bali.
Kiedys bylismy nad ranem zmeczeni i dochodzilismy w roku2007 za Nurnberg w kierunku na Bregenz,corka prowadzilia 21 lat nikt nie chcial juz prowadzic byla ciezka noc,kazdy jechal tylko po 200km i zmiana za kierownica.Spalem i nagle sie budze gdyz uslyszalem takie miekkie buch,otwieram oczy i widze camra idzie dosc wolno okolo 110km/h snieg wali ze nic nie widac i sa zaspy do okolo 25-30cm wysokosci,nawiewa z pol, te buch to wlasnie byly zaspy spokojnie sioe pytam corki,jak leci czy nie zaszybko,odpowiedz tata mam pelna kontrole nad autem i patrze zaspa juz troche wieksza my buch w nia sie tylko rozpryskue na boki Camra ciagnie rowno na przod,faktycznie nie sprawialo nie niej wrazenia opony wtedy nowe Nokian wlasnie jodelkowe, czyli kierunkowe.W kwietniu zmiana na letnie wytrzymaly tylko na zime 5lat i jeszcze wtym roku corka na nich jezdzi chociaz juz sa prawie do wyrzucenie gdyz bierznik sie zbliza do 5mm grubosci.Przepis mowi wyraznie opona letnia do 1,6mm a zimowa 5mm minimum.
Epica jezdzi na Nokian W-3 sa to typowe zimowki na autobahn uwaga na nich na zakretach,zawsze w zakrecie z przednim napedzie podrag tak jechac aby byl ciag z silknika caly czas nie przymykac gazu za duzo gdyz moga zarzucic czyli auto bedzie ponad sterowne.
Zauwazylem ze obecnej zimy tylnio napedowe BMW sa kalekami jezdza potwornie wolno szczegolnie te z silnikami trocje wiekszymi,natomiast auta przednio napedowe szaleja bez problemow.Mamy juz zime na 4 fajery mroz i snieg pod dostatkiem nawet tutaj w poludniowej szwecji.Osniezanie szaleje. Rano samochody sie podgrzewa z slupka czyli juz nie maja na sobie lodu i sniegu i cieplutko wnich jak w domku.Oczywiscie ten kto ma slupek z pradem.Wystarczy nastawic zegar na 3 godziny przed startem i odjazdem.
Pzdr.Chepika 215.
P.SA Cieszcie sie ze to nie w Europie;
http://video.se.msn.com/w...-tram/1jjwcr9cy
http://video.se.msn.com/w...%257c%257c%257c

pool80 - 2014-06-12, 20:56
Temat postu: Opony całoroczne do Cruze
Witam.
Chciał bym uzyskać od Was opinię na temat opon całorocznych w Cruze. Na wyszukiwarce jako pierwsza, najtańsza i zadziwiająco posiadająca wiele dobrych opinii jest opona Nexen. Roczny planowany przebieg to 10kkm, głównie w mieście, czasem wypady za miasto, sporadycznie gdzieś dalej. Mam taki chytry plan, odsprzedać 2 letnie Hankooki letnie na stalówkach, kupić alu 16 w oryginale wraz z całorocznymi oponami. Wielokrotnie czytałem w necie, że opona powinna posiadać homologacje producenta auta. Ma ktoś namiary na taka do Cruza? Czy po prostu mam się kierować osiągami i wagą samochodu? i jeszcze jedno mam nakrętki do stalowych kół GM. Czy oryginalne alu przedliftem 16" mają takie same nakrętki? Stożkowe?
Dzieki za odp.

Anonymous - 2014-06-12, 22:42

pool80 napisał/a:
opona powinna posiadać homologacje producenta auta.


Nie opona, tylko rozmiar opony dobrze by było jakby był zgodny z homologacją.
Przy delikatnej jeździe całoroczne wystarczą. Tylko nie wiem czy te nexeny to naprawdę taki dobry wybór...

irvingmorg - 2014-06-12, 22:50

W homologacji mojego Cruza zespól opona/koło mam 205/60 R16 92H. Producent dopuszcza zmianę opon na (w instrukcji opisane możliwe kombinację). Myślę że indeks prędkości i nośności powinien być co najmniej 92 H lub wyższy.
C77 - 2014-06-12, 23:18

Nośność wystarczy 91, bez względu na nadwozie i silnik.
Wyższego nie ma sensu wstawiać bo będzie tylko twardziej i drożej.

viperszn - 2014-06-12, 23:22

Jeżeli mogę coś dodać to także uważam, że nexeny to chyba nie najlepszy wybór. Kiedyś w Lanosie miałem Navigatory 2 Dębicy i byłem bardzo mile zaskoczony jak one się zachowywały na śniegu. Jeżeli miałbym kupować całoroczne to stawiałbym na Dębice


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group