To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Evanda - Evandowe ciekawostki

C77 - 2014-06-16, 11:32
Temat postu: Evandowe ciekawostki
Reklamóweczka Daewoo Magnus z 2005 roku :-)


MrFabulous - 2014-06-16, 11:43

Temat idealny dla mnie. Odkąd nim jeżdżę sporo dowiedziałem się na temat tego modelu. :)

Przygotuję obszerny post jak tylko skończę nakładać ostatnie poprawki na pracę licencjacką. :mrgreen:

Krzysiek_81 - 2014-06-16, 12:41

MrFabulous, pierwszy post z cyklu "Poznajemy samochody"? :mrgreen: Z chęcią poczytamy...
MrFabulous - 2014-06-16, 12:52

Jeszcze w tym tygodniu coś napiszę.
Co niektórzy mogą się zdziwić. Większość ludzi myśli, że model ten jest tylko tym, co sprzedawano w Europie. Ja pokaże wszystkie znane mi rynki gdzie była oferowana, wersje wyposażenia, dostępne silniki itp. Krótką historię też postaram się ogarnąć. :-)

MrFabulous - 2014-07-18, 11:56

Miało być miesiąc temu, ale zapomniałem. :P

Sam model jest udoskonaloną, ładniejszą i dłuższą Leganzą, projektantem modelu był Giugiaro. Miejscem produkcji było Incheon w Korei oraz Taipei w Tajwanie. Oznaczenie wewnętrzne to V200

W korei Daewoo Magnus zadebiutował w 1999 roku, sprzedaż zaczęła się w 2000. Oferowany był równocześnie z Leganzą jako większy brat, z większym wyborem silników, wyposażenia itp.
Chevrolet Evanda sprzedawany był w latach 2004-2006 w Europie (w latach 2002-2003 w Europie zachodniej pod marką Daewoo)
Ponadto model oferowany był:
w USA jako Suzuki Verona w latach 2004-2006 (następcą był Kizashi)
Jako Chevrolet Epica w latach 2004-2006 w Kanadzie (następcą był Malibu), w niektorych krajach Ameryki Południowej oraz krajach Arabskich (następcą była Epica V250)
Na rynkach azjatyckich np. Filipiny jako Formosa Magnus, często występowała w roli radiowozów miejscowej policji:


W Chinach również jako Chevrolet Epica (następcą też jest Epica, która zresztą dalej jest tam produkowana.


Ponadto w Chinach sprzedawano Chery Eastar, który był oparty na Magnusie

Można je czasem spotkać na Ukrainie i w Rosji.

Silniki dostępne w tym modelu to:
Korea: 2.0 SOHC 115KM, 2.0 DOHC 148KM, 2.0 R6 142KM, 2,5 R6 157KM
Europa: 2.0 DOHC D-TEC 131KM, 2.5 R6 157KM <- tylko w wersjach na rynek Ukraiński
USA i Kanada 2.5 R6 157KM

Od góry: 2.0 DOHC wersja 148KM, 2.0 8V, 2.5 R6

W Polsce dostępna była tylko jedna wersja wyposażenia CDX w cenie bazowej 68990zł, do której można było dokupić skórzaną tapicerkę w cenie 4700zł i automatyczną skrzynię biegów w cenie 6000zł + lakier metaliczny z palety (30U, 40V, 60V, 64U, 83U, 83L, 92U, 93U) za 1450zł jak ktoś nie chciał koloru białego 11U. Kiedyś w salonie Chevrolet jeden z pracowników mówił mi, że podobno przez cały czas sprzedaży w Polsce zakupiono tylko 200szt Evandy, co może być prawdą biorąc pod uwagę, że praktycznie nie widać ich na drogach.

Na zachodzie dostępne były wersje SX (totalna bieda, welury, brak drewnopodobnych wykończeń, ręczna klima, felgi 15") oraz CDX do której można było zażyczyć sobie dodatkowo automatyczną skrzynię i szyberdach. Przykładowo w Niemczech cena wersji CDX wynosiła 20,990 Euro + 390 Euro za lakier metaliczny.

Na Ukrainie dostępne były wersje SX ze skórzaną tapicerką (ale pozbawione składanych lusterek, fotochromatycznego lusterka wstecznego, radia ze zmieniarką) oraz CDX które nie posiadały drewnopodobnych wykończeń ale za to miały skórzaną tapicerkę i Automat. Felgi w obu wersjach były 15", Ramka tablicy rejestracyjnej z tyłu na Ukrainie była Chromowana, gdzie np. u nas i na zachodzie Europy była w kolorze nadwozia.


W Korei wersji było kilka: Eagle, Classic, Diamond i podejrzewam, że to nie są wszystkie.


Konfiguracji było mnóstwo


W USA Suzuki Verona występowała w wesji EX i LX


W Kanadzie Epica występowała w wersjach LS, LT, LTZ, w ostatnim roku produkcji była dostępna tylko LTZ w cenie 26650 $ kanadyjskich.


Koreańskie firmy zajmujące się produkcją akcesoriów upiększających produkują sporo dodatków jak np. nakładki chromowane na klamki, na słupki, na listwy okienne itp.
KYOUNG DONG: http://www.autocarkd.com/...ey=For%20Magnus
AutoClover: http://www.autoclover.com...de=C1&mdcode=MN
Niestety akcesoria te są niedostępne u nas, ale za to można je kupić np. w Rosji i na Ukrainie.

daszczu - 2014-07-20, 20:36

Test Climatronica w evandzie

daszczu - 2014-09-04, 21:32

Jeszcze coś odemnie, jeżeli robicie coś z zawieszeniem z tyłu mierzcie wszystko, ja robie po kolei i tak kupiłem sworznie górnych wahaczy CTR (niby jak pierwszy montaż) okazało się że sworzeń jest za duży nie mieści się w wahaczu, musiałem kupić wahacze z Epici gdyż innych sworzni rozmiarem nie znalazłem, sprawa następna ostatnio wyrobiły mi się tuleje wahaczy poprzecznych z tyłu więc zamówiłem oczywiście nie nie lipę (Febest) i jak zawsze średnica zewnętrzna ich jest 4cm a w mojej Evandzie 3.6 cm.... zniechęca to strasznie, poszukałem i takie tuleje są w twingu 1 generacji w mercedesach (wymiarowo) jutro zakupy bo autko oczywiście na sobotę potrzebne a stoi bez kół z tyłu już drugi raz na dzień przed wyjazdem
C77 - 2014-12-20, 15:57

Dziś w wyborach na Drive2.ru jest Evanda z Odessy :-)
http://www.drive2.ru/r/ch...16394579110658/




Kto może niech głosuje :-D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group